|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NickKrogh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 19-Juli-2011 kl. 14:35 |
Hej,
Har købt en HDhomerun og bruger MCE på Windows 7.
Indtil nu har jeg ikke installeret PlayReady når MCE beder om det. Men går jeg gliup af noget? Jeg bruger YouSee fuldpakken.
Eller er der noget jeg IKKE kan, hvis jeg installerer PlayReady? Alstå, har det indflydelse på andre programmer, f.eks. ved ripning af DVD'er?
|
|
/Nick
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Playready begrænser dig ikke umiddelbart. Ripning af DVD/Bluray vil kræve ANYDVD mv som sædvanligt... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
NickKrogh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Tak for hjælpen.
Men er der i øvrigt noget at vinde ved at installere PlayReady?
|
|
/Nick
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvad håber du på at vinde? En Bamse? Det er en DRM implementering som dækker over en del. Du vil få den efterhånden alligevel når du slår dig løs på nettet...Om ikke før så senere...Tro mig. |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Jeps, en bamse fuld af DRM-helvede.
Og det er så en præmie jeg helst IKKE vil vinde.
Men bortset fra det, så har jeg slået mig løs med masser af streaming, ripning, convertering og alskens andet, i en del år fterhånden - uden at få PlayReady. Så det KAN vel undgåes.
Men mit spørgsmål var egentlig af mere praktisk karakter: Hvad kan WMC7 mere MED PlayReady installeret - end uden? På den løsning jeg har med YouSee og HDhomerun? Jeg kan ikke umiddelbart se hvad det dog skulle være.
Til afspilning af andet end direkte materiale, bruger jeg VLC og andre afspillere - og aldrig WMC.
|
|
/Nick
|
|
![]() |
|
![]() |
Mjae. Alt der der DRM snak hvor folk sidder og græder snot i stænger over store stygge Microsoft og Hollywood Mafiaen, den gider jeg ikke ind i. DRM er trælst, men kun hvis du forbryder dig på rettigheder eller du forsøger at fjerne det fra filer. DRM fylder uomtvisteligt allerede en del i Windows 7 Styresystemet og jeg kan helt ærligt ikke se hvad du får ud af ikke at installere Playready. I nogle tilfælde er den direkte nødvendig førend Media Center(TV og Streaming content) eller Silverlight Streaming virker korrekt. Jeg har kørt med Windows 7 Media Center så længe som det har eksisteret og før det Vista, jeg har ALDRIG haft problemer med Playready eller "DRM" følger heraf, udover på Vista(Med Fiji TVpack hvilket løste sig med en opdatering af Playready) Kort sagt PlayReady begrænser dig ikke nærmere tværtimod.... Du skal se Playready lidt som en plugin der tillader din afspiller/frontend at afvikle Playready DRM beskyttede filer, ikke som som en virus der forsøger at "Playready DRM'e" alt dit content. VLC, MPC osv de begrænses ikke af Playready, tværtimod..... Redigeret af Patriarken - 20-Juli-2011 kl. 16:07 |
|
Mit Setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |