Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nph12
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
|
Emne: Problemer med at streame (udfald) Sendt: 03-Juli-2011 kl. 15:31 |
Hej Jeg har fornyligt købt en HDHomerun boks samt tilbehør. Jeg har prøvet at optage forskellige tv-programmer, men har problemer med at streame dem til mit AppleTV, da jeg får små udfald, når jeg ser udsendelserne.
Hvad kan jeg gøre for ikke at få disse udfald?
Mit setup er:
Yousee fuld TV-pakke Yousee bredbånd 8/1 Mbit (samt telefoni) HDHomerun (den nyeste model) http://www.silicondust.com/products/models/hdhr3-eu/ EyeTV3 http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/software/EyeTV-3/product1.en.html Netgear wireless cable voice gateway cvg824g http://www.netgear.com/images/enus_ds_cvg824g_21dec0718-4932.pdf AppleTV2 Et ældre 32" LCD TV (Samsung) Ipad (med EyeTV 3 app) Mac (med installeret EyeTV3)
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:29 |
Hvordan kan jeg teste om mit netværk er hurtig nok til streaming? Hvor hurtig skal ens netværk være før man kan streame uden udfald?
Hvis det ikke er mit netværk, hvad kan udfaldene så skulles?
Redigeret af nph12 - 05-Juli-2011 kl. 13:36
|
 |
kharder
Bruger
Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 17:55 |
Hvilken type udfald får du? Jeg oplever også en form for udfald, som om Eyetv "skifter kanal". Det er ikke på alle kanaler, men jeg oplever det i en eller anden form hver dag. Jeg har skrevet til Elgato omkring det, og de undersøger. Hvis det er noget lignende det samme du oplever, så skriv til dem. Så kan det muligvis gå lidt hurtigere.
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 19:22 |
nph12 skrev:
Hvordan kan jeg teste om mit netværk er hurtig nok til streaming? Hvor hurtig skal ens netværk være før man kan streame uden udfald?
|
Kører du trådløst eller med kabel? /Mark
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 09:57 |
kharder skrev:
Hvilken type udfald får du? Jeg oplever også en form for udfald, som om Eyetv "skifter kanal". Det er ikke på alle kanaler, men jeg oplever det i en eller anden form hver dag. Jeg har skrevet til Elgato omkring det, og de undersøger. Hvis det er noget lignende det samme du oplever, så skriv til dem. Så kan det muligvis gå lidt hurtigere. |
Jeg får udfald på alt hvad jeg prøver at streame.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 09:59 |
Markh skrev:
nph12 skrev:
|
Kører du trådløst eller med kabel?
/Mark
|
Jeg kører N wireless. Prøver at forbinde min mac direkte til appletv, og ser om det gør nogen forskel.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 19:42 |
nej du skal have det gennem kablet netværk - ikke en mac direkte til en appletv! det giver ingen mening.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 15:21 |
claus_jac skrev:
nej du skal have det gennem kablet netværk - ikke en mac direkte til en appletv! det giver ingen mening. |
Giver et kablet netværk større forbindelse end N-wireless? Det bliver sgu nok lidt svært at trække kabler som tingene står nu. Er der en let og hurtig måde, hvorved man kan få ordentlig hul igennem uden udfald?
|
 |
pnn
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Point: 95
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 15:37 |
Den nemmeste måde er nok bare lige at prøve med et netkabel kastet over gulvet, derefter teste om det løser dine problemmer hvis det gør, derefter kan du begynde at kigge på dit wireless n netværk, kan være du ikke udnytter det optimal med forkert opsætning eller muligvis bruger samme trådløse kanal som alle andre i dit nabolag.
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 20:53 |
Det er ret interessant at vide vilken wlan router du benytter samt de indbyrdes afstande.
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 21:12 |
pnn skrev:
Den nemmeste måde er nok bare lige at prøve med et netkabel kastet over gulvet, derefter teste om det løser dine problemmer hvis det gør, derefter kan du begynde at kigge på dit wireless n netværk, kan være du ikke udnytter det optimal med forkert opsætning eller muligvis bruger samme trådløse kanal som alle andre i dit nabolag. |
Jeg har lige prøvet med et netkabel, og her får jeg også udfald. 
|
 |
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 08-Juli-2011 kl. 21:18 |
Beanie skrev:
Det er ret interessant at vide vilken wlan router du benytter samt de indbyrdes afstande. |
Router og tv/appleTV står i stuen. Min mac står på mit arbejdsværelse. Afstand mellem router og mac er ca. 6 m, og afstanden mellem min mac og tv/appleTV er ca. 8m.
Netgear wireless cable voice gateway cvg824g http://www.netgear.com/images/enus_ds_cvg824g_21dec0718-4932.pdf
Redigeret af nph12 - 08-Juli-2011 kl. 21:18
|
 |