recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor hvisker de i DTS??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor hvisker de i DTS??

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor hvisker de i DTS??
    Sendt: 25-Juli-2011 kl. 12:05
Hejsa gutter.
 
Jeg har en problem som desværre kommer en gang i mellem, men nu må der gøres noget ved det. Håber i kan hjælpe.
 
Problemet:
 
Når jeg ser film med DTS lyd bliver stemmerne meget lave. Man kan næste ikke høre dem, specielt fordi resten af lyden (baggrundsmusik og lign.) har den "korrekte" volumen. Hvis jeg skifter til Dolby Digital er der intet problem...
 
Udstyret:
 
Jeg satte den nye Ringenes Herre Blu-Ray på i min PS3 som er tilsluttet min Denon AVR-2307 med et optisk kabel.
 
Tingene skulle være koblet sammen korrekt. Som tidligere skrevet, ved DD-lyd er der intet problem. Dog har ovenstående film kun DTS... Hvad kan jeg gøre? HELP! Cry


Redigeret af CerealKiller - 25-Juli-2011 kl. 12:06
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 12:27
Kunne man forestille sig, at du har slået noget "night mode" eller lignende til når den afspiller Dolby Digital? (Dynamic compression eller lignende).
 
Er det generelt alle lyde der er lave ud af centerkanalen eller er det kun stemmer?
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:52

Mht. "night mode", så kan man vel gå ud fra at problemet vil være til stede ved både DD og DTS? Hvis man kan sige ja til det, så er den ikke slået til.

Hvad jeg har kunne høre mig frem til, så er det (vist nok) alle lyde der er lave ud af centerkanalen. Men problemet er ikke til stede ved DD...
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af CerealKiller CerealKiller skrev:

Mht. "night mode", så kan man vel gå ud fra at problemet vil være til stede ved både DD og DTS? Hvis man kan sige ja til det, så er den ikke slået til.

Hvad jeg har kunne høre mig frem til, så er det (vist nok) alle lyde der er lave ud af centerkanalen. Men problemet er ikke til stede ved DD...
Jeg havde engang en receiver, hvor dynamic compression funktionen kun slog igennem på DD... Det var ingen fejl, og stod beskrevet i manualen. Deraf mit spørgsmål. Kender dog ikke den Denon godt nok til at sige om det er tilfældet her.
 
Nogle Denon ejere som kan fortælle, om det er muligt at lave forskellige konfigurationer (channel level etc) afhængigt af lydformat? Kan være der er lavet rod i indstillingerne.
 
Prøv evt. at lave en factory reset af receiveren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:02
Kan det ha' noget at gøre med at "DIAL-NORM" ikke bliver aktiveret i DTS? Confused
http://en.wikipedia.org/wiki/Dialnorm

Redigeret af Kampus - 25-Juli-2011 kl. 15:02
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:32
Hej,
 
Bare lige et hint, har du "oplyst" din ps3 hvorfor nogle formater den skal afspille, den tager ikke som standard DTS og tabsfri lyd, som F.eks Dolby True og Master Audio


Redigeret af Therock - 25-Juli-2011 kl. 15:33
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan det ha' noget at gøre med at "DIAL-NORM" ikke bliver aktiveret i DTS? Confused
http://en.wikipedia.org/wiki/Dialnorm
Dial norm påvirker overall gain og ikke blot dialogen. Værdien er dog beregnet på det gennemsnitlige niveau på dialogen igennem hele filmen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:40
Står der "DTS" og "Dolby Digital" på receiveren? Eller er det på PS3'en du kan se det? Therocks bud er et godt bud på hvor i kæden det går galt. Hvis den dekoder signalet og det tilbage til receiveren på en "underlig" måde, så kan det være grunen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan det ha' noget at gøre med at "DIAL-NORM" ikke bliver aktiveret i DTS? Confused
http://en.wikipedia.org/wiki/Dialnorm
Dial norm påvirker overall gain og ikke blot dialogen. Værdien er dog beregnet på det gennemsnitlige niveau på dialogen igennem hele filmen.
Ja det gør den i DD. Men jeg mener den hæver dialogen, altså centersporet i DTS.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:48
Ja
 
Som Jonas nævner, hvad får du af information i display ?.. Eller kan du se hvor mange bit du overføre ved at trykke på "display" på din controller til PS3`en, du skal helst ligge omkring de 754/kps-1,5Mbps  Men du skal manuelt ind og sætte lydformatterne op i en PS3..
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 15:51
Som beskrevet i HomeTheater Forum, så hæves dialogen hvis den er for lav på lydsporet:
 


Redigeret af Kampus - 25-Juli-2011 kl. 15:52
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som beskrevet i HomeTheater Forum, så hæves dialogen hvis den er for lav på lydsporet:
 
Ved ikke om vi læser det samme, men ovenstående siger netop det jeg sagde. Overall volume, og ikke blot dialogen, ændres.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu