recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning hakker i XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspilning hakker i XBMC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning hakker i XBMC
    Sendt: 24-Juli-2011 kl. 15:52
Hej Alle, 

Jeg har lige installeret win7 + xbmc på min asrock vision 3d 137b. Jeg har et dokumentar program kaldet planet earth jeg prøver at afspille. Den er lagt ind på harddisken. Når jeg afspiller den i xbmc hakker den helt vildt, mens den kører perfekt i vlc i windows. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 16:24
Har du slået DXVA til under system/video/afspil?
miri
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 17:07
Ja, det har jeg været inde og prøve, men det ser ikke ud til at virke:(

Hvilke indstillinger kan der ellers være man kan kigge på?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Fladskærm Fladskærm skrev:

Ja, det har jeg været inde og prøve, men det ser ikke ud til at virke:(
Skal det for stås sådan, at du har slået DXVA til, men at afspilning alligevel hakker? - eller kan du ikke slå DXVA til?

Du bør under alle omstændigheder sikre, at du har opdateret W7 og særligt driverne til grafikkortet. 
miri
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 18:30
Jeg kan godt finde ud af at slå det til, men det hakker stadig. Hvad med "adjust display refresh rate to match video"., skal det være slået til?

Det er en mkv fil der hakker. Har lige prøvet en iso fil også, der er ikke umiddelbart samme problem. Til gengæld har jeg en lille avi. fil som hakker helt vildt. Ved ikke om fil-formatet kan gøre forskellen, det er derfor jeg skriver det:)

Jeg vil lige prøve at opdatere mine grafikkortdrivere, det har jeg ikke gjort endnu.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 18:59
Hmm, drivere opdateret, men det virkede ikke rigtig, der hakker stadig for sygt:(
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2006
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:08
Jeg har bugt XBMC i mange år efterhånden, det er aldrig lykkedes mig at få NVIDIA og XBMC til at spille ordentligt i windows.. 1080p med 0 dropped frames..

Det fungerer sikkert bedst hvis man bruger en extern mediaplayer, fx MPC-HC..

Min erfaring er at XBMC fungerer bedst i linux (med NVIDIA VDPAU), så hvis man ikke har andre krav der gør det SKAL være windows, så kan jeg helt klar anbefalde linux udgaven i stedet!

Men hvis du slår DXVA2 til imens du spiller .mkv HD materiale, og så ved afspilningen trykker 'o'.

Under den linie hvor der står D(Video: ....) Hvad står der ved tagget P(vg: 98% dc:ff-h264-dxva2 ?
Ved dc: skal der stå -dxva2 ellers har du et problem med dine codecs.

I samme linie er der tagget drop: XX den viser hvor mange frame XBMC har sprunget over under afspildningen af din video, hvis den hele tiden stiger har du et problem.

Redigeret af Terr1 - 24-Juli-2011 kl. 19:17
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:48

Det er en mkv fil der hakker. Har lige prøvet en iso fil også, der er ikke umiddelbart samme problem. Til gengæld har jeg en lille avi. fil som hakker helt vildt. Ved ikke om fil-formatet kan gøre forskellen,

Det er en "pakken", men codec, der er afgørende for om XBMC kan udnytte grafikkortet optimalt, så du må lige tjekke om det f.eks. er h.264.... 
miri
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 19:55

Hej Alle, 

Jeg har lige installeret win7 + xbmc på min asrock vision 3d 137b. Jeg har et dokumentar program kaldet planet earth jeg prøver at afspille. Den er lagt ind på harddisken. Når jeg afspiller den i xbmc hakker den helt vildt, mens den kører perfekt i vlc i windows. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?

Hej.

Nu ved jeg godt det ikke er det svar du leder efter, men hvis ikke jeg tager fejl er den fil du forsøger at afspille det berygtede blu ray rip af første afsnit af planet earth. Dette rip giver ikke nogen særlig indikation af om du i øvrigt vil være i stand til afspille andre videofiler da kodningen er helt hysterisk. Det er íkke ret meget der i det hele taget kan afspille den og slet ikke hvis det ikke HW acceleret.

Slet lortet og køb originalen. Det virker..

MVH
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 20:31
Tusind tak for input allesammen.

terr1: Jeg har set mange anbefale win7 + xbmc, det forstår jeg ikke, hvis det ikke virker ordenligt? Jeg er helt ny på MC området, og har aldrig prøvet linux, så ville gerne have noget jeg kender lidt til på forhånd. 

Tak for dine ideer til hvad jeg kan kigge efter. Det ser imidlertidig fint ud, ud fra dine kriterier. Der står de rigtige ting.

Miri: det er h.264 jeg prøver at afspille.

Tvkartoffel: Det er den jeg prøver at afspille. Er der mange ting, som på samme måde ikke virker? Forstår det bare ikke, når det kører let i vlc, og så kan jeg næsten ingenting afspille i xbmc:(

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 20:51
Jeg vil først gøre opmærksom på at det i følge forumreglerne ikke er tilladt at diskutere ophavsretteligt beskyttet materiale af tvivlsom oprindelse.
Jeg kender ikke noget videre til xbmc så jeg kan ikke hjælpe dig med forståelsen af hvorfor det ikke virker, udover hvad jeg allerede har skrevet.

Jeg vil virkelig opfordre dig til at købe hele serien på blu ray. Den er ikke voldsomt dyr og den er meget meget flot.

Hvis du generelt har probelemer med at spille dine filer kan jeg anbefale at kigge over på doom9.org. Der findes der et væld af oplysninger om hvordan man ripper sine film og hvordan man afspiller dem igen. Det er længe siden jeg selv har giddet at rippe mine DVDer til harddisk, så alt hvad jeg ved om det er med sikkerhed totalt forældet.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 24-Juli-2011 kl. 20:54
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 21:38
XBMC er bare ikke særlig god til HD-materiale efter min erfaring.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu