recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sydenergi fiber og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSydenergi fiber og TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Emne: Sydenergi fiber og TV
    Sendt: 29-Juni-2011 kl. 00:16
Nu skal jeg til at finde ud af hvad udbyder kæresten og jeg skal have, da vi skal flytte til Esbjerg. Har haft Stofanet i Ribe, og det har kørt over alt forventning, Da Stofa ikke er repræsentative i Esbjerg, skal jeg have ny internetudbyder samt TV. Overvejer Sydenergi da de kører en kampagne 398,- for 15/15 og den fulde TV pakke. Ville det være et godt valg, der er jo ikke så mange muligheder i Esbjerg? Overvejer også Yousse, men Sydenergi er billigere. Er de også til at regne med når det gælder service effektivitet? Er lidt i en jungle da jeg altid har haft Stofa, så kunne godt bruge lidt input fra erfarne fiberbrugere Smile
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:10
Snakkede med Yousee i dag, og kunne få noget rabat 508 kroner for en 15/1 internet og den fulde tv pakke. Der var heller ikke noget oprettelsesgebyr. Efter hvad jeg kan se skal Sydenergi både have oprettelsesgebyr + de kræver en særlig afgift hver halve år for TV. Jeg spurgte den venlige medarbejder hos Yousee, om der kom nogle gebyrer på de 508 kroner det svarede hun nej til. Den billigste løsning for os må derfor være Yousee pakken. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:17

I kan  f.eks nøjes med Grundpakken, og så tilkøbe kanaler, hvis ikke man ser alle de kanaler der er i Fuldpakken. F.eks 4 Favoritter Kr 48/måned + Kort Kr 30/Måned.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:19
Hvis det kun er TV der indgår i overvejelserne, så er det lidt hip som hap hvad man vælger (hvis man ser på kanal udvalget alene). Internet forbindelsen derimod kan slet ikke sammenlignes.

Der er meget stor forskel på en 15/15 og en 15/1.

Mit eget regnestykke var at jeg ville spare et sted mellem 3-4000 pr år ved at droppe Yousee ved at skifte over til Profiber/Waoo (her sammenlignede jeg med en 60/60 over for den hurtigste forbindelse Yousee kan levere). Der er også flere af de ting der er med gratis ved Waoo som man skal betale ekstra for ved Yousee (deres plus abonnement som jeg slet ikke fatter hvorfor de ikke inkluderer kvit og frit).

Hvis jeg var dig ville jeg mere tænke over hvad jeg ville med internetforbindelsen, for det er der den virkelig store forskel ligger - ikke i tv pakkerne.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:35
Min 20/1 fra Stofa er fint til mit forbrug, så hvis jeg skulle vælge en 15/1 ville det vel også være ok, men kan godt se internet priserne er noget andet.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:36
Vedr. TV delen

Der er IKKE viasat ( TV3, TV3+ etc. ) på fiber, så elsker du fodbold skal du ikke vælge Sydenergi.

Deres internet kører på PPPOE som jeg syntes er noget lo....
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:39
@Pony65. Ved nogle af fiberselskaberne der er med i Waoo kan du vælge Viasat. Man kan ved Østjysk Energi f.eks. Og det ser også ud til at man kan ved Sydenergi: http://www.se.dk/Media/Digitalt+tv.aspx ( http://www.se.dk/Media/Digitalt+tv/Viasat.aspx ) Så Paradise Hotel og Superliga er skam muligt.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:45
Havde faktisk slet ikke tænkt over internet, men kan se der er stor forskel i priserne på de 2 udbydere. Det er rigtig der er en kæmpe forskel i hastigheder og prisen selvfølgelig, det må være noget der skal debateres med den bedre halvdel Wink
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:49
Det behøver jo heller ikke være enten eller.

Hvis du bedre kan lide Yousees TV udvalg/pakke, men hellere vil have  Sydenergi's internet så er det også muligt (såfremt der ikke er en boligforening der dikterer at der skal træffes et valg)

Jeg har en kollega som har fiber ved Energimidt, men har TV via Yousee da det var nemmere for dem at få signal ført rundt i huset, da det allerede var etableret.

Redigeret af binderup - 29-Juni-2011 kl. 10:49
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Det behøver jo heller ikke være enten eller.

Hvis du bedre kan lide Yousees TV udvalg/pakke, men hellere vil have  Sydenergi's internet så er det også muligt (såfremt der ikke er en boligforening der dikterer at der skal træffes et valg)

Jeg har en kollega som har fiber ved Energimidt, men har TV via Yousee da det var nemmere for dem at få signal ført rundt i huset, da det allerede var etableret.

Det har du ret, er nu mest interesseret i HD kanalerne og noget sport som tennis måske lidt fodbold også. Tror ikke der er så meget forskel ud fra det behov.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 11:29
Jeg må æde mine ord igen, havde ikke undersøgt det ordenligt. Sydenergi har åbenbart Viasat pakker

Jeg undskylder.

Jeg kan ikke få Viasat via mit elselskab her hvor jeg bor, så jeg gik bare ud fra at sådan var det alle steder.

NB. men derfor kan jeg stadig ikke lide PPPoE løsningen

Redigeret af Pony65 - 29-Juni-2011 kl. 11:35
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 13:39
Nå beslutning taget og det bliver Sydenergi. Hvilken Gigabit trådløs router med switch har i? 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu