recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter låser/ stopper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediacenter låser/ stopper

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediacenter låser/ stopper
    Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:14
Hej 

Mit mediacenter fryser, når jeg vælger pgr. guide, live tv eller forsøger at afspille noget optaget tv.

Når det sker, kan jeg kun lukke ned igen via. joblisten.

Maskinen har kørt nu siden 2005, og er løbende blevet opdateret med ny HD og nyt grafikkort osv. 

Maskinen bliver KUN brugt som mediacenter, optage tv, musik og fotos.

Hvad kan gøres 

P.S jeg har forsøgt at finde emner på det store WWW, men har ikke rigtig haft succes.

HJÆLP....
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:50
Når nu du har været så grundig med at beskrive hvilken computer du har, hvilken tuner du bruger, driverversioner, hvilket operativsystem og programmer du bruger og alt det der så gætter jeg på at det må være.. bop, bop... dit antennesignal der er for svagt. 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Når nu du har været så grundig med at beskrive hvilken computer du har, hvilken tuner du bruger, driverversioner, hvilket operativsystem og programmer du bruger og alt det der så gætter jeg på at det må være.. bop, bop... dit antennesignal der er for svagt. 

Maskinen er er fra 2005 = Win XP - sry. 

Jeg tror ikke det er hardware relateret, da mediecenter låser uanset om det er pogramguide eller live TV, og programguiden går ikke ned fordi en driver til tuner er forældet - så selv bob bob du Tongue

Men hvis du har et seriøst bud på hvilken update fra microsoft, som evt. er skurken
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:13
Hmm...ud fra den beskrivelse kan der vist kun være tale om en sporadisk kondensfejl i den tredje tændskrue i din flux capacitor. Måske en firmware-update kan hjælpe?

...eller måske en mere konkret beskrivelse af dit setup, hardware og software Smile
En pc med Windows XP fra 2005 mener jeg ikke er særlig konkret i forhold til at give råd og vejledning vedr. fejlfinding.

Hvad er din frontend? Er det selvbyg (hvilke komponenter, grafikkort, lydkort, moatherboard, tuner etc.)?

En mediacenter pc på Windows XP fra 2005 giver sådan cirka et uendeligt antal kombinationer mht. setup. Så ind til maskinen og se hvad der er i og hvad dit software hedder.

Redigeret af HamDenFede - 04-Juli-2011 kl. 11:17
Mvh. HamDenFede
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Jesper.wind Jesper.wind skrev:

Hej 

Mit mediacenter fryser, når jeg vælger pgr. guide, live tv eller forsøger at afspille noget optaget tv.

Når det sker, kan jeg kun lukke ned igen via. joblisten.

Maskinen har kørt nu siden 2005, og er løbende blevet opdateret med ny HD og nyt grafikkort osv. 

Maskinen bliver KUN brugt som mediacenter, optage tv, musik og fotos.

Hvad kan gøres 

P.S jeg har forsøgt at finde emner på det store WWW, men har ikke rigtig haft succes.

HJÆLP....
Kig i loggen, der må du kunne finde en nærmere beskrivelse af fejlen.

BS
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:06
Til strandvasker og hamdenfede: Hvis man nu kunne bede om uddybende oplysninger fra ham, uden at være så fucking nedladende at jeg kaster op, kunne vi nok komme lidt længere ud med forummet. Den tone i ligger for dagen gør bare at folk, siger 'fuck Jer' og heller ikke vender tilbage med løsningen, når de forhåbentligt finder den.

Til Jesper.wind: Så vidt jeg kan se rundt omkring kan det have noget med .Net framework 4 at gøre, prøv at afinstallere alt der har noget med .net framework 4 at gøre inde fra tilføj/fjern programmer. Og vend venligst tilbage hvis det løser dine problemer.

Se evt. her
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Til strandvasker og hamdenfede: Hvis man nu kunne bede om uddybende oplysninger fra ham, uden at være så fucking nedladende at jeg kaster op, kunne vi nok komme lidt længere ud med forummet. Den tone i ligger for dagen gør bare at folk, siger 'fuck Jer' og heller ikke vender tilbage med løsningen, når de forhåbentligt finder den.

Til Jesper.wind: Så vidt jeg kan se rundt omkring kan det have noget med .Net framework 4 at gøre, prøv at afinstallere alt der har noget med .net framework 4 at gøre inde fra tilføj/fjern programmer. Og vend venligst tilbage hvis det løser dine problemer.

Se evt. her

Min Toyota Tercel kan ikke køre.... Hjælp!

Du går jo ikke til mekanikeren med en forventning om at han kan svare generelt på hvorfor en Toyota Tercel ikke kan køre?

Er det relevant at starte med at tage hjul af? Måske, måske ikke...

Er det rationelt at tage hjulene af? Nej!

Nedladende eller ej.....

Det er ikke let at svare kvalificeret på.....

Redigeret af Patriarken - 04-Juli-2011 kl. 16:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 16:58

Se evt. her

Tak for et seriøst svar, som ikke er skjult bag modspørgsmål for at dække over at man rent faktisk ikke har et svar, eller ikke har set problemet før, eller måske bare har haft en dårlig dag på blå stue. Wink

Løsningen med at fjerne net framework 4, ser ud til at virke - SUPER tak for det.....

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Hmm...ud fra den beskrivelse kan der vist kun være tale om en sporadisk kondensfejl i den tredje tændskrue i din flux capacitor. Måske en firmware-update kan hjælpe?

...eller måske en mere konkret beskrivelse af dit setup, hardware og software Smile
En pc med Windows XP fra 2005 mener jeg ikke er særlig konkret i forhold til at give råd og vejledning vedr. fejlfinding.

Hvad er din frontend? Er det selvbyg (hvilke komponenter, grafikkort, lydkort, moatherboard, tuner etc.)?

En mediacenter pc på Windows XP fra 2005 giver sådan cirka et uendeligt antal kombinationer mht. setup. Så ind til maskinen og se hvad der er i og hvad dit software hedder.

Clap
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 18:15

Du kaster bare op alt det du gider så længe du selv tørrer op.

Jeg forsøger generelt at levere hjælpsomme svar, hvilket du bør kunne se hvis du bladrer lidt i svar jeg har givet tidligere, men når Jesper bare skriver at hans system fryser uden at levere en eneste brugbar information om hvad det drejer sig om, så er der basalt set kun to muligheder:

1) At spørge ind til hvad det nærmere bestemt drejer sig om.
2) At komme med et skud i blinde.

Du valgte 2'eren og var pisseheldig at det rent faktisk lod til at løse problemet. På det tidspunkt du svarede havde du udelukkende informationen at der var tale om windows xp og alligevel beder du Jesper om at begynde at afinstallere ting. Superheldigt at du gættede rigtigt, men ret beset kunne du lige så nemt have gjort hans situation værre ved at gætte uden at have noget at basere dit gæt på.

Jeg valgte 1'eren, at bede om flere informationer og kom med et gæt som burde være åbenlyst humoristisk. Jesper svarede tilbage at det var windows xp og at han ikke troede det var hardwarerelateret, men stadig uden at løfte sløret for hvilket setup, hardware og software han bruger, altså udover at det er baseret på xp, det vil sige han gjorde det ikke en skid lettere at komme med et kvalificeret bud.

Jeg kunne sagtens have lavet et skud i tågen og bedt Jesper om at opdatere grafikdrivere, prøve at skifte ram og reinstallere windows, men det ville fandenfisme være useriøst når jeg nu ikke har den fjerneste anelse om hvordan hans system er skruet sammen. Jeg bad om yderligere informationer og da jeg blev spist af med "det er win xp" gad jeg ikke spørge igen og lod generelt være med at gætte.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Du kaster bare op alt det du gider så længe du selv tørrer op.

Jeg forsøger generelt at levere hjælpsomme svar, hvilket du bør kunne se hvis du bladrer lidt i svar jeg har givet tidligere, men når Jesper bare skriver at hans system fryser uden at levere en eneste brugbar information om hvad det drejer sig om, så er der basalt set kun to muligheder:

1) At spørge ind til hvad det nærmere bestemt drejer sig om.
2) At komme med et skud i blinde.

Du valgte 2'eren og var pisseheldig at det rent faktisk lod til at løse problemet. På det tidspunkt du svarede havde du udelukkende informationen at der var tale om windows xp og alligevel beder du Jesper om at begynde at afinstallere ting. Superheldigt at du gættede rigtigt, men ret beset kunne du lige så nemt have gjort hans situation værre ved at gætte uden at have noget at basere dit gæt på.

Jeg valgte 1'eren, at bede om flere informationer og kom med et gæt som burde være åbenlyst humoristisk. Jesper svarede tilbage at det var windows xp og at han ikke troede det var hardwarerelateret, men stadig uden at løfte sløret for hvilket setup, hardware og software han bruger, altså udover at det er baseret på xp, det vil sige han gjorde det ikke en skid lettere at komme med et kvalificeret bud.

Jeg kunne sagtens have lavet et skud i tågen og bedt Jesper om at opdatere grafikdrivere, prøve at skifte ram og reinstallere windows, men det ville fandenfisme være useriøst når jeg nu ikke har den fjerneste anelse om hvordan hans system er skruet sammen. Jeg bad om yderligere informationer og da jeg blev spist af med "det er win xp" gad jeg ikke spørge igen og lod generelt være med at gætte.

Nok heller ikke specielt smart at køre uden hjul af hensyn til øvrig funktionalitet....Ved du hvad .NET framework er og gør?

Redigeret af Patriarken - 05-Juli-2011 kl. 06:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Nok heller ikke specielt smart at kører uden hjul af hensyn til øvrig funktionalitet....Ved du hvad .NET framework er og gør?

Ingen anelse, men nu var det så heller ikke mig der slyngede det gæt ud..
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu