recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sapphire Edge-HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSapphire Edge-HD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Emne: Sapphire Edge-HD?
    Sendt: 13-Maj-2011 kl. 23:06
Er der nogen der har erfaring med Sapphire Edge-HD som Win7 Media center?
Jeg pønser lidt på at købe en. Måske sætte en 60gb ssd disk i og så bruge HDHomeRun HDHR3-DT tunere via netværk. TV optagelser kan muligvis gemmes direkte på min windows home server over gigabit lan.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 11:57
Nå, jeg sprang ud i det. Købte en Sapphire Edge-HD. Installed Win7 på den uden problemer, installerede HD homerun SW, media browser, Shark007 codec pack og fik media center op og kører. Media indhold (musik, film, billeder) hentes via netwærk fra WHS 2011.

Sapphire Edge-HD er en cool lille boks. Den håndtere fint TV via hd homerun dvbt tuner.
Sapphire Edge-HD har dog problemer med at afspille mkv 720p video.
Det er muligt at jeg kan fine tune setup og få det til at kører uden hakken. Som det er nu kommer der af og til store firkantede pixels, andre gange er der frames i slow motion og så indhenter den video siden igen. Lydsiden kører fint.

I idle mode er den så godt som lydløs. Jeg skal have øret helt ned til boksen for at hører noget. Når den går i gang med at afspille video starter blæseren. Den er hørbar men jeg vil betegne den som støjsvag.

Jeg tror ikke det bliver mit mediacenter i stuen, men den kunne bestemt være en løsning på børneværelset til lidt dvd rips og tv.

Til top
Wilcken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 00:19
fik du løst grafik problemerne - jeg står i samme situation. alle drivere er nyeste version, og det er er på win7 med vlc player.

nogle bud på hvorfor den af og til sætter ud - har også flere gange fået sort skærm et par sekunder, og så vender den tilbage og fortsætter.

frustrerende når det er på en næsten ny maskine (Sapphire Edge HD), som lige er blever reinstalleret og fuldt opdateret....
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 09:48
Jeg fik aldrig løst problemet. Jeg returnerede den til pc firmaet og fik pengene igen. Der er vist annonceret en nyere version af Edge incl Windows licens, men om den er meget bedre ved jeg ikke. Jeg endte med at købe at media center fra Tranquil UK og der er eddermame fedt :-) Koster selvfølgelig også 4 gange så meget som en Sapphire Edge.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu