Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
perf
Super bruger
Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
|
Emne: Pc uden skærm Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:51 |
hej
er der kommet noget nyt brugbart til at styre windows media center, uden at det er nødvendigt at
tænde for tv. Enten i form af fjernbetjening (m.skærm) eller software til android smartphone ?
På forhånd tak
|
 |
Random_Hero
Super bruger
Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 297
|
Sendt: 22-Juni-2011 kl. 17:46 |
jeg bruger radmin (fjernskrivebord) og sidder på min alm. gamer computer og roder med de ting jeg skal på mediecenteret. dette kunne måske være en mulighed?
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 22-Juni-2011 kl. 18:46 |
Dvbviewer f.eks. har et meget fint web-interface til deres recording service...
Dvs. det kan styres af en enhed med browser...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 01:11 |
perf skrev:
hej
er der kommet noget nyt brugbart til at styre windows media center, uden at det er nødvendigt at
tænde for tv. Enten i form af fjernbetjening (m.skærm) eller software til android smartphone ?
På forhånd tak
|
Du er nok nød til at beskrive lidt mere af hvad du gerne vil. Det give f.eks. ingen mening at starte Windows Media Center, uden at skærm/fjernsyn er tændt, hvis du gerne vil se TV. er det derimod planen at det skal spille musik eller planlægge optagelser, så giver det mening at skærmen ikke er tændt.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
perf
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 11:20 |
avh skrev:
Dvbviewer f.eks. har et meget fint web-interface til deres recording service...
Dvs. det kan styres af en enhed med browser... |
ja, tanken med at styre mediacenteret med en browser (fra min android) lyder meget tiltalende.
Nu kender jeg kun windows media center og vil nødigt "fjerne" dette. Kan dvbviewer evt. blot installeres som supplement og kan jeg så styre mine musikfiler og også helst internetradio ?
hilsen
Per
|
 |
perf
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 11:22 |
MCenterFreak skrev:
perf skrev:
hej
På forhånd tak
|
Du er nok nød til at beskrive lidt mere af hvad du gerne vil. Det give f.eks. ingen mening at starte Windows Media Center, uden at skærm/fjernsyn er tændt, hvis du gerne vil se TV. er det derimod planen at det skal spille musik eller planlægge optagelser, så giver det mening at skærmen ikke er tændt. |
Jeps kommer her :-) Jeg ville gerne kunne afspille mine musikfiler og evt. internetradio uden at lægge beslag på min tv skærm
mvh
Per
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 12:36 |
Dvbviewer recording service er til TV-optagelser..
Afspilning af filer og internetradio er det vel mere at finde en passende afspiller til telefonen.
Man behøver vel sådan set ikke at rode windows midiacenter ind i dette.
TV-optagelser fra dvbviewer recording service er filer i *.TS format og de kan afspilles som andre filer med en passende mediaplayer/software..
Også denne tråd..
Redigeret af avh - 27-Juni-2011 kl. 12:39
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 13:01 |
avh skrev:
Afspilning af filer og internetradio er det vel mere at finde en passende afspiller til telefonen.
|
Jeg tror nu tanken var at bruge telefonen til at fjernstyre musikken med - mit bedste bud ville være en iphone eller ipod touch, til at styre itunes på pc'en med. Det er den løsning jeg har set, der fungerer bedst. Løsningen ligger faktisk uhyggeligt tæt på den måde, Sonos styres på.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
avh
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 13:45 |
Jeg kom til at tænke på, hvad med de principper som apples Airplay og vel egentlig også windows "play to", hvor man videresender en afspilning til en passende enhed til afvikning, kunne de anvendes??
Altså hvis man ikke lige vil stå og høre/se noget indhold på en mobil, så sender man det til afvikling på enhed, der er bedre egnet... (lyd alene eller enhed med billede også)..
Kunne det ikke være et alternativ (fjern)styring af enheder...
Hvad ville det egentlig kræve af udstyr/opsætning?
Altså mobilen er den primære navigationsenhed, som kan navigere rundt mellem eget lokalt indhold og indhold ude fra...
Og så gå rundt at "smide" indhold til afvikling forskellige steder i huset...
Der vil selvfølgelig stadig være nogle basale fjernstyringsfunktioner, som stop/pause, lyd op/ned og slet indholdet...
Redigeret af avh - 27-Juni-2011 kl. 13:46
|
|
 |
perf
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:00 |
Random_Hero skrev:
jeg bruger radmin (fjernskrivebord) og sidder på min alm. gamer computer og roder med de ting jeg skal på mediecenteret. dette kunne måske være en mulighed? |
ja en extra notebook var måske en mulighed. Tanken om at tænde to pc'ere virker bare lidt bøvlet/voldsom,men omvendt er jeg ikke stødt på en bedre løsning . . Undrer mig lidt at det windows sideshow concept aldrig rigtig er kommet i luften ??
mvh
|
 |
vacDK
Super bruger
Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:37 |
Hvorfor ikke bare bruge RDP "remote desktop" fra din android. ? så kan du logge på media centeret fra androiden. minus er at når du tænder tv'et for at se fjernsyn for eks, så skal der tastes en kode, der plejer jeg at sætte kode til f.eks 1, så kan man bruge remoten :)
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715
Samsung SWA-4000
Samsung MR-00EA1
|
 |
perf
Super bruger
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:47 |
vacDK skrev:
Hvorfor ikke bare bruge RDP "remote desktop" fra din android. ? så kan du logge på media centeret fra androiden. minus er at når du tænder tv'et for at se fjernsyn for eks, så skal der tastes en kode, der plejer jeg at sætte kode til f.eks 1, så kan man bruge remoten :) |
jo bestemt da....Er der en app der kan anbefales ?
Det minus du omtaler....der er jeg ikke helt med. Er det når jeg tænder fjernsyn for at se hvad der foregår på pc' en du mener ??
mvh
|
 |