|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Freddie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 30 |
![]() Sendt: 29-Juni-2011 kl. 07:53 |
|
Hej,
vi skal til at skifte TV'et ud i stuen til et Samsung UE55D7005LU.
Som det er nu ser vi TV over vores mediacenter som står i tvbordet, spiller lidt playstation og hører musik via en ipod dock... Dvs. vi bruger kun vores tv som "monitor".
Vi har eksterne højttalere (Alm. B&W stereo) som bliver drevet af en indbygget forstærker i det nuværende TV.... Men det er der jo ikke i det nye, så hvordan ville være smartest at forbinde det hele ;)
Jeg havde tænkt mig et HDMI kabel mellem PC og skærmen...Så er det da forbundet...
Playstationen får også et HDMI kabel op i skærmen...
Men hvad så med højttalerne, og kan vi fjerne vores dock og så bare have et kabel forbundet til højttalerne på en måde...
Kan godt fornemme jeg nok ikke kommer videre uden en forstærker. Men søger nok en meget lille, som kan drive de to stereo højttalere, hvor der evt. er en indgang fra tv'et (kun digitalt??), playstationen og så en indgang fra en Airport Express, så burde det jo spille.
Der er dog flere krav...
Kan se forstærkeren skal ihvertfald have optisk indgang fra tv'et & airporten, playstationen kan vel godt være analog?
Udover det, kan man så ikke få en forstærker som selv skifter imellem indgangene, da jeg hader fjernbetjeninger? Og den skal desuden stå i et skab...
Er jeg besværlig? ;)
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Nej ikke besværlig, men du skal nok overveje en AV-Reciever med med mange HDMI indgange, og så en ordentlig remote. Det vil nok sætte dig 2-4kilo tilbage, men så bliver det også ordentligt... Fx kunne man købe en 7.1/5.1 reciever fra onkyo med 3d support, samt en logitech harmony remote. Afhængig af hvordan din residens er, er det måske tilrådeligt at overveje at placere AV-udstyr et andet sted end under fjernsynet. Det vil kræve lidt ekstra, som et langt HDMI kabel og en ir repeater samt højtalerkabler i passende længde. Gør det ordentligt første gang, eller lav løsningen mhp det optimale(hvis budgettet evt ikke rækker i første omgang) Koner og kærester imponeres ikke med en kabeljungle og et utal af stjernekoblede systemer under et fjernsyn Redigeret af Patriarken - 29-Juni-2011 kl. 11:02 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg ville helt klart også gå efter en receiver med HDMI indgange, som patriarken siger. Alt andet ville være (undskyld udtrykket) totalt gakket. Med sådan et fint tv, playstation osv. så vil det være synd og skam, at ikke gøre det ordentligt første gang. Det giver en helt anden oplevelse.
Er det økonomien der trykker, så gør det igen ligesom patriarken siger, så optimalt som overhovedet muligt ud fra økonomien. Led efter en brugt (jeg har en rigtig god Yamaha receiver med 2 HDMI indgange, der bare står og glor, som pt er nok for dig, men ikke fremtidssikret, såfremt du finder noget mere frem).
Mht fjernbetjeninger, så er det nok en fobi du må komme dig over på een eller anden måde. De er ligesom kommet for at blive for rigtig mange år siden
![]() |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ifølge specs, så er der en indbygget 30 Watt forstærker i den model du har skrevet
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Freddie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
Okay, har forstået en forstærker er vejen frem... Fair nok...
Så løsningen må være en Logitech fjernbetjening, som også kan bruge til mediacenteret?
Og udover det smider jeg en airport express og sætter til forstærkeren...
Problemet er nok at finde en forstærker... Den skal så have udgang til 2 højttalere, og indgange til de tre ting.. Problemet er at den skal gemmes væk bag en låge.. Hvad gør jeg med det IR signal?? ;)
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Var ude hos en bekendt der havde samme problem. Jeg mener det var en Onkyo reciever han havde. Det viste sig at der på bagsiden var en IR indgang (et micro jackstik), så han fik et IR øje jeg havde liggende. Det er et kabel med en IR modtager i den ene ende og et mini jackstik i den anden. Jeg mener at jeg havde kablet fra en TV tuner jeg en gang har købt, men det må kunne købes løst
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
IR signal bag låge KAN løses med en IR repeater. (det er et løst IR "øje" som sættes indenfor i lågen(skabet, og med en påmonteret ledning føres hen til din oprindelige IR modtager). Med lidt snilde kan det godt komme til at se rimeligt ud.
Jeg må dog advarde imod at sætte elektronik som bliver varmt bag en låge (og det gør en receiver rent voldsomt), medmindre du sørge for rimelig ventilation. Og spørg ikke om, hvad rimelig ventilation er. Man ved det først, når man har erfaret det virker under værst tænkelige forhold
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ahh.. hvis der følger et øje med så begynder det jo at ligne noget ;)
Så må jeg sq køre ind forbi Hifiklubben og høre dem, så jeg er sikker på der er et øje med... Hader at købe noget som ikke virker ;)
|
||
![]() |
||
M!NGO ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
|
evt køb en forstærker med Airplay i så burde Airport Expressen være unødvendig
|
||
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini - - 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB - |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ahh.. lyder endnu bedre... nogle bud? ;)
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Nu nævnte Patriarken jo Logitechs Harmony fjernbetjeninger. Hvis du vil gøre det virkelig diskret, så er Harmony 900 vejen frem. Den sender nemlig med RF til de enheder du vælger. Så gemmer du nemlig bare modtageren inde i skabet sammen med receiveren, og trækker et kabel ned til dens IR-øje. De enheder som så er i frit syn, vælger du så bare at den skal sende som IR-signal.
Den er godt nok lidt pebret, men den er bestemt det værd også.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |