Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sorte-knægt
Junior bruger
Oprettet: 01-Maj-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
|
Emne: Hjælp til køb af media streamer Sendt: 11-Juli-2011 kl. 22:52 |
Hej alle Jeg har netop indvesteret i en Synology 411+ II, samt 2 stk. Seagate Constellation ES 7200.1 2TB HDD. I morgen købes Zonos til musikken, og dbpoweramp købes til at rippe cd'erne (forslag til nem ripning af dvd og blu ray modtages gerne). Jeg har brug for et forslag til dvd og blu-ray streamer (jeg har kigget i forum, men er stadig ikke helt sikker). Jeg har brug for en maskine,som er meget nem at sætte op. Den skal (helst) kunne præsentere covers og filmmenuer on screen, så filmene er lette at finde og starte, og der må ikke være kvalitetstab i forhold til en afspilning i en BD/DVD- afspiller. Kan min Harmony 900 også bruges er målet helt nået  Gør det i øvrigt nogen forskel, om min nas (og Zonos) er koblet til switch eller router? I forvejen består mit anlæg af: NAD T785 HD Dali mentor 6 front og center Dali Phantom kompas 6M indbygning (sidder i loft sonm side-højtalere) Denon BD 2010 Sony kdl z5500 52'er Zaptor
Redigeret af Sorte-knægt - 13-Juli-2011 kl. 11:06
|
 |
Sorte-knægt
Junior bruger
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 16:35 |
bump
|
 |
Neobi/q
Super bruger
Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 08:19 |
Boxee er klart den nemmeste. Ellers ville jeg nok anbefale en Popcornhour C2xx eller en Dune af en slags :)
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7250
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 08:29 |
Hvor meget ønsker du at give for en streamer ?
Der er mange muligheder. Bare husk at bluray film næsten altid kræver kabel forbindelse Wifi egener sig ikke godt til det.
Jeg bruger selv en mini pc med xbmc i stedet for , det virker rigtig godt.
|
 |
Sorte-knægt
Junior bruger
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 11:21 |
Prisen er ikke nær så vigtig som funktionalitet. Omvendt vil jeg umiddelbart helst ikke give mere end 5000 kr. Min forbindelse er kablet. De vigtigste krav er, at opsætning og betjening skal være nemt for alle i husstanden  eks.vis ved on screen visning af filmcovers/filmmenu og valg af film med ok-tast. Derudover vil jeg helst kunne bruge min Harmony fjernbetjening til det hele. Ud fra de tråde jeg har læst i forum, har netop Popcornhour og Dune set ud til at opfylde ovennævnte, men helt sikker på det er jeg ikke. Boxee mener jeg at have læst lidt negativt om i forhold til teknikken/nem betjening, men det er måske ikke rigtigt, eller noget der er blevet fikset. Gør det for øvrigt nogen forskel, om min NAS (og Zonos) er tilsluttet en switch i stedet for en router?
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 12:54 |
Jeg bruger selv en DUNE med Zappiti. Og der er menuen opbygget præcist som du nævner det gerne skal være. Synes selv det er super nemt at konfigure når man først lige er kommet ind i det.
En anden fordel er at f.eks. DUNE HD prime og HD MAX begge kommer med blueray afspiller fra fabrikken.
|
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:19 |
Neobi/q skrev:
Jeg bruger selv en DUNE med Zappiti. Og der er menuen opbygget præcist som du nævner det gerne skal være. Synes selv det er super nemt at konfigure når man først lige er kommet ind i det.
|
Ikke for at lyde for kritisk, men er det nemt at konfigurere "hvis man lige skal ind i det først"? Og hvad er din baggrund for at mene det er nemt, i forhold til trådstarter (kender vi jo ikke)?
Det er bare ret væsentligt om det er nemt at sætte op hvis man er alm. bruger uden stort edbkendskab.
Eller om det er nemt at sætte op hvis man ved lidt om den slags og sætter sig lidt ind i det.
Jeg ville selv umiddelbart anbefale Boxee, da denne netop har et flot og overskueligt GUI out-of-the-box uden nogen konfiguration, hvor det på alle andre medieafspillere jeg har haft bekendtskab med er noget 3.part software man skal installere/hacke hvis man vil have covers, beskrivelser mm. - især hvis dette også skal hentes automatisk, hvilket jeg går ud fra er meningen.
Boxee startede jo som ren software (som en udløber af XBMC), så du kan jo prøve at installere det på en pc og se om det falder i din smag. Det er klart at du kommer til at mangle fjernbetjening, men de mest gængse ting kan jo styres med tastatur.
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:27 |
Som skrevet "Synes JEG selv det er nemt"
Og igen som tidligere. ja Boxee er klart det nemeste out of the box. Ingen tvivl der.
Men hvis man f.eks. vælger en DUNE og installare Zappiti. Så skal du abre lige sætte din netværkssti op og derfra kommer resten af sig selv. I det at den også selv henter info og billeder.
Redigeret af Neobi/q - 13-Juli-2011 kl. 13:29
|
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:41 |
Jeg spurgte også kun fordi jeg ikke kender nok til DUNE og derfor ikke ved hvad det kræver at installere Zappiti (går ud fra at dette er GUI?) og fordi trådstarter spurgte specifikt efter noget der skulle være nemt at sætte op.
Jeg synes fx. det er nemt at installere og indstille ForTheRecord på en TV-server og installere MediaPortal på en eller flere klienter, koble dette sammen, samt opsætte diverse plugins til film og TV-serier - men jeg har også gjort det en del gange og har noget baggrundsviden.
Uden at jeg skal tale på tådstarters vegne, tror jeg derfor at forslag bør ledsages af en kort beskrivelse af hvad der evt. skal gøres for at installere 3.parts software eller lave specielle indstillinger - som ikke er indstillet out-of-the-box.
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 13:51 |
Fair nok ;)
Zappitit fungere på den måde at du installere selve programet på din PC. derfra vælger du så de film mapper du har (f.eks. på NAS) og vælger hvilke type film det er f.eks. TV show eller film. Og så kommer det lidt tricky. Nemlig at vælge stien på netværket. Der kan fås lidt hjælp til det her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93574&KW=Zappiti&title=dune-og-zappiti
Og ellers er der også en fin vejledning på engelsk http://www.mediasmartserver.net/2010/08/13/guide-setting-up-zappiti-for-the-dune/
og programmet kan hentes her http://www.zappiti.com/download.html
Man kan i første omgang prøve at hente det her og se om det er noget. fordi det er samme GUI på PC'en som det bliver på DUNE'en
Redigeret af Neobi/q - 13-Juli-2011 kl. 13:53
|
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 15:04 |
Men Dune/Zappiti har vel samme problem som Popcorn Hour har mht. hvis du har flere netværkshares med film? (den kan kun mounte én af gangen)
Eller kan man med Zappiti eks. vælge at tilføje film på \\IP\Sharenavn1 og \\IP\Sharenavn2...og virker det?
|
 |
Neobi/q
Super bruger
|
Sendt: 13-Juli-2011 kl. 15:12 |
Yep der kan du vælge lige de mapper du vil. og du fast sætter selv stien for hver enkelt.
|
|
 |