recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB der blev væk & fundet igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDAB der blev væk & fundet igen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Emne: DAB der blev væk & fundet igen
    Sendt: 27-Juni-2011 kl. 17:17
Hej!
Ind til fornyligt var jeg den glade ejer af en Harman Kardon 970 bk DAB+Fm tuner...
MEN så forsvandt alle DAB kanalerne selvom der hverken er ændret på antenne eller anlæg og stikket sidder i(medfølgende DAB antenne fra H/K).
Den søger og søger men finder ikke spor. Det hjælper heller ikke at slukke den og så tænde den efter et stykke tid.

Har haft forbindelse med H/K og de siger at der er ændret på modtageforholdene, og at jeg derfor skal have en ny antenne...Men hvordan kan min "køkken-Kina-radio" så modtage?

Er der andre der har oplevet noget lignende med DAB?

På forhånd tak
Mvh
E

Håber nogen har en løsning

Redigeret af exlærer - 27-Juni-2011 kl. 22:42
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 17:21
Nej! Der har måske været en omlægning af kanaler pga der er kommet nye til. Men jeg tar' dem fint med min Pure Ewoke Smile
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 17:26
Hej Kampus
Tak for dit svar. Min BlueThinum tager også kanalerne fint. H/K sagde også det med omlægningen  af kanaler men H/K eren er også en DAB 1 tuner hvis det har noge at sige.. 

Mvh
E

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 18:40
Det er min også! De nye har DAB+
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:16
Ja det bliver mere og mere underligt...
Vil gå ned og få en snak med den lokale Expert forhandler.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Ja det bliver mere og mere underligt...

Hvis der har været omlægninger skal den muligvis resettes og have ny fuld scanning.
Hvad siger manual evt. om dette?
Så vidt jeg husker er der nogle der laver fuld scanning ved at holde tune knappen inde i mere end 3 sekunder. Måske dette løser det?

Mvh JørgenT
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 22:41
Hej JørgenT.
Tak for dit indlæg. Prøvede det du skrev med tune knappen hvilket desværre ikke kunne lade sig gøre da H/K har skrueknap. Så gik jeg i gang med function/mode knappen som man normalt resetter med og ganske rigtigt kom reset igen frem og den gik i gang med at søge -uden held. Da jeg var allermest irritereret holdt jeg den inde i en ca. 5 minutter og Star FACTORY RESET...
Så nu er der DAB!!!!! 1000 tak for hjælpen. Og til dem der har lign. problem så nytter det med indlæg her og stædighed.

Mvh
E

Redigeret af exlærer - 27-Juni-2011 kl. 22:42
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 06:47
Nogle gange kan det være nødvendigt med reset til fabriksindstillinger og så starte forfra, når der skal slettes kanaler, som ikke findes mere. Andre gange tilføjes der blot nye kanaler, og så kan det være nok at foretage en fuld scanning efter kanaler, hvis disse da ikke kommer, ligeså snart du tænder for radioen.

For at gøre forvirringen endnu større, findes der DAB-radioer, hvor man med en drejeknap finder den kanal, man ønsker at lytte på. Med nøjagtig samme knap kan man foretage en tuning efter nye kanaler, UDEN reset til fabriksindstillinger - ved at trykke omtalte drejeknap ind!
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 12:42
Hej turbo2
Tak for dit svar. Det er godt med en forklaring på hvad de kan finde på dem der laver digitalradioer og hvorfor.. H/K eren har også banks hvor tidligere stationer kan gemme sig.

Mvh
E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu