Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kolvig
Super bruger
Oprettet: 04-Januar-2004
Status: Offline
Point: 296
|
Emne: Gemme DVBViewer remote fil? Sendt: 27-Juni-2011 kl. 22:59 |
Hejsa... Kan nogen fortælle mig hvordan jeg gemmer og geninstallere de lagrede taster? Jeg har forsøgt flere gange, men det er ikke lykkedes mig endnu...:-) Jeg "lærer" DVBViewer nogle tastetryk fra et MCE keyboard, og for at jeg ikke skal til at igang med at "lærer" igen, når jeg har formateret PC'en. Vil jeg meget gerne kunne gemme en fil, som jeg eventuelt kan sætte ind igen, når jeg har formateret PC'en...... Men det er lidt kryptisk med at exportere og importer etc. Og som sagt, selvom jeg har prøvet flere gange, har jeg altså ikke formået at få exporteret eller importeret på en måde der virker!? Håber på lidt hjælp!....:-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:38 |
Start DVBviwever Klik på omkring, configuration folder Her finder du default.remote Har ikke testet det, men jeg mener det er her guldet ligger begravet. Husk at DVBViewer afslutter med at overskrive alle INI og config filer, med det gemte indhold, så rettelser fortaget uden for DVBViewer vil blive overskrevet ved afslutning
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:44 |
Er det nødvendigt med denne lære-process længere til MCE-remote??.
Ligger der ikke MCE-remote beskrivelse medleveret, som vælges under Option/input.
Derefter er det kun at loade den, så virker alle MCE-tasterne....
Redigeret af avh - 27-Juni-2011 kl. 23:45
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:54 |
avh skrev:
Ligger der ikke MCE-remote beskrivelse medleveret, som vælges under Option/input.
Derefter er det kun at loade den, så virker alle MCE-tasterne.... |
Jeg har ikker rørt ved det her i årevis, men hvad mener du? Har du prøvet det?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 00:00 |
MCenterFreak skrev:
avh skrev:
Derefter er det kun at loade den, så virker alle MCE-tasterne.... |
Jeg har ikker rørt ved det her i årevis, men hvad mener du? Har du prøvet det? |
Dårligt formuleret. Forstod godt hvad du mente, men var nysgerrig efter om du havde fuld funktionalitet, uden at du benyttter "lære" funktionen, med kun "MCE" plugin aktiveret. Det tror jeg nemlig ikke er nok
|
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 00:12 |
Har kigget efter i en frisk dvbwiever installation, der findes et remote enhed MCE2005 under inputplugins.
Der er hakket af at mce-remoten skal anvendes ved installationen...
Redigeret af avh - 28-Juni-2011 kl. 00:12
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 00:25 |
Ja men det er så vidt jeg husker kun kontakten til remoten, hvad der skal ske når der trykkes på tasterne, skal så vidt jeg husker, stadig indlæres
|
|
 |
Kolvig
Super bruger
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 00:56 |
Hej med jer - tak for svar...:-) Jeg benytter ikke MCE remote, men derimod bruger jeg MCE keyboardet til at lærer DVBViewer de taster som bruges på et keyboard, når man skal fjernbetjene XBMC...... Keyboardets taster er lagret i en Logitech remote. Så når jeg er i XBMC interfacet. så virker knapperne til XBMC og når jeg er i DVBViewer, så er det de selvsamme knapper der får en tilsvarende eller ny funktion i DVBViewers interface.
|
 |
Monsterslam
Guld medlem
Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 21:31 |
Kolvig skrev:
Hej med jer - tak for svar...:-) Jeg benytter ikke MCE remote, men derimod bruger jeg MCE keyboardet til at lærer DVBViewer de taster som bruges på et keyboard, når man skal fjernbetjene XBMC...... Keyboardets taster er lagret i en Logitech remote. Så når jeg er i XBMC interfacet. så virker knapperne til XBMC og når jeg er i DVBViewer, så er det de selvsamme knapper der får en tilsvarende eller ny funktion i DVBViewers interface. |
Hvilken logitech remote har du? Jeg har tit tænkt på, at invistere i en harmony one, men der er jo mange knapper der ikke er der (sub., de farvede osv) Kan de bare programmeres i touch displayet eller hvordan fungere det?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 21:39 |
Jeg mener at Logitechs remotes, udover programmeringen via internettet, har en lærefunktion ligesom mange andre universal remotes.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 21:39 |
de findes i touch panel hvis den skal simulere mce
|
Den Ben
|
 |
Kolvig
Super bruger
|
Sendt: 29-Juni-2011 kl. 11:07 |
Prøver lige igen....:-) Det jeg gerne ville, er at de funktionsknapper jeg "lærer" DVBViewer, med mit MCE keyboard....... Kan disse lærte funktioner ikke gemmes, til en anden gang, hvor jeg har formateret eller lign. Så jeg ikke skal til at lære DVBViewer alle tasterne igen?
|
 |