|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:22 |
||
Hej...
Jeg har købt et par MCE fjernbetjeninger på eBay. Men jeg kan desævrre ikke få dem til at virke? Jeg er ret sikker på at den er gal med at få installeret IR øjet korrekt. Da Windows 7 enhedshåndtering installerer IR øjet som en "Sammensat enhed" og ikke en "eHome infrarød receiver". Men jeg kan ikke finde nogen drivere, så jeg kunne tvinge Windows til at installere IR øjet korrekt?..... Håber på en hjælpende hånd...:-) |
|||
![]() |
|||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
||
Jeg mener den optræder som en HIDc(human interdace device) her hos mig. Når den så virker kan du eks. starte notepad, og med piletasterne styre eks. cursoren. Kan du genskabe dette. Den grønne i midten er altid en pestilens for os der bruger andre produkter end Microsofts mediacenter, man rammer den altid, og så starter det frygtelig program op. (Det disables selfølgelig).
|
|||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Utrolig dumsmart bemærkning...Afspejler(sammen med et anden indlæg af dine dd.) meget godt mangel på kenskab til hvordan en MC kompatibel IR-reciever fungerer. Desuden at man tilfredsstiller sig med en garageløsning der alligevel ikke kan styres 100% fra en ir reciever/remote ![]() Desuden er det ligeså lidt konstruktivt som det jeg skriver... Redigeret af Patriarken - 02-Juli-2011 kl. 19:27 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
||
Patriarken, er man i dårligt humør idag. Dumsmart.., jeg skriver bare hvordan man kan teste om der faktisk er hul igennem. Fint nok at man ikke kan lide andet end microsofts løsning, og at de har lavet en dedikeret remote til deres sikkert udemærkede produkt, som andre producenter med held eller uheld prøver at implemtere. På DVBViewer er det desværre en selv der skal sætte det op. Jeg har bare opgraderet, og det virkede fint før opgraderingen. Rettelse, den optræder i enhedshåndtering, som en eHome Infrarød transciever, som du selv skriver, og driveren hedder HIDir.sys. På min der virker står der Remote Control Reciever 1.0A Model 1040. Hvis din er magen til skulle det jo optræde som min gjorde da jeg tilsluttede den. Det er ikke meget hjælp til fejlsøgning kan jeg godt se. MVH
|
|||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|||
![]() |
|||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
||
Ja, det er ikke let...:-( Men tak for at du prøver Rasmuzzen...:-) Det er et par stykker af denne her, som der er tale om Der står ingenting på IR øjet, desværre....... Bare man kunne installere en driver, som gjorde at Windows så den korrekt, eller bare have en driver liggende et sted, hvor man så kunne henvise Windows til at installere fra.......... I gamle dage var der vist noget med en Rollup 2 man skulle installere, men sådan er det vel ikke mere? Redigeret af Kolvig - 02-Juli-2011 kl. 20:22 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, den er fuldstændig magen til de 3 jeg har. Sidder der ikke et klistermærke i bunden af øjet.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, der er ingenting i bunden....
Hvor har du dine fra?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mine er købt i en lille databutik her i hjembyen Roskilde, butikken hedder dataworld.dk. De har som sæt mindes jeg ikke kostet over 120 kr. Det er Phillips der har produceret dem for Microsoft, og de "snakker" RC5 som "sprog". Jeg var rimelig glad dengang de kom frem. Jeg har programmeret et par multimedia systemer her til hjemmet, da det ikke var noget der var så udbredt dengang i starten da windows 2000 kom frem, her arbejdede jeg en del med en seriel ir reciever jeg selv byggede. Det virkede fint, men var et helvede at programmere imod. Så da Microsoft kom med dette remote set var min lykke gjort. Enheden opfører sig fuldstændig som et tastatur set fra min side, volume up/down osv. er de samme koder som fra et multimedia tastatur. Det afgiver således nogle koder der er nemme at læse, og mange af tasterne på remoten er ekvialente med det almindelige tastatur. Så derfor min lille forklaring med notepad. På et XP system ligger et lille program der lytter, og trykker du på eks. den grønne knap som beskrevet i mit indlæg, så starter dette lille program så mediacenter. Sættet virker iøvrigt også fortrinligt til linux. Men alt dette sludder hjælper jo ikke dig der hvor du er lige nu.
Har du evt. mulighed for at plugge den i en anden/tredje computer for at se om det er tosset på dem alle.
De findes også lettere brugte på dba.dk til ingen penge hvis du skal prøve med en ny reciever. På ebay ved man ikke altid, hvad man får fat i. Kineserne kan jo finde på at kopierer jo alt.
MVH
|
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så er jeg blevet klogere...:-)
Receiverne virker rent faktisk, selvom de bliver installeret som en sammensat enhed. MEN i og med at jeg har brugt MCE tastaturets koder, til at programmere min Logitech remote. Så kan de nye kina remotes på en eller anden måde ikke kende disse komandoer......... Men noget mystisk er det, da eksempelvis piltaster skulle være det samme, om det var keyboard eller remote, men det er stadig kun de nye remotes der virker på de tilhørende receivere???......... Det er noget over min fatte evne..... Men sikkert er det at jeg kan ikke bruge disse nye kina receivere som jeg gerne vil bruge dem. Så nu er mit gyldne spørgsmål. Hvilke receivere skal jeg have fat på, som også understøtter MCE keyboardet?? Foreløbig tak for hjælpen Rasmuzzen....:-)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Altså de blev også solgt sæt dengang med remote og keyboard samt denne modtager, som du har der ligner min. Men du skal sikkert på brugt markedet. Jeg så på dem for ca. 1/2 år siden. Men brugtprisen var høj, og tanken om at sidde og snaske rundt i andres skidt på et brugt tastatur gjorde at jeg bare købte et logitech wireless MK320, som man får kastet i nakken på tilbud til ca. 250 kr. Men min tanke var også at jeg ville have 2 enheder til min ms ir modtager. Men at piletasterne ikke laver piletaster og flere enheder ikke kan lave samme funktion fatter jeg heller ikke, eller også forstår jeg ikke opsættet. Hvad er det for et program du skal styre.
Redigeret af rasmuzzen - 03-Juli-2011 kl. 23:21 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
En 7MC transciever modtager ir koder ikke tastetryk. Til transcieveren er der tilknyttet en service/process, der oversætter de irkoder der kommer ind til tastetryk eller funktioner. En teknisk gennemgang af dette kan findes her. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb417079.aspx Desuden når du sender en given kommando kode fra en MCE remote, togg'les der forskellige irkoder hver gang du trykker. Nedenstående er kommandoen Green Button i raw pronto format: Første gang du trykker Green Button:
Anden gang du trykker:
Som du kan se er disse koder ikke ens. Dette kaldes debounce, og kan slås fra med en registry tweak.....Hvorfor skriver jeg det? Det er ofte her det går galt for n00bs med MCremotes vs learning remotes....De indlærer den første kommando....Problemet er at den service der oversætter denne irkode til egentlige funktioner forventer at få nummer to kode næste gang der trykkes. Får den den samme, sker der intet: Debounce Da en gængs learning remote kun kan lagre én ir code pr tast på remoten har du baladen. Hvis vi så tager keyboardet sammen med en learning remote. Her sender du fx ved [ctrl+shift+s](som er 7mc kommandoen stop) tre ir koder + en fjerde som giver den egentlige funktionalitet(herudover har du debounce). Det kan du ikke forvente at en learning remote kan time rigtigt i indlæringsfasen. Du har to muligheder hvis du vil lave custom funktioner: Du kan manipulere med hvad forskellige originale MCremote kommandoer skal gøre når de modtages af din IR transciever. Dette findes der software til, og fælles for denne typer af software er at de hooker sig på den service process der oversætter ir koderne til egentlige funktioner. En anden mulighed er at bruge en universal IR transciever som IR Trans, eller USB-UIRT samt third party software som fx Girder eller EventGhost. Hvis du vil have en standard MCE ehome transciever der virker fejlfrit med dit keyboard, så køb denne her. (Har selv købt her ved flere lejligheder...Det er den original MCE remote med Texttv modtageren er HP branded....Koster ca 140kr ink porto...levering til DK ca 10 dage) http://cgi.ebay.com/Microsoft-MCE-Remote-Control-USB-IR-Receiver-Win7-Vista-/220626196153?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item335e5896b9 Husk iøvrigt at de "øjer" der medfølger er "SENDERE" ikke modtagere... Redigeret af Patriarken - 04-Juli-2011 kl. 10:40 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Takker Patriaken for udredningen - det er sgu ikke helt let med de remotes... :-)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |