|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Madstose ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 26-Juli-2011 kl. 20:48 |
|
Hej,
Overvejer at investere i et Asrock mediacenter, det skal primært bruges til at se film og høre musik. Hvis man installerer Windows, er man afhængig af en mus og et tastatur for at navigere rundt, hvilket efter min overbevisning ikke er helt optimalt. Derfor går mit spørgsmål på, om man ikke kan undlade at installere Windows og kun installere XBMC? Det skal siges, at jeg ikke er den største IT haj, så derfor skal opsætningen være lige til ![]() |
||
![]() |
||
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
|
XBMC kræver et OS for at køre.
Du er jo også nødt til at bruge et eller andet for at navigere rundt i XBMC? |
||
![]() |
||
Madstose ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Ja, men det kan klares med den fjernbetjening, der følger med.
Hvis det er en forudsætning, at der installeres et OS, er det ikke så meget det der er problemet. Er der andre bedre alternativer end Windows som OS?
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() |
|
du kan installerer XBMC Live, den installere en meget skrabet udgave af linux og så selvføldig XBMC
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Uanset hvilket OS du installerer vil du skulle bruge mus/tastatur til at navigere med, men når alt er sat op og maskinen booter ind i xbmc er det jo ikke længere nødvendigt....
Og når du så nævner at du ikke er den størst IT haj, er det nok nemmest/bedst at holde sig til windows
![]() |
||
![]() |
||
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() |
|
Jeg kører selv XBMC på windows, og XBMC starter automatisk op når maskinen booter.
Jeg bruger udelukkende min iPad til at navigere rundt med. Keyboard eller mus er ikke nødvendig i daglig brug. |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Det lyder som noget af en klumpet fjernbetjening. Hvorfor ikke en Harmony, MCE remote eller lign ?
Eller er det fordi du bruger den til musik, og har tv'et slukket imens ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
|
XBMC har brug for et underliggende operativsystem (OS) for at fungere, men kan heldigvis køre på både mac osx, windows og linux så der er lidt valgmuligheder. Jeg er helt enig med dig i, at mus og tastatur er en belastning når man sidder i sofaen og bare vil se film, en fjernbetjening gør bare en verden til forskel. Jeg brugte et trådløst tastatur med trackball i starten og tænkte det var fint nok, men blev overrasket over hvor stor en forskel det gjorde at skifte til en rigtig fjernbetjening og droppe tastaturet. Det føles bare langt mere helstøbt. Jeg kører XBMC på ubuntu, sat op til at boote direkte til XBMC og bruge fjernbetjening. Tastaturet ligger i en skuffe og bliver ikke brugt længere. Jeg er ret vild med setuppet, men det var temmeligt langhåret at få fjernbetjeningen til at fungere som jeg ville. Jeg vil tro du måske slipper nemmere om ved det ved at vælge windows som OS og finde sådan en MCE remote løsning med fjernbetjening, infrarødt øje og software lige til at sætte op. Når du har fået fjernbetjeningen til at spille med XBMC sætter du din windows op til at starte op uden at du skal taste password og starte XBMC op automatisk. På den måde ender du med at være fri for at bruge mus og taster når først tingene er sat op. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har ikke fået lagt musik ind på den endnu, men ja det er planen. Jeg har samtidig en komplet oversigt over film og serier med cover, info, link til IMDB og trailer på youtube via min ipad. Har også et simplere setup på min iPhone som er lidt mere handy ![]() Der kan ses et par screenshots af app'en herinde http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104567 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene.
Løsningen bliver, at jeg installerer Windows samt sætter den op, så XBMC starter op når maskinen booter. Netop da, jeg ikke er den ledeste haj, virker Windows som den bedste OS løsning. Går ud fra, at man kan komme på nettet direkte fra XBMC, men spørgsmålet er, hvor brugervenligt det er sammenlignet med en traditionel procedure? Kan jeg anvende min HTC desire som fjernbetjning? |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
|
HTC Desire er perfekt som Wifi fjernbetjening til xbmc. Bruger det selv i soveværelset, eller hvis jeg vil stå i køkkenet og sætte musik på osv.
Der findes browser(e) til xbmc, men den virker ikke særlig godt. Men nu ved jeg ikke lige hvad det er du har i tankerne når du siger nettet? |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kunne måske godt have specificeret lidt... Det jeg mener med "nettet" er fx. streaming eller downloading af musik (grooveshark, Youtube og Spotify) eller generel infomations søgning.
Det jeg helt vil udgå er at være afhængig af mus og tastatur, hvilket er muligt jf. ovenstående tråd. Hvis man anvender sin mobil som fjernbetjening, er den også i stand til at fungere som erstatning for en mus? Det er en led hjemmebio du har :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |