Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Emne: Manglende EPG TV2 Sendt: 11-Juli-2011 kl. 12:28 |
Jeg har i den sidste tid undret mig over at der ingen "ekstra" information er i DVB-T EPGen for TV2, kun titlen. Så chekkede jeg DVB-S EPGen, og her var der en smule mere, men slet ikke det niveau der var tidligere. Så ringede jeg til TV2, og spurgte hvad der var galt, og de svarede at "det er der ikke resourcer til mere, det er sparet væk" Og den kanal vil de have penge for at kunne se fra Januar 2012 
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 13:09 |
Hvordan ser det ud, sammenlignet med f.eks ontv.dk ? kilden er jo nok den samme, så det hjælper vel næppe.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 14:07 |
confused skrev:
Hvordan ser det ud, sammenlignet med f.eks ontv.dk ? kilden er jo nok den samme, så det hjælper vel næppe. |
Tænkte at jeg lige ville checke op på de forskellige scenarier. Ja kilden ser til at være den samme, helt ned til det afsluttende udråbstegn, men det er åbenbart ikke rigtigt hvad jeg fik oplyst hos TV2, for nu checkede jeg lige med et TV der har indbygget DVB-T tuner, og der var der komplet EPG, så det må være noget i DVBViewer. Jeg smutter derfor ind på deres forum, for at finde en forklaring ONTV.DK: DVB-T (DVBViewer): DVB-S (DVBViewer):  TV2s hjemmeside: Mit TV:
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10583
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 14:16 |
MCenterFreak skrev:
Tænkte at jeg lige ville checke op på de forskellige scenarier.
Ja kilden ser til at være den samme, helt ned til det afsluttende udråbstegn, men det er åbenbart ikke rigtigt hvad jeg fik oplyst hos TV2, for nu checkede jeg lige med et TV der har indbygget DVB-T tuner, og der var der komplet EPG, så det må være noget i DVBViewer. Jeg smutter derfor ind på deres forum, for at finde en forklaring
|
Håber du finder en løsning der. Jeg har igennem længere tid undret mig over den ringe EPG på TV2 som kun viser titlen på udsendelser der ikke bliver sendt på aktuel dato.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 17:48 |
Fik det her svar: You can try to dig more on EPG your provider is carring out with TransEdit's "Analyze" function (please refer to it's manual to how to...) Flemming, har du erfaring med den der Analyze funktion, for jeg har ikke
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 18:41 |
Nu er det altså underligt. Nu er EPGen opdateret, også for det program jeg brugte som eksempel tidligere i dag:
|
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 19:31 |
MCenterFreak skrev:
Fik det her svar:
You can try to dig more on EPG your provider is carring out with TransEdit's "Analyze" function (please refer to it's manual to how to...) Flemming, har du erfaring med den der Analyze funktion, for jeg har ikke |
Nej det har jeg desværre ikke. Har lige prøvet, men får ikke nogen EPG data frem ved at bruge analyze funktionen.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 19:34 |
MCenterFreak skrev:
Nu er det altså underligt. Nu er EPGen opdateret, også for det program jeg brugte som eksempel tidligere i dag:
|
Ovenstående er vist ikke fra DVBViewer. Der er EPGen ikke nær så omfattende, og som før nævnt - udsendelser der kommer de følgende dage har kun titel og ingen omtale.
Desuden forstår jeg ikke hvordan du kan få vist EPG data på udsendelser der er slut.
Flemming
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2011 kl. 23:56 |
fltk skrev:
MCenterFreak skrev:
|
Ovenstående er vist ikke fra DVBViewer. Der er EPGen ikke nær så omfattende, og som før nævnt - udsendelser der kommer de følgende dage har kun titel og ingen omtale.
Desuden forstår jeg ikke hvordan du kan få vist EPG data på udsendelser der er slut.
Flemming
|
Det er 100% fra DVBViewer, jeg har intet kørende, og har aldrig haft nogen som helst Grappere kørende.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 00:04 |
Og at se EPG fra tidligere udsendelser (bare de ikke har overskredet 24 timer) har aldrig været et problem, bortset fra det som tråden handler om
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 00:09 |
Fik et godt hint fra Tjod på DVBViewer: "Maybe the full EPG is only transmitted on one frequency. And this frequency was not tuned for a with." Så det kan være at den fulde EPG kun bliver udsendt på en Mux, og den har jeg så ikke lige ramt på det tidspunkt. Det er da værd at eksperimentere med
|
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 09:19 |
Jeg tunede for sjov kanalerne fra dvb-t mux 1 og 2 ind i går - her ser tv2's epg nu fin ud, så de må jo levere det der skal til.
Jeg kan dog ikke se at f.eks kanalerne på mux1 skulle bruge andre frekvenser til epg'en, og du har vel set DR1 eller Tv2 for nylig ? 
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |