recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify kommer nu til Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpotify kommer nu til Danmark

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify kommer nu til Danmark
    Sendt: 30-Juni-2011 kl. 08:41
Til top
marcc05 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2010
Sted: Danmark
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 08:44
Hurra! Det tog ellers sin tid.

Lidt sjovt at læse i nyheden:

KODA har ambitioner om, at Danmark skal være et foregangsland, når det gælder nye måder at give forbrugerne adgang til musikken.

Tongue
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 08:47
Ja det er jo ellers ikke ligefrem det de har givet udtryk for indtil nu... Men jeg tror nu ikke jeg vil komme til at bruge Spotify. Jeg har prøvet det i et stykke tid vha. ninjatricks som så mange andre har, men jeg er nu godt tilfreds med grooveshark...
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 09:02
FEDT MAND - så den også lige på DR:

Nu har jeg ventet i måneder på at YouSee og Sonos skulle begynde at snakke sammen - men så bliver det sgu nok til en Spotify-konto istedet... YouSee Play er simpelthen bare ikke godt nok, når huset er plastret til med Æble-maskiner og Sonos. Glæder mig til noget nemmere musikadgang :-)

Redigeret af Poplic - 30-Juni-2011 kl. 09:04
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 09:20
Det er en stor dag for DK!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af marcc05 marcc05 skrev:

Hurra! Det tog ellers sin tid.

Lidt sjovt at læse i nyheden:

KODA har ambitioner om, at Danmark skal være et foregangsland, når det gælder nye måder at give forbrugerne adgang til musikken.

Tongue

Koda fik ny direktør 1. nov. 2010, og den nye direktør har en anden holdning end den tidligere, så vi ser forhåbentlig mere af den slags nu.
Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2011
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:04
Det blir mega godt.

Jeg tror der mange pirater, hvad enten det musik eller film, som gerne vil betale et vist abonnement og så kunne streame indholdet. De fleste af dem som downloader, har jo et stort forbrug af film eller musik, og ønsker et stort udvalg. Men et stort udvalg er ikke til at betale sig fra.

Må da håbe det er starten og der er mere på vej, os med streaming af film.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Rasmussen Rasmussen skrev:

Det blir mega godt.

Jeg tror der mange pirater, hvad enten det musik eller film, som gerne vil betale et vist abonnement og så kunne streame indholdet. De fleste af dem som downloader, har jo et stort forbrug af film eller musik, og ønsker et stort udvalg. Men et stort udvalg er ikke til at betale sig fra.

Må da håbe det er starten og der er mere på vej, os med streaming af film.

Der er også grøde i filmbranchen - der er startet noget debat om det i Information:

Filmbranchen skal ændre vaner ellers dør den

Branchefolk: 

Filmindustrien bør eksperimentere med distribution

Kritikken går på at biograferne vil have et vindue på 6 måneder før en film kommer på andre medier. Det er der nogle filmfolk, der vil have ændret. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:05
Ja må bare håbe de finder vejen snart ligesom musik branchen har været nødsaget til.

Biografen skal sælges på at være en oplevelse, det ikke alle folk som har store surround systemer og projektorer.
Men jeg synes kun de gør det sværere for sig selv, når man skal give 80 kr pr billet, plus slik og sodavand, så er der en stor del som ikke går i biografen så tit, eller familier. - men det kan man jo altid diskutere.

Men godt nyt med spootify, det bliver da erhvervet her ihvertfald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 14:11
@Rasmussen: Biograferne tør ikke engang være med til et forsøg med at sende en populær dansk spillefilm som Pay-per-view en weekend samtidig med biografpremieren.

Jeg kan se på debatten på Information, at biografejerne er overbeviste om at alle biografer lukker, hvis filmene kommer ud før 6 måneder. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 15:05
Nej og pay pr view vil ikke engang give et ordentligt tal, da det langtfra er alle som kan få vist pay pr view ting hvis de lod en køre fx imorgen.

Men altså om de vil det eller ej så er det jo fremtiden, musik industrien gad jo heller intet før deres indtjening var i bund. Det samme kommer jo til at ske for filmene.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 19:53
Hej Alle! Jeg er rimeligt glad fir Wimp. Er der nogen der ved om der er hørbar forskel på Wimp og spotify ved streaming fra iPad til Airport Express ? (begge i højeste kvalitet).

Er musik udbuddet bedre på Spotyfi ? Har læst lidt på nettet, men der er delte meninger.

Fedt med noget konkurrence til Wimp, som jo egentligt har haft monopol i et stykke tid.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu