recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung garanti ved køb fra netbutik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung garanti ved køb fra netbutik?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung garanti ved køb fra netbutik?
    Sendt: 04-Juni-2006 kl. 02:12
Hejsa,
Når man læser om Samsungs egen garantiordning:
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/guarantee.htm

...så understreges det at ens fjernsyn skal være oprindeligt distribueret af "Samsung Electronics Nordic AB". Samtidigt nævner de at hvis fjernsynet ikke er fra denne distributør, så kan man stadigvæk benytte en "begrænset garanti" såfremt man kan fremvise et "Original Warranty Card".

Mit spørgsmål er:
Hvis jeg nu køber et Samsung LCD tv via en af de billige netbutikker - f.eks. laptops.dk - hvor falder mit køb så ind rent garantimæssigt?

Redigeret af allanl - 04-Juni-2006 kl. 02:12
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 05:25

Hej Allan

Hvis du vil vide det med sikkerhed, så kan du kun spørge leverandøren og håbe at de svarer ærligt.

Du kan dog godt regne med, at de billigste leverandører herhjemme hører ind under gruppen med "begrænset garanti".

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 07:36

Hej.

Som jeg har forstået det, er garantien på "Parallel-importerede" produkter ofte en del beskåret, fordi at garanti-bestemmelserne i landet de kommer fra, er anderledes end herhjemme.
Ofte er det varer fra f.eks. Tyskland der importeres og sælges herhjemme, så måske skal varerne sendes derned til rep.
Men forhandleren herhjemme, skal dog som minimum overholde de danske Garanti og Reklamations-regler.

(Et firma, der ihverfald udfører dette til UG+ er "Tape-connection", en af denne sides sponsorer. Men der findes sikker flere, det gælder bare om at se sig for og evt. spørge inden man handler.)

Samsung har dog en "begrænset" garanti på den slags varer, og bl.a. gælder deres deres udvidede "Nordisk Pixelgaranti" (som vist nok er 2 år for fjernsyn over 26") IKKE ved Parallel-import.

Mange produkter kan dog findes til priser der ofte el. "næsten" matcher priserne hos de forhandlere der importerer selv.
Bla.a. hos www.godpris.dk og www.justbuyit.dk el. www.hifishoppen.dk

Og som sagt så ofte før, så er service'n ihvertfald de 2 først nævnte steder, meget høj.

Hvor www.laptops.dk får deres produkter fra, ved jeg ikke, men som sagt, spørg dem.

Redigeret af Pokerface - 04-Juni-2006 kl. 08:23
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu