recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie boks anbefaling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedie boks anbefaling?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Emne: Medie boks anbefaling?
    Sendt: 05-Juli-2011 kl. 15:45
Hey..

Jeg går og overvejer at skifte min gamle xtreamer ud med noget nyt, og det jeg er ude efter er en boks der er ekstremt nem og bruge, ikke for meget vanskelig menu (ik som xtreamer) og så skal den ku spille filer over netværk, gerne fra NAS eller en computer sat op med twonkymedia eller lig. Samt usb stik, og skal ku spille iso, mkv, og div. Alm. Dvd rip formater, xvid, divx, avi, mpeg 2 & 4, musik er ikke så vigtigt, og så bare jpeg filer.

Prisloft ligger på 1000-1200 kr, så nogen gode råd? Og begrund gerne hvorfor, på forhånd tak.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 20:47
Jeg har eksperimenteret lidt med boxee og det virker meget fedt sammen med en NAS. jeg aner ikke hvordan selve boxee boxen er da jeg kun har prøvet med softwaren på macbook sat til en fladskærm, men jeg syntes softwaren virker fed og overskuelig. jeg overvejer selv at købe en =)
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 20:49
Ja, men nu er der bare lige det at den ikke kan fås til under 1200 kr ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 20:59
Der er jo en Fantec til salg i en anden tråd her på boardet. Jeg tror den kan det du efterlyser.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 21:00
Nej det er selfølgelig rigtigt men så kunne man jo lige spare lidt mere op ;)
Boksen står til ca 1500 bananer på hifipriser.dk.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 21:48
Det er da rimelig tæt på 1200kr

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=570

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+tv+live+hub&sp=all&pid=4395322

http://www.youtube.com/watch?v=obkKVHb-KdE

Iflg. denne anmeldelse, så klarer den også TwonkeyServer (skimmede anmeldelsen uden at læse den, men har læst om boksen tidligere):
http://digitalt.tv/wd-tv-live-hub/
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:08
#fltk - Fantec? kender den ikke.. noget link?

#Tajs - nå okay, sidste jeg så til den var 2200 nemlig, vidste ik den var faldet så meget ;) men stadig i overkanten.. 1000 kr er hvad jeg vil ofre, hvorfor jeg skrev til 1200 er fordi så kan jeg stadig få noget godt, men så går jeg lige over grænsen.

#Guyver - havde nu selv en WD TV Live (alm) i tankerne.. men ja, jeg spurgte nu mest af alt for at få lidt råd fra hvad folk havde prøvet og hvad de selv ville anbefale (leder efter erfarring, ikke bare hvad man har hørt/læst om) for har selv hørt og læst om en del bokse, men vil gerne høre fra folk der rent faktisk har haft dem mellem hænderne. En anden ting jeg tænkte var smart, men det der så slet slet ikke penge til, var en popcorn hour c200 og så at smide et blu-ray drev i, så slipper jeg os for at ofre på en blu-ray for sig selv. men ville være rart med noget bedre end xtreameren midlertidigt til under en tusse Wink
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

- Fantec? kender den ikke.. noget link?

Med link i link:

Mvh JørgenT
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:35
Kan godt anbefale Fantec'en som er tilsalg her i forummet. Har selv én magen til. Jeg er især glad for afspilning af DVB-T ts filer, hvor den viser undertekster samt at den på DR-HD kan dekode 5.1 aac+ lyden til 5.1 pcm lyd via hdmi til forstærkeren.

Redigeret af Hansemand - 05-Juli-2011 kl. 22:36
Mvh Hansemand
Til top
riverwind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-August-2007
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:59
LG DP1 har jeg lige købt. Den virker til at være ok til kr 409,- :
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 11:02
Jeg har en A.C ryan HD mini, den gamle model, ud over at jeg synes gui kunen være pænere, køber selv med mede8er software på den synes jeg den er lækker i brug, så kan anbefale en mede8er istedet for. Min far har en LG DP1 som han er er glad for, og som jeg synes virker ganske fornuftig.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 11:08
Der er vel ved at komme nye generationer ud på markedet nu - du ved vel at bl.a Xtreamer snart kommer mde en. Dvs. hurtigere processor og mere RAM. Alt i alt er det vel værd at vente på - ligegyldigt hvilket mærker man så vælger. De nuværende maskiner har begrænsede muligheder for fancy GUI og live streaming (buffer problemer) pga. begrænsningen i RAM/Processor.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu