|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:10 |
Jeg ser kun gratis kanaler på DVB-T men fra januar 2012 skal jeg åbenbart til at betale og have kort for at kunne se TV2.
Jeg har 2 tunere og vil så høre om jeg kan tilkoble et CI modul så de virker eller skal jeg ud og investere i en samlet pakke med tuner og kortlæser? Hvilket udstyr kan I anbefale ?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
kommer jo an på hvilke tunere du har.... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Så man kan ikke købe et eksternt modul der derkoder alle signaler ?
Jeg har: Jeg købte først dual usb tuneren men den er noget skrammel som ikke tager signalet ret godt hvis man bruger den som dual (derfor har jeg 2 forskellige). Jeg kan jo godt sætte MCE op til kun at bruge den ene tuner på TV2 men skal jeg helt op og investere i http://www.proshop.dk/TV-Tuner/TERRATEC-H7-DVB-T-HDTV-DVB-C-2152408.html for at kunne se TV2 ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt lige den her: http://www.proshop.dk/Musemaatte-og-Tilbehoer/Hauppauge-WINTV-CI-Module-2224136.html
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De 2 du først linker til kan IKKE bruges, den ene (PCI kortet) har ikke MPEG4, og det andet har ikke kortlæser. Det sidste er så løsningen hvis det da understøtter MPEG4 H264.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det omtalte wintv-CI moduler kan kun bruges med passende driver til nogle haupauge kort og nogle terratec-kort.
Ellers må der bruges tunere med tilhørende ci_interface/cam, f.eks. nogle tv-kort fra terratec har.
#radiomanden, Mpeg4 har stadig ikke noget med isenkrammet at gøre. Ved PC-løsninger er det spørgsmål om software.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Så det eneste kort jeg har kunnet finde, der kan afkode Boxer til MCE er http://www.proshop.dk/TV-Tuner/TERRATEC-H7-DVB-T-HDTV-DVB-C-2152408.html - kan det passe ?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Når det drejer sig om MCE, kan dette software som udgangspunkt ikke håndtere kodet kanaler..
Der skal anvendes et 3.part produkt fra dvblogic.
Se evt. også www.dvbshop.net, som har nogle flere produkter...
Redigeret af avh - 04-Juli-2011 kl. 07:02 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Er du sikker på at MCE ikke kan håndtere kodede kanaler ?
Der hvor jeg skanner efter kanaler dukker der ellers en pind op som leder efter en dekoder. Hvad med sådan en fætter med dekoder - der står at den er MCE kompatibel: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2386_anysee-E7-PTC-CI-DVB-C-CI-intern--MCE--HDTV.html |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Det er softwaren og ikke kortet der afgør om der kan modtages MPEG4 kanaler. Så med rette software, f.eks. DVBViewer og Divx dekoder kan kortet godt modtage MPEG4.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Spørgsmålet er om ikke de i denne sammenhæng menes, at der kan modtages DVB-C signaler som MCE heller ikke umiddelbart kan håndtere? Nu kender jeg ikke dette kort, og det kunne være interessant om der her var en mulighed..
I beskrivelse af kortet synes jeg ikke der står noget om MCE og kodet kanaler, kun at det kan anvendes direkte i MCE uden 3.part produkt til DVB-C...
MCE har sikkeret et eller andet interface til afkodning af kanaler, men det er spørgsmålet om det i det hele taget virker i forhold til noget vi bruger her i landet...
Redigeret af avh - 04-Juli-2011 kl. 08:17 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg hører at du siger er at MCE ikke virker med Boxer ?
Så jeg skal bruge et andet interface, som fx. DVB-viewer hvis jeg vil have Boxer ind på HTPC'en ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |