|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 14-Juli-2011 kl. 12:11 |
Ja, nu er jeg kommet så langt med mit setup, at jeg har fået det hele til at spille som jeg vil have.
Jeg har nu en HTPC (alt er passivt kølet med SSD hdd) stående i min stue koblet til mit tv. Her kører jeg MCE med win7 homepre. Hertil har jeg 2 stk. HDHomerun dobbelt tunere koblet til min router, og en Synology 211j nas også koblet til routeren. Det fungere så på den måde, at alle mine film ol. ligger på nas'en, som så streamer det til mit medie center, og alt der bliver optaget på medie centeret, bliver aut. flyttet til nas'en, og derfra bliver det igen steamet til medie centeret når det skal ses. Hvordan laver jeg en extender i MCE til en anden pc der også kører MCE? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Man laver ikke en extender....Man køber én.....Fx en xbox360 Slim....En sådan kan dog ikke spille DVD eller BluRay uden transcoding... En MCE extender er et stykke hardware der bruger en form for Fjernskrivebord på dit egentlige Media Center.... At extende på denne måde kan man kun vha: Xbox360 Arcade/Elite/Premium...eller optimalt Xbox360 Slim. HP, D-link og Linksys (DMA 2100/2200)lavede også extendere, men det er kun Xbox360ere, der laves og supporteres pt.... Extendere har alle mangler ift en full blown HTPC...... Helt optimalt laver man en HTPC mere der har samme biblioteker som den primære....Med HDHR kan denne bruge samme tunere som den anden HTPC... Redigeret af Patriarken - 14-Juli-2011 kl. 12:40 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Okay, men vil det så sige at min bærbare pc ikke kan bruges som extender, og derved bruge mit MCE i min primære HTPC?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Din bærbare kan godt sættes op som en HTPC....Men det er IKKE en egentlig extender... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Nå for søren, så har jeg godt nok misforstået det hele der har med extender at gøre.
Jeg troede egentlig bare, at alt det jeg har sat op i mit HTPC, ligesom "bare" kunne steames til min laptop. Simpelthen bare tage min laptop, åbne MCE, og sige at den skulle være extender. Så ville det jo bare være ens, som på min HTPC. Nej, det er så mig der ikke har været grundig nok i min søgen efter viden på området.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Du skal vel bare åbne din laptop med W7 og åbne MCE hvis det er sat op som Patriarken beskriver så mærker du ikke forskel IFT en extender.... Jo oplevelsen bliver bedre da du ikke er begrænset på funktioner.
Men ja der findes ikke et decideret "extender program"
BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |