|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:30 |
Hej
Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp da jeg ikke har den store viden inden for dette. Situationen: Jeg har en masse DVD og Blu-ray film der skal lægges ind på en nas server, så jeg kan af spille dem på mit fjernsyn(G20). Jeg har set på forskellige NAS servere og kommet frem til at Synology og Qnap er de gode mærker.. men hvad er bedst? NAS'en skal også bruges til noget back-up og fil lagring. Derudover har jeg set på en WD tv hd live boks til streamningen, vil denne kunne klare arbejdet ? Den NAS jeg har kigget mest på er en Qnap TS-410 Der vil jeg sætte 2 Seagate Barracude 1 TB i, som gerne skulle være kompatible med NAS'en. Vil dette kunne fungere optimalt eller er der noget andet der vil fungere bedre ? På forhånd tak - Stougaard |
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() |
Ingen der vil hjælpe mig ?
|
|
![]() |
|
Cartman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2011 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Hey Stougaard.
Setuppet du har i tankerne er ikke en helt dum ide, jeg kører selv med næsten samme setup. Jeg har dog bygget min egen server, da jeg følte den gav mig mere frihed mht. opgradering, styresystem programmer mv. dog kan jeg ikke se noget galt i en Qnap/ Synology til det formål, som du beskriver i dit post - dertil ville den være super. Jeg streamer selv til 2 stk. WDTV-Live og en HTPC uden problemer. (ud over min router kun har 100 mbit LAN-porte) /Cartman. |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for svaret..
Jeg har ikke nok teknisk viden til at kunne sammensætte min egen, så jeg tænkte at nas serveren var et rigtig godt alternativ. Mine tanker går meget på, hvad den store forskel er på qnap og synology, noget med fordele og ulemper.. Og om de diske jeg har fundet vil være gode eller om der er andre der er bedre, for at få streamningen til at kører bedst muligt. - Stougaard |
|
![]() |
|
![]() |
Lige et spørgsmål mere.. Vil den Qnap nas server jeg har linket til være hurtig nok til at kunne streame 1080p uden lag ?
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Det bør den bestemt være i stand til. WD TV Live har kun en 100 mbit/s lanport og ifølge hvad jeg kan læse mig til skulle den fungere fint med 1080p over netværkskabel hvis blot den er opdateret til nyeste firmware (den opdaterer automatisk når den har kontakt til nettet). En TS410 bør ikke have det fjerneste problem med at levere data nok til WD TV'ens 100 mbit port, så det er ikke Qnap'en der i givet fald bliver flaskehalsen. |
|
![]() |
|
Crelle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2010 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Hej Stougaard, Ganske fint setup du har dig der..Og ja, det vil fint kunne køre godt ude ved dig..
Det gode ved en NAS server, er at du har kontalt til NAS, båede fra comp + dit media center..
Så du vil altid kunne ligge filer ned på din nas, uden du skal til at trække kabel "fx usb, osv"..
Når du først 1 gang har haft en NAS server, vil du nok hurtigt spørger dig selv, hvorfor har jeg ikke købt sådan en før :)
Der er mange fuktioner i en NAS, så det er bare og slå sig løs..
Og som lagerplads til sin hjemmebio, er den også helt i top :)
|
|
![]() |
|
Crelle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2010 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Og forresten, så er jeg selv Q-naper, de er lidt dyrre, men syntes også man kan mærke dette :)
og YEP, har haft en Synology :)
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Hvordan kan man mærke at en Qnap er dyrere end en Synology?
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Ved ikke hvordan det er med deres nyere modeller, men Synology brugte meget plastik, og de virkede for mig som ret "made in China"-agtige.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9443 |
![]() |
Ja mere plastik end QNAP, men de er tilgengæld lydhurtige til at understøtte nye features. F.x. kunne man downloade en fw version samme dag som OSX Lion blev frigivet, en beta version der understøtter Lion. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |