recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille rippede BD i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspille rippede BD i MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille rippede BD i MCE
    Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:42
Nu har jeg igen brugt tid på nettet til at søge efter problemmerne, men forgæves.

Jeg har rippet mine BD med DVDFab, og har installeret Power DVD 11.

Når jeg så vil afspille filmen fra MCE (i Win7) så starter Power DVD også som det skal, men den siger at der ikke er noget i drevet.

Og ja, dette spørgsmål er blevet stillet før, ved det godt, og svaret lød også på at man skulle ind og fortælle Power DVD hvor den skulle finde filmen. Men jeg kan ikke se nogen instillinger i Power DVD der kan dette.

Så derfor spørger jeg jer, hvor fortæller jeg Power DVD at de BD den skal afspille ligger på min NAS server?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:53

Prøv at trykke på ikonet nederst til højre, det ligner en konvolut, der kan du vælge filer fra HDD. Sådean er det i hvertfald på Power DVD9.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:31
Jeg fandt det, jo.

Meen, så skal man jo ind manuelt og vælge en film. Fidusen skulle jo være at man trykkede på en hvilken som helst film i mce, og så afspillede den filmen. Er der ike noget andet man kan gøre for at afspille BD i mce, helst uden det koster noget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af QaxXxuZ QaxXxuZ skrev:

Meen, så skal man jo ind manuelt og vælge en film.

Det kan vel ikke være værre end at finde den på anden vis.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 20:04

Jeg fandt det, jo.

Meen, så skal man jo ind manuelt og vælge en film. Fidusen skulle jo være at man trykkede på en hvilken som helst film i mce, og så afspillede den filmen. Er der ike noget andet man kan gøre for at afspille BD i mce, helst uden det koster noget.

My movies
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 20:05
Du skal bruge et Clone drive. Jeg bruger CloneCD, men The Fab-guys er ikke så glade for konkurrenten Sly's programmer, men de har deres eget.
Jeg gør:
Ripper BD til harddisk med AnyDVD HD men beholder filmen i Image format
Har CloneCD installeret
Afspiller via PowerDVD 9 Ultra ved at starte fra MCE eller klikke på Image-filen.
Virker hvergang, dog skal Zone A film lige hjælpes med zonen, men så spiller de også.
Du kan gøre det samme med DVDFab 8 produkterne
mvh Infinity
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 20:30
Okay, nu skal i høre, jeg sidder i sofaen med min fjernbetjening og finder min film (BD) i mce, og trykker play. så skal den sku da afspille. Så skal jeg da ikke rejse mig fra sofaen, finde en mus og tilslutte den til mit HTPC, begynde at finde filmen i sti finder, for at få det til at spille i power dvd.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 20:31
Men My movie vil jeg lige kigge på, ligeledes det med at lave filmen i iso, med et virtuelt drive, så må jeg jo se om det får det til at spille
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg fandt det, jo.

My movies
Nu har jeg lige kigget på det, og det ser lovende ud, men kan du svare mig på en enkelt ting. Skal jeg stadig have installeret power dvd for at kunne afspille BD via My Movie i MCE, eller har My Movie indbygget de codec der skal til for at afspille BD.
For så vil jeg da klart af med Power DVD igen.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 23:22

Jeg fandt det, jo.

My movies
Nu har jeg lige kigget på det, og det ser lovende ud, men kan du svare mig på en enkelt ting. Skal jeg stadig have installeret power dvd for at kunne afspille BD via My Movie i MCE, eller har My Movie indbygget de codec der skal til for at afspille BD.

Du skal have PowerDVD eller Arcsoft TMT ja...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 11:48

Jeg fandt det, jo.

My movies

Du skal have PowerDVD eller Arcsoft TMT ja...
Det virker jo forbløffende godt. Mange tak for det råd.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu