|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 31-Maj-2011 kl. 20:25 |
Hej Forum!
Jeg har et ønske om at kunne afspille 3d blue ray via mit MedieCenter (Win7, x64). Det er mildest talt en jungle at finde rundt i og producenterne er ikke gode til entydigt at specificere i hvilken grad (om nogen) deres grafik kort understøtter 3d blue ray. Der må være andre derude der har eller har haft samme udfordring og måske en venlig sjæl kunne guide mig lidt på vej. Krav til grafikortet er
Håber I kan hjælpe. M.v.h. Torben
|
|
![]() |
|
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Vil mene det her understøtter 3d
|
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
![]() |
|
tjepi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Tak for dit svar.
Jeg har tidligere kigget på det kort, men så vidt jeg kan se kræver det at man kører 3d vision med separate briller. Jeg har et samsung tv og ønsker sådan set bare at anvende de medfølgende briller? Vil kortet kunne afspille 3d blue ray uden 3d vision, eller er det mig der blander tingene sammen nu?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lavet lidt mere research... Jf denne side http://uk.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-430/features, så har du ret i at kortet bør understtte 3d blue-ray - uden brug af nvidia 3d vision, så det prøver jeg:-)
Tak for hjælpen. M.v.h. Torben
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Du vil ikke fortryde, jeg anvender det selv, virker perfekt, med mit samsung tv
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder som om du har gode erfaringer. Jeg har nu købt kortet, men har fortsat problemer med at afspille 3d blue ray. Mit setup er:
Når jeg afspiller en 3d blue ray, så ser billedet almindeligt ud. kobler jeg så 3d funktionen til på tvét, og tager briller på genereres der godt nok 3d, men billedet er meget forskudt og det føles som om man befinder sig midt i en ordentlig brandert. Har du eller andre erfaring med at spille 3d og hvordan gør du/I? m.v.h. Torben
|
|
![]() |
|
lobstercrew ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 29 |
![]() |
fandt du nogensinde en løsning på problemet ? hvis ja hvilken
|
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() |
Uden at gøre mig klog på noget, kunne det evt. have noget at gøre med at grafikkortet ikke sendte det afsted i 23hz eller hva nu bluray køøre med. Nu står der ikke andet end W7 så går ud fra at det er det indbyggede, der er tale om og det skifter vidst ikke selv rundt på hz'ne??
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg fandt en løsning:-)
Først og fremmest skulle jeg have et grafikkort som understøtter 3d blueray og hdmi 1.4 - jeg valgte et nvidia. Jeg valgte også at skifte mit hdmi kabel til et som jeg var sikker på understøttede hdmi 1.4 - om dette var et krav har jeg dog ikke testet efterfølgende. Det væsentligste var, som også en af de andre påpeger, at der skulle skiftes skærmopløsning. Via nvidia control panelet er ejg nødt til at skifte til 1920x1080 25hz (mener det er 25, men kan ikke lige kontrollere det herfra. Det er en værdi som kan vælges, så det er ikke så afgørende om det er 25 eller 23) Da først jeg havde fået styr på ovenstående, så virker det ret cool. Det eneste som er lidt irriterende, er at man selv skal ændre skærmopløsningen og det betyder at det ikke er noget min kone vil give sig i kast med. Jeg døjer med en ny problemstilling og det er at mine blue ray film er "out of sync" - dvs lys passer ikke med billede. det er jeg ved at finde en løsning på. Om det skyldes min afspiller (Total media theatre 5) eller om det er problems om relaterer sig til mit nye grafikkort, har jeg endnu ikke fundet ud af. Sig til hvis du får problemer eller ønsker noget uddybet. M.v.h. Torben |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Er det kun når du afspiller 3D at lyd og billede er ude af sync?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser ud til at være både 3d og blueray. Har du oplevet det samme?
Hvis du har nogle gode ideer så sig endelig til:-) |
|
![]() |
|
![]() |
tjekkede lige en ekstra gang - problemet er faktisk mest ved 3d
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |