|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
henge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 05-Juli-2011 kl. 09:57 |
Hejsa
er der nogen der har en frekvens liste til MediaPortal eller DVBViewer |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Hvis ikke du kan finde en frekvensliste så prøv at lave en blindscan med Transedit som du finder i DVBViewers members section. Programmet er eminent til at finde kanaler som f.eks. DVBViewer ikke selv kan finde og den fundne kanalliste kan herefter eksporteres direkte over i DVBViewer.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hos min udbyder ligger frekvenslisten på deres hjemmeside - hvem er din udbyder ? Waoo er jo bare en sammenslutning af elselskaber.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
henge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Hejsa
Jeg har prøvet transedit, den finder kun 4 kanaler. Min udbyder er energimidt og deres frekvens liste er for gammel |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Sikker ? den her bruger jeg også til Galten Elværk, som vist har noget samarbejde, eller får leveret fra Energimidt : http://www.energimidt.dk/Privat/waoo-fibernet/Tv-radio/Documents/dvb-c-opsaetning.pdf
Ovenstående virker hos mig.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
Og du lavede en blindscan på DVB-C?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
yep
finder kun 4 Danske Jeg har netop gået ud fra denne frekvens liste de har på deres hjemmesidel, men jeg finder kun nogen omkring 658 Derfor hvis der var nogen der havde en transponder fil jeg kunne få ;-) Redigeret af henge - 05-Juli-2011 kl. 14:27 |
|
![]() |
|
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
Hvis du scanner hele frekvensspektret og kun finder 4, lyder det nærmest som om at der ikke er noget DVB-C signal udover must-carry? /Mark |
|
![]() |
|
![]() |
658 ? Så har du sikkert fundet DR HD, Ramasjang, DR K ? jeg gætter på at du søger på DVB-T nettet og har fundet frem til Hadsten senderen eller lign
![]() Hvis ikke jeg har ret - hvilke kanaler er det du har fundet ?
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kablet sidder direkte i analog stik i fiberboksen
Har nu prøvet deeb scan i dvbviewer ingen resultat her er hvad den finder i 4therecord skanning Scanning 658 MHz... 4 new services found: DR1 (DR) DR2 (DR) TV 2 (Østjylland) (TV 2) Østjylland (DIGI-TV) Scanning 658 MHz... 4 new services found: DR1 (DR) DR2 (DR) TV 2 (Østjylland) (TV 2) Østjylland (DIGI-TV) Scanning 666 MHz... No signal. Scanning 666 MHz... No signal. Scanning 674 MHz... No signal. Scanning 674 MHz... No signal. Scanning 682 MHz... 4 new services found: DR1 (DR) DR2 (DR) Midt-Vest (DIGI-TV) TV 2 (Midt-Vest) (TV 2) Scanning 682 MHz... 4 new services found: DR1 (DR) DR2 (DR) Midt-Vest (DIGI-TV) TV 2 (Midt-Vest) (TV 2) Scanning 690 MHz... No signal. Scanning 690 MHz... No signal. Scanning 698 MHz... No signal. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er iøjnefaldende, at det er de 4 kanaler du finder på mux 1 i dvb-t nettet. jeg kan bare ikke se 658 brugt på andet end mux 2.
Hvilken tuner har du ? den må være sat til at tune på dvb-t
det er sikkert energi midt , der sender dem ud på den frekvens. altså som dvb-t. Redigeret af confused - 05-Juli-2011 kl. 21:37 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad mener du med "analog stik"?
Dine skanningsresultater tyder ikke meget på et DVB-C signal, men på DVB-T og meget usmart at Energimidt har lagt mux 1 kanalerne på den frekvens som mux 2 sender på. Jeg tror du skal have fat i Waoo for at få en forklaring.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |