|
Nikon D3000 spejlreflekskamera |
Besvar |
Forfatter | |
Henrik N Sørensen
Ny bruger Oprettet: 26-Juni-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
Emne: Nikon D3000 spejlreflekskamera Sendt: 26-Juni-2011 kl. 08:38 |
Hej
Har netop købt et Nikon D3000 spejlreflekskamera. Er der nogen der ved om dette kammera ikke kan vise det man tager billede af på dens skærm? så man ikke altid behøver at kigge i søgefeltet. Har været igennem instruktonsbog uden held. Er det mig den er gal med eller kan den bare ikke det, den viser en masse info om lys og bændetid og indstillinger. Hilsen Henrik |
|
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 08:49 |
Hej Henrik.
Velkommen til :-)
Når man fotograferer med et digitalt spejlrefleks-kamera, er der vist nok en udfordring i at der kan komme falst lys ind via søgeren, ligesom på et traditionelt spejlrefleks-kamera, derfor er der til eks. Canon D300 en lille gummiklap man skal montere over søgeren når man eks. tager billede fra stativ med fjernudløser.
Mon det kan være af den grund ?
Jeg har dog med held taget billeder hvor jeg stak kameraet op i luften og skød løs, så at sige i blinde, uden at opleve problemer med falsk lys.
Det kan også være du skal bladre med menu-knappen indtil du finder den menu hvor billedet bliver vist (hvis det KAN lade sig gøre)
En af grundene til at du ikke kan (hvis du ikke kan ) kunne være at du når du bruger søgeren, kigger direkte gennem objektiverne og derfor ser det på samme måde som kameraet gør,men det er kun teori.
held og lykke med det.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 08:50 |
Det kan det hvis du vælger "Live View" (LV).
|
|
Henrik N Sørensen
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:18 |
Hvor finder jeg den indstilling har været det hele igennem igen, men kan ikke finde noget det hedder "Live View" (LV)
|
|
justrace
Guld medlem Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:19 |
Hmm, jeg tror det er noget vrøvl jeg fik skrevet, da LV ikke findes på D3000, men først på D3100.
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Online Point: 1473 |
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:21 |
http://www.kenrockwell.com/nikon/d3000.htmThank goodness the D3000 has no video mode or Live View
So what doesn't the camera have? The biggest omissions, apart from a top LCD, are Live View
Ser ikke ud til at det har Live View |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
Henrik N Sørensen
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:42 |
Tak skal i ha. så var det ikke fordi jeg ikke kunne finde det
|
|
justrace
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:54 |
Ja så er det jo ikke underligt, når man ikke kan, men bortset fra det, er det jo et kamera der kan levere nogle fantastiske billeder.
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:24 |
Live view er efter min mening heller ikke noget som man gider bruge ved normalt brug for ved live view kan det i hvertfald på mit gamle Canon EOS 450D godt tage et par sekunder, og det er vist ikke rigtigt blevet bedre i de nyere modeller. Eneste situationer hvor jeg bruger det er når man tager billeder i en vinkel hvor man ikke kan bruge søgeren ("kighullet"). Desuden ønsker du heller ikke at holde kameraet ud i strakt arm, ligesom et kompakt-kamera, når du får et stort objektiv osv på så det måske mindst vejer et par kilo.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |