recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SAMSUNG xxR72B billed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSAMSUNG xxR72B billed

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Emne: SAMSUNG xxR72B billed
    Sendt: 03-Juni-2006 kl. 10:52
jeg har købt et 37R72B og jeg syntes at billedet er lidt uskarpt og grynet jeg ved ikke hvad det er måske skal det være sådan men det er ikke godt nok det er både over hdmi og component og tv står jeres andre skarpt el er et lcd tv bare sådan ???? eller er et jvc 37m60 meget bedre ?? for så vil jeg ofre lidt extra og få det byttet til sådan et. håber at i kan hjælpe mig.
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 11:13

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

jeg har købt et 37R72B og jeg syntes at billedet er lidt uskarpt og grynet jeg ved ikke hvad det er måske skal det være sådan men det er ikke godt nok det er både over hdmi og component og tv står jeres andre skarpt el er et lcd tv bare sådan ???? eller er et jvc 37m60 meget bedre ?? for så vil jeg ofre lidt extra og få det byttet til sådan et. håber at i kan hjælpe mig.

Har selv et 40R72B som står knivskarpt. Der er dog nogen tvstationer som er i dårligere kvalitet. Eks. sportskanalerne. Det skal dog siges at mit tv signal kører gennem en selector boks.

Er billedet også uskarpt når du ser DVD?

Måske sidder du for tæt på.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 11:27
Hvordan er de sorte områder i billedet på denne skærm, nogen erfaringer med det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 11:40

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Hvordan er de sorte områder i billedet på denne skærm, nogen erfaringer med det?

Hvaffor en skærm?

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 11:52
hehe ahh ja, jeg havde i tankerne måske at investere i en 32R72B
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 12:05

hehe ahh ja, jeg havde i tankerne måske at investere i en 32R72B

Der er jo ikke nogen sorte områder, andet end når der vises film i bredformat. Så det der er sort er jo sort. Meget sort.

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 13:56

Jeg tænkte nu også mere på hvor god den er til at vise mørke områder i billedet, skygger og den slags, ser det naturligt ud, har hørt at den gør mørke områder meget lyse, passer det?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 14:08

Jeg tænkte nu også mere på hvor god den er til at vise mørke områder i billedet, skygger og den slags, ser det naturligt ud, har hørt at den gør mørke områder meget lyse, passer det?

Jeg synes at den er rigtig god til at vise kontrasterne. Som sagt kommer det jo an på om du har et godt antennesignal når du ser tv. Selector er en god investering. Jeg bruger komponent kabel, når jeg ser dvd, og har ikke prøvet hdmi endnu, som skulle give et endnu bedre billede. Min dvd har ikke hdmiudgang.

Nu er jeg jo tilfreds med billedet på mit tv. Andre er ikke så tilfredse. Øjne ser åbenbart meget forskelligt.

Gå ned i en tv butik(eks. Fona) Tag evt. din dvdafspiller under armen og få dem til at tilslutte den til det tv du nu har i tankerne, men med nogen gode kabler. Det er næsten den eneste måde at se om det vil falde i din smag.

Der er jo også et hav af forskellige instillingsmuligheder på et LCD tv. Der kan man jo lave instillingen som man selv ønsker.

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 14:37

Tjaa det er jo også det, butikkerne indstiller dem jo forskelligt, så det skal jo kalibreres ind hver gang man ser på et nyt tv, så det er svært at sammenligne.

Hvis du havde et CRT TV før, har du prøvet at sammenligne dem og hvordan vil du vurdere dem i forhold til hinanden?

Og angående antenne forhold har jeg stofa med et efter min vurdering rigtig godt signal, intet støj eller den slags efter hvad jeg kan se på mit eget CRT tv, så det burde ikke være noget problem =)

Redigeret af Gooferen - 03-Juni-2006 kl. 14:39
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 14:51
ja det kan godt være jeg stiller for store krav til lcd tv, var lige forbi elgiganten & så på et 32r72b totalt skod billed meget pixelering så så jeg på et LG 37lb1r med samme signal meget bedre, men det beviser jo ikke noget om hvilket der er bedst. der var et 10m vga kabel i demo for 149.kr så det købte jeg.når jeg køre på pcindgang så må jeg sige har aldrig set bedre billed i 1360*768 60HZ også spil, jeg afspillede dvd fra pcèn i 1360*768 60Hz meget bedre billed end min NAD T524 DVD & Panasonic S52EG-K med hdmi ?? vil det sige at jeg skal køre dvd fra pc for at få et tilfredsstillende resultat, det kan da ikke være rigtigt, der sidder en faroudja scaler i xx72b kan den virkelig være så ringe?? jeg skal lige sige at jeg har prøvet 4 andre skærme " hitachi 37ld6600 for kunstigt billed, JVC 37s60 ok men skygger,panasonic 37pv60 bedste billed men larmede, lg 37rz55 alt godt for lcd men ringe component billed og nu samsung 37r72B ikke specielt god til alm DVD. jeg skal lige sige at hdmi er extremt overvuderet min nad med component gør det bedre. så det må siges at (panasonic DVD s52eg) var et fejlkøb (sælges billigt ). jeg har et  28" wide fra sharp som er rigtigt godt samligning med lcd da har de hver sine fordele, men jeg ville jo have en stor skærm så der er ikke andre muligheder.

Redigeret af jugglerq - 03-Juni-2006 kl. 19:33
Til top
Dumbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 15:25

Panasonic sælges billigt ?? Et du har tilsalg ??

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

ja det kan godt være jeg stiller for store krav til lcd tv, var lige forbi elgiganten & så på et 32r72b totalt skod billed meget pixelering så så jeg på et LG 37lb1r med samme signal meget bedre, men det beviser jo ikke noget om hvilket der er bedst. der var et 10m vga kabel i demo for 149.kr så det købte jeg.når jeg køre på pcindgang så må jeg sige har aldrig set bedre billed i 1360*768 60HZ også spil, jeg afspillede dvd fra pcèn i 1360*768 60Hz meget bedre billed end min NAD T524 DVD & Panasonic S52EG-K med hdmi ?? vil det sige at jeg skal køre dvd fra pc for at få et tilfredsstillende resultat, det kan da ikke være rigtigt, der sidder en faroudja scaler i xx72b kan den virkelig være så ringe?? jeg skal lige sige at jeg har prøvet 4 andre skærme " hitachi 37ld6600 for kunstigt billed, JVC 37s60 ok men skygger,panasonic 37pv60 bedste billed men larmede, lg 37rz55 alt godt for lcd men ringe component billed og nu samsung 37r72B ikke specielt god til alm DVD. jeg skal lige sige at hdmi er extremt overvuderet min nad med component gør det bedre. så det må siges at panasonicen var et fejlkøb (sælges billigt ). jeg har et  28" wide fra sharp som er rigtigt godt samligning med lcd da har de hver sine fordele, men jeg ville jo have en stor skærm så der er ikke andre muligheder.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 15:31

Hvis du havde et CRT TV før, har du prøvet at sammenligne dem og hvordan vil du vurdere dem i forhold til hinanden?

Jeg havde et Sony 29" CRT tv. Det havde et rigtigt flot billede, det kommer man ikke udenom.

Om så billedet er blevet bedre på Samsung LE4072B er svært at sige. Det er jo to forskellige apparater.

Større er det jo blevet.

Jeg synes også at jeg har fået et roligere billede.

Der er heller ikke de reflekser(fra vinduer og andet lys) på skærmen, som det tv jeg havde før.

Jeg ville ikke gå tilbage til mit gamle tv, det er sikkert.

Så generelt er jeg rigtig godt tilfreds.

Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu