|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 11-Juni-2011 kl. 18:26 |
|
Hejsa
Jeg har en iMac 27" i7 med standard 4gb ram. Jeg har set at rammene p.t. er rigtig billige så jeg tænkte jeg vill opgradere til 16gb, men jeg er lidt i tvivl om hvilke jeg skal bruge. Jeg har været inde på Kingstons hjemmeside for at følge deres guide, men den passer vidst ikke helt. Min iMac er en late 09 model. Vælger jeg iMac Intel Core i5/i7 får jeg ikke late 09 modeller, men kun mid 10 modeller. Vælger jeg derimod iMac Intel Core 2 duo i5/i7 får jeg late 09 modeller, men ifølge mine spec er det ikke en Intel Core 2 duo jeg har. Mine ram hedder således "4 GB 1067 Mhz DDR3" Jeg er nået frem til at det er sådan nogle her jeg skal have, men jeg er ikke helt sikker. MEN, der er også dem her |
||
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
|
||
![]() |
||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
|
jeg har også en late 09, i5 quad core 2.66 og jeg har købt 2 stk. af dem her: http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-8-GB-DDR3-1066Mhz-Apple-RAM-kit-2156168.html
virker strålende, vær blot meget forsigtig når du tager ram ud og sætter nye i. De er meget skrøbelige. |
||
![]() |
||
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
|
Perfekt, så køber jeg sådan to :)
Tror jeg fik det postet i det forkerte fora. Skulle have været i PC foraet. Sorry
|
||
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
|
||
![]() |
||
Stormers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() |
|
Du kan også kigger hos Crucial.com. De har en udemærket advisor.
Må være dem her du skal bruge:
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
køb de certificerede klodser fra kingston. Der er generelt meget meget lidt problemer med dem.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ehm....Det er Sodimms? Skal Apple nu også have premium for dem? Det er jo ikke fordi en Imac kører på et ukendt chipset er det det?
Minder mig lidt om de to bolte med en wire imellem som er "Samsung Exlusive" på trods af at beslaget er vesa certificeret... DDR3 SoDimms will do med rette specs..... Redigeret af Patriarken - 12-Juni-2011 kl. 13:59 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
nej det er desværre ikke bare sodimms - der er absolut ingen garanti for at tingene kører stabilt hvis man vælger "standard" valueram. jeg har set alvorlige problemer med en hel del der troede det bare var almindelige ram (og jo - rent "teknisk" er det :-) men kingston tester altså bare af og garanterer at betale såfremt det er deres ram der er skyld i en ødelagt maskine,. og så meget Premium er det nu heller ikke. bare fordi man er en nærigper - så er 50 mere for en klods der koster 200 ikke meget. det havde været noget andet hvis prisen havde været 3-doblet eller sådan noget, men det er jo ikke tilfældet.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Claus Jeg har lavet PC'ere siden midten af 90'erne, og har kun ved 2-3 lejligheder oplevet problemer som jeg har kunnet isolere til RAM fejl. Er fordyrelse på 25% er en del.....Det er ikke fordi jeg er "nærrigper"... Men jeg har 50gb ram ca på de maskiner jeg huser pt.... Mener du så ikke at 50kr pr blok gør en forskel? Jeg har billige A-Data ram i de fleste af mine maskiner....Kører fint...Har sparet mig i mellem 5-800kr. Problemet med ram er OFTE at der sidder nogle ram i en maskine og at man så køber et andet mærke og med andre specs, man ikke forstår sig på hvad dual channel er, hvilke mhz de skal kunne køre på mv., eller at man overclocker. Men det er vel ikke forventeligt at en gængs Mac bruger kan forholde sig til dette. Du kan sætte dine Premium Ram sammen med noget andet eller tredje, men du er ikke garanteret noget som helst. At Kingston vil betale hvis noget forårsager skade, well det har vi jo love og regler der siger at de skal.... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
mjohansen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
![]() |
|
Der er faktisk et problem med Imac's og ramklodser. Jeg har en iMac (i3 2010 model) som jeg ville sætte 16 GB ram i (4 * 4), købte Kingston ram med de rigtige specifikationer og alt så godt ud. Men maskinen var noget så ustabilt og en ramtest via software (ikke den indbyggede hardware test) viste fejl hver anden gang. Begyndte så at søge via Google og fandt andre som heller ikke kunne få det til at virke med mindre det var Apple ram eller ram fra bestemte producenter. Løsningen blev 12 GB ram, 2 af nye klodser og så de 2 den var født med og det har virket fint. Skal snart skifte iMac'en til en ny og vil her prøve at købe Kingston's Mac ram og se om det er bedre. |
||
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
De sidste passer ikke med specifikationerne. Der står her, hvad der skal bruges i late 2009 modellen: iMac (21.5”, ultimo 2009), iMac (27”, ultimo 2009) Computeren iMac (sidst i 2009) har fire SDRAM-pladser i bunden af computeren og leveres med mindst 4 GB DDR3 SDRAM installeret som to DIMM-moduler på 2 GB på to pladser. Du kan bruge alle SO-DIMM-moduler (Small-Outline dual inline memory modules), der opfylder alle disse kriterier: Du kan bruge RAM-modulstørrelser på 2 eller 4 GB på hver plads. Følg altid opgraderingsinstruktionerne i forbindelse med installering af hukommelse. Prøv aldrig at fjerne skruer, der ikke er nævnt i opgraderingsinstruktionerne. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg købte dem som Sylvest linker til.
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-8-GB-DDR3-1066Mhz-Apple-RAM-kit-2156168.html Bryder mig dog ikke rigtig om at høre at mange oplever fejl på rammene. Nu har jeg købt dem som bliver anbefalet til mac, så mon ikke de dur som de skal? |
||
|
||
![]() |
||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |