recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASROCK ION 3D 152B/B - Software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketASROCK ION 3D 152B/B - Software

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Madstose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: ASROCK ION 3D 152B/B - Software
    Sendt: 26-Juli-2011 kl. 20:48
Hej,

Overvejer at investere i et Asrock mediacenter, det skal primært bruges til at se film og høre musik.

Hvis man installerer Windows, er man afhængig af en mus og et tastatur for at navigere rundt,
hvilket efter min overbevisning ikke er helt optimalt.

Derfor går mit spørgsmål på, om man ikke kan undlade at installere Windows og kun installere
XBMC?

Det skal siges, at jeg ikke er den største IT haj, så derfor skal opsætningen være lige til Smile

Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 21:01
XBMC kræver et OS for at køre.

Du er jo også nødt til at bruge et eller andet for at navigere rundt i XBMC?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:04
Ja, men det kan klares med den fjernbetjening, der følger med.

Hvis det er en forudsætning, at der installeres et OS, er det ikke så meget det der er problemet.

Er der andre bedre alternativer end Windows som OS?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:10
du kan installerer XBMC Live, den installere en meget skrabet udgave af linux og så selvføldig XBMC
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 07:20
Uanset hvilket OS du installerer vil du skulle bruge mus/tastatur til at navigere med, men når alt er sat op og maskinen booter ind i xbmc er det jo ikke længere nødvendigt....

Og når du så nævner at du ikke er den størst IT haj, er det nok nemmest/bedst at holde sig til windows Tongue
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 07:53
Jeg kører selv XBMC på windows, og XBMC starter automatisk op når maskinen booter.

Jeg bruger udelukkende min iPad til at navigere rundt med. Keyboard eller mus er ikke nødvendig i daglig brug.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Jeg bruger udelukkende min iPad til at navigere rundt med.

Det lyder som noget af en klumpet fjernbetjening. Hvorfor ikke en Harmony, MCE remote eller lign ?

Eller er det fordi du bruger den til musik, og har tv'et slukket imens ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Madstose Madstose skrev:

Derfor går mit spørgsmål på, om man ikke kan undlade at installere Windows og kun installere XBMC?

XBMC har brug for et underliggende operativsystem (OS) for at fungere, men kan heldigvis køre på både mac osx, windows og linux så der er lidt valgmuligheder.

Jeg er helt enig med dig i, at mus og tastatur er en belastning når man sidder i sofaen og bare vil se film, en fjernbetjening gør bare en verden til forskel. Jeg brugte et trådløst tastatur med trackball i starten og tænkte det var fint nok, men blev overrasket over hvor stor en forskel det gjorde at skifte til en rigtig fjernbetjening og droppe tastaturet. Det føles bare langt mere helstøbt.

Jeg kører XBMC på ubuntu, sat op til at boote direkte til XBMC og bruge fjernbetjening. Tastaturet ligger i en skuffe og bliver ikke brugt længere. Jeg er ret vild med setuppet, men det var temmeligt langhåret at få fjernbetjeningen til at fungere som jeg ville.

Jeg vil tro du måske slipper nemmere om ved det ved at vælge windows som OS og finde sådan en MCE remote løsning med fjernbetjening, infrarødt øje og software lige til at sætte op. Når du har fået fjernbetjeningen til at spille med XBMC sætter du din windows op til at starte op uden at du skal taste password og starte XBMC op automatisk. På den måde ender du med at være fri for at bruge mus og taster når først tingene er sat op.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Jeg bruger udelukkende min iPad til at navigere rundt med.

Det lyder som noget af en klumpet fjernbetjening. Hvorfor ikke en Harmony, MCE remote eller lign ?

Eller er det fordi du bruger den til musik, og har tv'et slukket imens ?

Jeg har ikke fået lagt musik ind på den endnu, men ja det er planen.

Jeg har samtidig en komplet oversigt over film og serier med cover, info, link til IMDB og trailer på youtube via min ipad. Har også et simplere setup på min iPhone som er lidt mere handy Smile

Der kan ses et par screenshots af app'en herinde http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104567
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 18:58
Tak for svarene.

Løsningen bliver, at jeg installerer Windows samt sætter den op, så XBMC starter op når maskinen booter. Netop da, jeg ikke er den ledeste haj, virker Windows som den bedste OS løsning.

Går ud fra, at man kan komme på nettet direkte fra XBMC, men spørgsmålet er, hvor brugervenligt det er sammenlignet med en traditionel procedure? 

Kan jeg anvende min HTC desire som fjernbetjning? 

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 19:48
HTC Desire er perfekt som Wifi fjernbetjening til xbmc. Bruger det selv i soveværelset, eller hvis jeg vil stå i køkkenet og sætte musik på osv.

Der findes browser(e) til xbmc, men den virker ikke særlig godt. Men nu ved jeg ikke lige hvad det er du har i tankerne når du siger nettet?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:33
Kunne måske godt have specificeret lidt... Det jeg mener med "nettet" er fx. streaming eller downloading af musik (grooveshark, Youtube og Spotify) eller generel infomations søgning. 

Det jeg helt vil udgå er at være afhængig af mus og tastatur, hvilket er muligt jf. ovenstående tråd.

Hvis man anvender sin mobil som fjernbetjening, er den også i stand til at fungere som erstatning for en mus?

Det er en led hjemmebio du har :-)  
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu