|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
optionen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 26-Juni-2011 kl. 07:18 |
Hej,
Jeg skal have tilkoblet et par beolab 3 højtalere til mit Pioneer fjernsyn og jeg kan se af flere tråde at det er muligt. Jeg har fundet denne powerlink swith, men den koster 4.000 kr! Er det virkelig den billigste løsning, hvis man ikke er så teknisk funderet? Er der ellers noget man skal være opmærksom på? Mvh ![]() |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Hvor mange powerlink stik er der i højttalerne? |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Hvad vil du bruge den til? Læs: http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beolab3/BeoLab_3_Danish.pdf Specielt side 12 må have din interesse: "SETUP-kontakt Denne kontakt har tre indstillinger: RIGHT, LEFT, og LINE. Sæt kontakten på RIGHT eller LEFT, når du tilslutter højttalere til et Bang & Olufsen system. Sæt kontakten på LINE, når du tilslutter højttalere til et system, der ikke er fra Bang & Olufsen. POWER LINK- og LINE-stik Brug dette stik til at tilslutte højttaleren til dit system... ...Til et Bang & Olufsen system: Brug vedlagte Power Link kabel til at tilslutte højttaleren til dit system Husk at sætte SETUP-kontakten på henholdsvis RIGHT og LEFT (højre og venstre lydkanal). ...Til et system, der ikke er fra Bang & Olufsen: Brug en særlig adapter med et almindeligt phono/RCA-stik i den ene ende og et DIN-stik i den anden (ekstraudstyr, fås hos din Bang & Olufsen forhandler). Husk at sætte SETUP-kontakten på LINE LINE-signalet skal være et lydstyrkekontrolleret linieniveausignal, der ikke overstiger 3 VRMS. " Klaus |
|
![]() |
|
optionen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Hej,
Tak for svar. Det er 1 powerlink stik i hver højtaler.
KlausDM, tak for dit svar. Jeg har læst den passsage du henviser til, men var ikke sikker på, hvordan jeg tilsluttede den til fjernsynet. Men jeg har fået at vide at det kan gøre igennem beolink active. Så kan volumen styres via boe4 betjeningen og samtidigt sikre at lydniveauet ikke overstiger det som højtalerne kan bære.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Okay, du hiver lige et par parametre mere ind i ligningen vi ikke havde hørt om - Beo4 remote eksempelvis. Jeg havde forståelsen at du ville sætte et sæt Beolab3 direkte til dit tv og der ikek var andet udstyr indblandet. Har du også et B&O anlæg der skal med? Klaus |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
netop det fede med en pio skærm, er at den har en indbygget forstærker
bruger selv nogle små dali højtaler.
super lyd i forhold til indbygget højtaler i min 500M og din, mener jeg den er på 2'20 watt volumen kan styres via pio egen fjenbetjening men bruger en multi det kan jeg til at savne, hvis jeg skifter den ud en gang mener ikke nogen anden producent har lavet det |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Klaus,
Jeg har følgende udstyr: 1 stk. Beosound 9000 4. stk. beolab 3 2. stk beolab 8000 1. stk. beolab 11 1. stk. Pioneer lx5090 Planen er på et tidspunkt at udskifte mit Pioneer med et B&O fjernsyn, men jeg synes stadig at Pio har meget at byde på, så jeg vil gerne vente et par år med at skifte det ud. Så indtil da er planen: 2 stk. beolab 3 sidder i stuen og tilsluttes beosound 9000 der også er i stuen. 1. stk. beolab 11 i stuen der også tilslutter anlægget. Dvs. at i stuen er de komponenter sluttet hinanden 2. stk. beolab 8000 er placeret i spisestuen og er tilsluttet anlægget via Beolink active. I stuen vil jeg tilslutte de sidste 2. stk. beolab 3 til mit Pioneer (via beolink active har jeg lyttet mig til). Jeg har ikke nogen forhåbninger om at man kan få resten til at spille med på en nem måde uden at skulle inv. i en ekstern receiver etc. Håber det gav det fulde billede :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, meget bedre. Var det ike lettere at trække et linjesignal fra fjernsyn til stereoanlæg og så lade det styre lyden? Der er så vidt jeg ved Aux in på sådan en Bousound 9000, dermed behøves du ikek at købe noget og dine Beolab 3 kan du bruge i køkkenet..... Klaus |
|
![]() |
|
Hallas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Bare brug et AUX Stik der passer til beosound 9000. det er sådan en kort adapter, der går ud i 2x phono kabler, og så trækker du bare et langt phono kabel fra din skærm over til anlægget..
Problem løst.. Måske skal du lige sætte din remote op til en aux kommand, men det er så lige det "største" problem. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Klaus og Hallas,
Tak for jeres svar. Hvor kan jeg købe et sådanne AUX kabel? Eller skal jeg have gang i lodningen? :-) Mvh,
|
|
![]() |
|
Hallas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
det kan du i hvilken som helst radio forretning stort set.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Din B&O forhandler har også kablet. AV-Connection burde også have et par stykker.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |