recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgin 1311 erstatning 1gb/s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgin 1311 erstatning 1gb/s

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cartman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2011
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilgin 1311 erstatning 1gb/s
    Sendt: 07-Juli-2011 kl. 20:12
God Aften Recordere.

Jeg har Internet, TV & Telefoni ved Bredbaandnord under Waoo. Den store Waoo 3 pakkeløsning.

Jeg har et mindre problem, angående Tilgin 1311's 100 mbit lan porte.

Jeg har i min router koblet min server, der streamer film ud til 2xWDTV-Live og HTPC.

Problemet ligger i at når serveren streamer kommer den hurtigt op at bruge 100% af min LAN forbindelse på 100 mbit. :-/.

Findes der routere, der kan erstatte denne < ="utf-8">Tilgin 1311 på nogen måde? - kravet er 1000 mbit.
< ="utf-8">
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 06:42
Er du sikker på at du rammer grænsen for netværket?

Med kablet LAN er der ikke tale om 100mbit i alt, men om 100mbit til hver port til hver vej! Det er ikke som med trådløst hvor alle deles om den samme hastighed.

Streamer du med 8-10MB/s til dine enheder?

/ask
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Cartman Cartman skrev:

God Aften Recordere.

Jeg har Internet, TV & Telefoni ved Bredbaandnord under Waoo. Den store Waoo 3 pakkeløsning.

Jeg har et mindre problem, angående <span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px; ">Tilgin 1311's 100 mbit lan porte.</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px; ">
</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px;">Jeg har i min router koblet min server, der streamer film ud til 2xWDTV-Live og HTPC.</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px;">
</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px;">Problemet ligger i at når serveren streamer kommer den hurtigt op at bruge 100% af min LAN forbindelse på 100 mbit. :-/.</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px;">
</span>
<span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 2px; -webkit-border-vertical-spacing: 2px;">Findes der routere, der kan erstatte denne < ="utf-8">Tilgin 1311 på nogen måde? - kravet er 1000 mbit.</span>
< ="utf-8">

Hvis dit problem virkelig er netværkshastigheden (hvad jeg tvivler på) kan du billigst løse det ved at sætte en GB switch imellem routeren og netværket.
/Peter
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Cartman Cartman skrev:

Findes der routere, der kan erstatte denne Tilgin 1311 på nogen måde? - kravet er 1000 mbit.
Dlink har flere gigabit modeller, bare for at nævne et enkelt eksempel.
Jeg tror de fleste større mærker har gigabit idag. Det er bare et spørgsmål om hvad du er villig til at betale (Jeg gætter på en Cisco 3750 er skudt lidt over målet og budgettet Wink)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:01
Tllgin routeren har nogle specielle features som ikke findes i normale Hjemmeroutere, bla mulighed for at bruge options i DHCP, som er nødvendig for at TV boksen kan starte op og loade firmware når den har være slukket. Så hvis man vil erstatte tilgin routeren, er man nødt til at finde en router der kan loades med alternativ firmware som f. Eks DD-WRT, og selv det er ikke uproblematisk - se andre tråde her i forumet.
Samtidig afskærer man sig fra muligheden for fastnettelefoni, men det er der jo heller ikke så mange der bruger mere.

Redigeret af pfugl - 08-Juli-2011 kl. 15:02
/Peter
Til top
Cartman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2011
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 17:59
Tusind tak for hjælpen. Det må jeg tage et nærmere kig på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu