Jeg har fået mig en ny PC fornyelig, som jeg nu gerne vil have skal sættes ordenlig op, som afspiller til mit Sony 40W5500 TV. Før i tiden brugte jeg min bærbar (P8600 2.4 Ghz + 9400m) som afspiller, hvilket var lidt besværligt da mine film lå på 3.5" harddiske, så jeg skulle hele tiden skifte dem ud via en docking station. Da jeg ikke kunne have alle filmene liggene samtidigt i et smart program (XBMC, MyMovies etc), brugte jeg bare MPC-HC + ffdshow (lyd) til at afspille det.
Nu vil jeg gerne have samlet alle filmene så det er nemt at navigere rundt i. Jeg er bare lidt i tvivl om hvilket setup som er bedst til behov.
PC Specs:
i5-2500k
ASUS P8Z68 Pro
GTX 560Ti
Windows 7 Pro 64 bit
Burde vidst være mere end rigeligt

Skal kunne:
Afspille DVD+Bluray skiver
Afspille rippet DVD'er (iso)
Afspille rippet bluray film (mkv)
Indeholde en liste over film/serier hvori der er står info, subs, lyd etc og evt. er mulighed for at afspille trailer
Mulighed for at kunne skifte lydspor og subs
Jeg har ikke noget imod at skulle bruge penge på at købe programmer. Har kigget forummet lidt igennem, og det ser ud til at XBMC eller MyMovies passer bedst til mit behov. Regner med, at jeg enten kommer til at bruge PowerDVD 11 eller TMT 5 hvori jeg ved, at de begge har fin integration med WMC.
Hvis jeg bruger WMC + MyMovies hvor god er afspilleren så? Skal jeg ud i noget MPC-HC som afspilningsprogram?
Det skal holdes så simpelt som muligt, så ingen codec packs!