recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay vs. Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAirplay vs. Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay vs. Sonos
    Sendt: 19-Juli-2011 kl. 11:37
Hej Alle,

jeg er i fuld gang med at undersøge markedet for streaming (gerne til forskellige rum). Hvorledes adskiller sonos sig positivt fra et setup med Apple Airplay ?

Jeg kan med min nuværende løsning; Airplay:

Streame fra iMac + iPhone og iPad til Airport express og dermed til anlægget (bruger Wimp, iTunes til musik)

Jeg kan sætte aktive højtalere i alle de rum jeg har lyst til (sammen med en Airport express).

Er der nogen gode argumenter for hvorfor jeg burde købe Sonos ? Det håber jeg lidt da jeg synes at det er lækkerier...  

På forhånd tak for input. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 12:15
Hej Pede

Er der noget med at hvis du streamer fra iPhone så kan den ikke indstilles til at streame til mere end 1 rum ad gangen? 

Jeg er ikke 100% sikker men mener at have læst dette, og vil gerne selv have det afklaret da det har afholdt mig fra at købe en Airport Express mere til mit køkken.
;-)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 12:15
Mit eneste indspark vil være forskelligt musik til forskellige enheder fra samme server
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 12:17
@Pejsen. Korrekt. Men hvis du bruger en iTunesbaseret computer kan du tilvælge flere enheder. Desværre kun med samme musikstream.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 12:53
Tak for input, jamen så er det jo spørgsmålet om investering der er afgørende. 

Jeg bor alene, så der behøver ikke nødvendigvis være mulighed for forskellig musik på samme tid !

Jeg er også i tvivl om man kan streame fra iOS til flere airport express...

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 13:34
Du kan ikke streame fra iOs enheder til flere airport express'er ad gangen. Det kan man kun fra en computer. Men med en Remote app installeret på iOs'en, kan man styre iTunes på computeren.
Herhjemme har jeg til gengæld 2 højttalerudgange på anlæget, hvoraf nr. 2 er højttalerne i køkkenet.
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Du kan ikke streame fra iOs enheder til flere airport express'er ad gangen. Det kan man kun fra en computer. Men med en Remote app installeret på iOs'en, kan man styre iTunes på computeren.
Herhjemme har jeg til gengæld 2 højttalerudgange på anlæget, hvoraf nr. 2 er højttalerne i køkkenet.

Tak for hjælpen. Det er nemlig det der gør jeg ikke umiddelbart gider udvide mit setup med en ekstra airport. Jeg er meget doven og gider ikke tænde min pc når jeg kommer hjem fra arbejde.

Jeg hører musik til og fra arbejde via min Synology og når jeg kommer hjem sætter tager jeg hørebøfferne af og sætter den til at streame til min airport express så musikken fortsætter.
Dejligt synes jeg selv, men ville selvfølgelig gerne at jeg kunne streame musikken både til mit køkken og stuen direkte fra min iPhone.

Kan jo være man er heldig det kommer en dag :-)
;-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 11:02
Alternativt kunne du benytte Squeezeebox, som er en lidt mildere investering. Jeg har selv tidligere brugt en Touch-model, og de kan jo kombineres på forskellige måder, så du har en Touch i stuen og blot en af deres alm. receivere i køkkenet/... som du så styrer fra din iPhone.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu