recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV som mediaafspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung TV som mediaafspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV som mediaafspiller?
    Sendt: 09-Juli-2011 kl. 10:43
Er der nogen her der har erfaring med at bruge Samsung TV'ernes indbyggede media afspiller?

Jeg har fået det (UE46C7705) til at afspille mkv og alm avi - og det går fint.

Men hvordan fungerer det med mkv og de inkluderede undertekster, synes ikke lige jeg kan finde ud af hvordan man skifter mellem dem?

Hvad med iso filer, jeg synes at have læst at det godt kan, men ingen af de iso filer jeg har afprøvet vil afspilles (ukendt format). - Nogen der har fået dette til at fungere?

Til sidst, hvad med 3D opbevaret på NAS? - jeg har lavet en iso fil af en 3D film, men ligesom andre iso filer, vil den ikke afspilles. Kan man lave 3D film som mkv, og vil det fungere via den indbyggede media afspiller?
Til top
KennethØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2010
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 05:01
Jeg har et ue46d8005 - det klarer uden problem 3d film (.m2ts blu-ray rip) fra min nas.
Man skal bare fortælle, om 3d er side-by-side eller over-under.

Med hensyn til undertekster - i hvert fald når dine film ligge på en nas - så er det noget djævel at får til at spille. Hvilken mediaserver bruger du ?
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 06:29
Jeg bruger en synology 410j - har faktisk fået 3d film til at spille, det hjalp at ændre fra iso til mkv.

Ville være fedt hvis man kunne få den til at acceptere iso filer .. kan det lade sig gøre?
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 08:36
En ting mere.. min synology opretter 3 mapper når man slår DLNA til, Videoer, Musik og Billeder.
Men når jeg går på Samsung TV'et er der allerede Video, Musik og Pictures kategorier - men alle 3 mapper fra Synology'en ligger under hver mappe på Samsung TV'et

F.eks. under mappen Video på Samsung TV'et, ligger mapperne Videoer, Musik og Billeder fra Synology'en (de ligger ligeledes også under Musik og Pictures).

Kan Samsung TV'et ikke gøres smart så Video mappen på Samsung peger direkte til Video mappen på synology'en ?
Til top
KennethØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Maj-2010
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 23:47
Nu kender jeg ikke så meget til Synology så jeg ved ikke hvilken medieserver den bruger.

Jeg bruger Twonky på min Qnap og den laver som udgangspunkt pictures/music/videos som du beskriver - det er muligt at ændre det, men det er vist temmeligt langhåret, især i de nyere versioner (v5+). Jeg lever med det Smile

Men prøv at teste nogen af de andre medieservere der findes, fx PS3 Medie Server
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu