recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One og ir receiver hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony One og ir receiver hvilken?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One og ir receiver hvilken?
    Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:25

Hejsa..

Overvejer at købe en Harmony One til, at kunne styre mit HTPC, forstærk, tv osv. men problemet er at jeg skal have en ir receiver, for at kunne styre mit htpc. Faldt over disse muligheder:

http://www.proshop.dk/Fjernbetjening/TERRATEC-Remote-Control-incl-USB-bulk-2111215.html
http://www.proshop.dk/Fjernbetjening/Wellton-Way-Fjarrkontroll-till-WelltonWay-2208018.html
Spørgsmålet er som om der er en som er klarover om IR Receiver delen i et af disse sæt passer sammen med Harmony One, så jeg kan bruge Harmonyen som remote til HTPC/forstærker osv. tænkte jeg lige kunne spare lidt penge kontra f.eks. Hauppauge ir receiver.

Har ikke fundet noget på google ang. disse produkter. Derfor dette spørgsmål...

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:39
snakker vi windows mediacenter?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:44
De fleste usb modtagere til pc kan bruges til mediacenter
Købte en billig på ebay til ca 80.- danske og den bruges fin sammen med Harmony One og XBMC
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 22:03
Det er XBMC.

Jeg har også overvejet en billig model fra e-bay, men det kan jo nærmest ikke betale sig når disse kan købes i dk til små penge :) Hvis de altså fungere..
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 07:45
En ting man skal tage med i overvejelserne, er om usb ir'en kan tænde pc'en fra shutdown tilstand, med mindre man altså har den tændt hele tiden. Mener ikke det er alle der kan det.
/Peter
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 08:38
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 17:33
Den er jeg klarover.. Som tidligere, der er jo ingen grund til at bruger 250kr. hvis man kan nøjes med 80 :)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 18:13
nej hvis den understøtter de funktioner der er brug for :-) køb en af dem og lad os høre dine erfaringer.

BS
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rexuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 21:37
Har bestilt den i går. Håber bare den kommer når at komme på lager til imorgen, da jeg havde planer om, at tage til århus der... Så må vi se om det virker :)
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 15:36
Jeg kan i hvertfald bekræfte at Terratecs remote system kan vække fra S3 standby, og at rækkevidden er rigtig god. Så kan der heller ikke siges mere positivt om det system.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 19:29
Dette er den originale.....Dem har jeg bestilt mange af....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Dette er den originale.....Dem har jeg bestilt mange af....
Ja det er også den jeg har 3 af, men hvorfor fanden har du bestilt MANGE af dem? taber du dem i lokummet?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu