recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern skærm med webcam.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern skærm med webcam.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern skærm med webcam.
    Sendt: 19-Juli-2011 kl. 06:24
Hej.

Jeg har i mit relativt nye computer setup, denne eksterne skærm: Asus VK278Q. Dette er en virkelig lækker skærm og idéen med at indbygge webcam er ganske genial - og fungerer kanongodt. Jeg er bare i tvivl om én ting: Om der er indbygget mikrofon eller ikke? Nu bruger jeg jo skærmen sammen med min bærbare computer (Asus G73SW), som står ved siden af skærmen, klappet sammen. Men hvis man brugte skærmen sammen med en stationær computer - så burde der da være mikrofon indbygget.

Hvis ikke der er mikrofon indbygget, så tænker jeg at jeg måske køber Logitech Desktop Microphone. I og for sig fungerer det udmærket som det er nu. Men min chef siger at det sommetider er lidt svært at høre mig. Det kan selvfølgelig også være pga. internet forbindelse - men det kan jo også være fordi jeg måske i virkeligheden bruger den mikrofon, der er i computeren - der står 30-40 cm til venstre fra midten af skærmen, klappet sammen.

??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:15
Bedste løsning er et headsæt med mic. Så slipper du også for ekko.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:23
Jeg bryder mig ikke om headset. Jeg har heller aldrig haft de store problemer med ekko. Hvorfor kommer ekko, hvis det kommer?

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg bryder mig ikke om headset. Jeg har heller aldrig haft de store problemer med ekko. Hvorfor kommer ekko, hvis det kommer?
fordi den lyd der kommer ud af dine højtalere kommer ind i din mikrofon. DVS at ham du snakker med vil opleve ekko.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:37
- Og omvendt. Især hvis begge bruger bærbar computer. Men det har nu aldrig været noget større problem siden jeg begyndte at bruge Skype, eller for den sags skyld tidligere Yahoo messenger.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:43
Bortset fra at din chef ikke kan høre dig, så måske han har et problem du ikke oplever. Men kan man leve med lav talekvalitet, så er en ekstern mic og lyd da en udmærket ide.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 08:54
Jeg synes ikke talekvaliteten er lav. Faktisk er den normalt ret god. Og det tror jeg også min chef synes. Mikrofonen vil komme til at stå lidt væk fra den bærbare computer, hvor højtalerne jo er. Computeren står på venstre side af skærmen og mikrofonen kunne stå på højre side af skærmen - evt. foran, når jeg snakker i skype.

Men spørgsmålet var jo egentligt også om der er, eller ikke er mikrofon i skærmen, med indbygget webcam???

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu