Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10583
|
Emne: Hjælp til Transedit søges Sendt: 22-Juni-2011 kl. 21:36 |
Jeg har netop foretaget en kanalsøgning med Transedit og ønsker at eksportere den fundne kanalliste, men "Export to file" knappen er greyed out. Hvad gør jeg så?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 22-Juni-2011 kl. 21:48 |
Du skal udvælge de kanaler, der ønskes eksporteres..
Når der er sket en udvælgelse åbner knappen.
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 22-Juni-2011 kl. 22:34 |
avh skrev:
Du skal udvælge de kanaler, der ønskes eksporteres..
Når der er sket en udvælgelse åbner knappen.
|
Nej, det hjælper desværre ikke. De tre knapper til "DVBViewer Channel List" er også greyed out. Jeg har nu prøvet på to PCere med samme resultat.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juni-2011 kl. 23:03 |
Såfremt du en liste fremme der viser scanningen i transedit, er det blot at udvælge kanalerne..
I denne liste kan udvælges et antal kanaler, når det sker, åbnes export-knappen.
Det er en kanaliste, der eksporteres, som direkte kan importeres i dvbviever.
Det gøres fra channellisten i dvbviewer, tryk channel editor og vælg import-ikonet i bunden til venstre
Redigeret af avh - 22-Juni-2011 kl. 23:03
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 01:17 |
avh skrev:
Såfremt du en liste fremme der viser scanningen i transedit, er det blot at udvælge kanalerne..
I denne liste kan udvælges et antal kanaler, når det sker, åbnes export-knappen.
Det er en kanaliste, der eksporteres, som direkte kan importeres i dvbviever.
Det gøres fra channellisten i dvbviewer, tryk channel editor og vælg import-ikonet i bunden til venstre |
Bruger aldrig Transedit mere, men kan det ikke være at den skal køres som administrator? P.S. Hvorfor bruger i Transedit. Er det ikke bare at hente .ini filen fra KingOfSat, og spole den igennem en kanalsøgning i DVBViewer, eller er jeg forkert på den?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 06:29 |
MCenterFreak skrev:
Er det ikke bare at hente .ini filen fra KingOfSat |
Jeg har ikke tjekket, men jeg tvivler på at KingOfSat har .ini filer liggende til Stofa, Yousee etc. på DVB-C .
Flemming
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 08:52 |
avh skrev:
|
Jeg har prøvet med "Select all" og også at markere enkelte kanaler, men lige lidt hjælper det.
Flemming
|
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 09:40 |
Jeg bruger transedit fordi man bl.a. kan redigere en færdig kanalliste til import i DVBviewer.
Til IPTV er det den eneste måde, man kan scanne efter kanaler på, og transedit har en fremragende blind scan.
Ved DVB-T kan man lave sig kanallister pr. mux. F.eks. praktisk man har flere TV-kort og så det kun er de sendere, der ligger bedst, der er valgt...
(i kombination med anvendelse af grupper i dvbviewer, så man styrer hvilken tuner, der anvendes til hvilke kanaler)
Endvidere har den en fremragende analyse funktion, så man kan se også kvaliteten af modtagelsen i et mux/transponder.
Kan også bruges til undersøge for nye kanaler på en satelit-transponder, hvor man kan scanne pr. transponder. Men det kan egentlig lige godt lave i selve dvbviewer.
Der er også muligheden med at lave en udtyndet kanalliste, specielt sattelitter har meget overflødigt, men er mindre anvendligt, når der så ofte byttes rundt på kanaler...
#fltk
Har checkket det endnu engang.
Hos mig virker det sådan...
1. En tuner bliver op i transedit og der findes nogle kanaler ved scan.
2. Så drejer det sig kun om at selecte en eller flere kanaler af de fundne kanaler og når det er gjort, så åbnes export-knappen..
Og der dannes en kanalliste til import i dvbviewer.
Redigeret af avh - 23-Juni-2011 kl. 09:44
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 09:57 |
avh skrev:
1. En tuner bliver op i transedit |
Hvad mener du helt præcist med dette?
Flemming
|
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 10:03 |
Der er et faneblad i tranedit, hvor tunere skal sættes op, helt på tilsvarende vis som i dvbviewer...
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 10:49 |
avh skrev:
Der er et faneblad i tranedit, hvor tunere skal sættes op, helt på tilsvarende vis som i dvbviewer... |
Det er sikkert her det halter. Det faneblad har jeg ikke bemærket, men jeg har godt kunnet foretage en kanalsøgning alligevel. Jeg vender tilbage når jeg er hjemme igen i morgen.
Flemming
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 11:07 |
fltk skrev:
MCenterFreak skrev:
Er det ikke bare at hente .ini filen fra KingOfSat |
Jeg har ikke tjekket, men jeg tvivler på at KingOfSat har .ini filer liggende til Stofa, Yousee etc. på DVB-C .
Flemming |
Ja hvor ensporet kan man blive, tænkte kun på DVB-S 
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |