|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() Sendt: 27-Juli-2011 kl. 23:12 |
Hej
hvis jeg nu gerne vil have mit Windows Media Center (Windows 7) til at kunne afspille BluRay, hvad er så den nemmeste måde at skaffe et codec til det? Jeg har intet imod at købe et program. Har vist engang købt PowerDVD, men det behøver ikke være det. Michael
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der findes en Windows7 Codec Pack, det kunne tænkes, at den har det nødvendige Codec, kan hentes på download.com.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis du mener Blu-ray disce (optiske medier, ikke Blu-ray rips downloaded fra you-know-where) har du brug for mere end et video codec. Du har brug for en software BD afspiller, for eksempel PowerDVD. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() |
Det er det jeg mener.
Jeg har lige anskaffet mig en eeeBox 1501 med indbygget BluRay. Men jeg mener, at Windows ikke selv kan afspille dem, og derfor mangler et program. PowerDVD er det, som jeg køber, men jeg tænkte om der måske var andet. Billigere? Bedre?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Prøv det Codec jeg nævnte, eller VLC Player, den skulle kunne det hele.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal nok prøve det codec du omtaler.
Jeg skal bare lige have lavet noget sikkerhedskopi først. Jeg har før fået en helvedes masse lort med ind sammen med de der codecs. VLC - Den skal lige aftestes.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der fås lort på usikre sider, men Download.com er ikke en usikker side.
|
|
|
|
![]() |
|
akilleuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
Jeg er ikke enig. Codec packs er generelt et fy ord. og medbringer en masse ændricer i meritter osv på ens PC. Jeg laver selv altid et image a min HTPC inden jeg roder med codecs!
Da jeg kørte med wm7 brugte jeg kun PowerDVD og det inbyggede codecs det kunne klare alle mine film formater.
Hvis du ikke bruger dit media cetner til TV men kun afsplining film og tv, vil jeg anbefalde dig at prøve windows versionen af XBMC. Den afspiller alt med HW acceleration og du behøver ikke andet en windows og den ;) |
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hverken VLC eller alverdens codecs giver dig mulighed for at afvikle BD film "native".
De to mest benyttede software løsninger som har en integration med Windows Media Center er: PowerDVD fra Cyberlink TotalMedia fra Arcsoft Bemærk at BD filmene stadig ikke afspilles i Windows Media Center. Der er blot lavet en fornuftig integration så skifte mellem afspiller software sker diskret.
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
http://shark007.net/win7codecs.html dette er 32 bit codec pakken over dem alle :) installer den, hvis du kører 64 bit så installer den her oveni bagefter http://shark007.net/x64components.html den giver dig alle de codecs du kunne drømme om til windows 7.
Fordelen er hvis du fortryder installationen kan den indstille alt tilbage til default fra før den blev installeret...bare husk på 32 bit pakken skal på ligegyldig om du kør 32 eller 64bit som den første :).
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Codec packs er til en arbejds og legecomputer og til folk der ikke ved hvad de laver. Ikke til et 24/7-365 media center... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
#bygone
Hvorfor mener du at man med installation af disse codecs skulle
kunne afspille BD-film?
Udover PowerDVD har jeg haft held med at anvende AnyDVD.
Når AnyDVD anvendes kan man f.eks. afpille med en række programmer, f.eks. helt banalt dvbviewer, som jeg bruger til TV-optagelser..
Om det holder i alle tilfælde ved jeg ikke... Redigeret af avh - 29-Juli-2011 kl. 08:55 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |