recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når folk anmelder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNår folk anmelder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Emne: Når folk anmelder
    Sendt: 02-Juli-2011 kl. 16:58
Oppo 93 er en fed bluray-afspiller, vil jeg tro... Har endnu ikke haft lejlighed til det.

Men jeg undrer mig bare over, ligesom ham der skriver her:

hvorfor at lige whathifi.com kun giver den 4 stjerner ud af 5, når ALLE (mere eller mindre) andre siger at det er en reference bluray afspiller.

Derudover skriver whathifi.com:

"A versatile and worthy addition to the midrange Blu-ray player market"

Så kan man undre sig over om diverse personer der anmelder forskellige produkter har "aktier" i det de anmelder.

Det kan også være at anmelderen ikke "brød" sig om afspilleren. Men så er det jo anmelderens mening og ikke hvad enheden, i dette tilfælde en bluray-afspiller, egentlig "bringer"

Men det er jo bare desto bedre grund, til at man selv skal opleve tingene før man køber og ikke bare hænge på, hvad andre siger.

Men hvad syntes i? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:11
Der kan være mange årsager til hvorfor anmeldere giver lidt forskellige "Karaktere", det kan være personlige præferencer, eller præstationer kontra pris - og her er Oppo´en jo såmænd ikke særlig speciel på papiret.

Og Oppo´en er jo prismæssigt en mid-range afspiller.

Der hvor Oppo i mine øjne er speciel er omkring dens videochip, byggekvalitet, design og ikke mindst deres kundeservice, som er ekstrem god i forhold til flere andre fabrikater.  Smile

Redigeret af Hother - 02-Juli-2011 kl. 18:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 22:35
Hvis han har personlige referencer, hvordan kan må så lave en objektiv anmeldelse?

Det er da ikke prisen på et produkt der afgør om det er Highend eller midrange, men ydelsen....

Hvis deres videochip er så god, burde afspilleren så heller ikke få 5 stjerner? Når, tit og ofte, at selve lydprocessen sker i recieveren, i et SS-system?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Hvis han har personlige referencer, hvordan kan må så lave en objektiv anmeldelse?

Det er da ikke prisen på et produkt der afgør om det er Highend eller midrange, men ydelsen....

Hvis deres videochip er så god, burde afspilleren så heller ikke få 5 stjerner? Når, tit og ofte, at selve lydprocessen sker i recieveren, i et SS-system?

Nu relatere jeg mig alene til hvorfor den nævnte anmelder "Kan" have anmeldt som han gjorde. Når det så er sagt, så kan man såmænd godt lave objektive anmeldelser såfremt en anmelder fortæller hvorfor denne har vurderet som han/hun har gjort.

Jeg mener at det pågældende magasin (som jeg selv læser), lægger prisen til grund for, om det er low/mid/high-end. Men ellers er vi sådan set enige.

Faktisk er der BD afspillere som er bedre til at processe/decode lyd end flere receivere. Det kan typisk være Pioneer BDP-LX91, og de dyrere Denon afspillere, og Oppo er såmænd heller ikke så tossetSmile

Redigeret af Hother - 03-Juli-2011 kl. 01:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 08:28
Det er godt når vi er enigeLOL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:38
What hifi har efter min ydmyge mening altid vøret kategorisk dårlige til at anmelde billedprodukter. Jegmmener netop ikke de laver objektive anmeldelser (og det skal man heller ikke nødvendigvis). Du må jo bare evaluere værdien af den enkelte anmeldelse, og vægte dem du føler er kompetente. Produktet bliver jo ikke ringere af at en enkelt anmelder ikke har "set lyset".
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:56
Det vigtigste er vel om anmelderen argumenter for det han skriver/karakteren, om der er subjektivt eller objektivt.
Desuden er en anmeldelse altid subjektiv. Lige fra hvordan de forskellige kategorier(billedkvalitet, lydkvalitet brugerflade, etc.) skal vægtes, og hvad der skal skrives om.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu