recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - begynderspørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS - begynderspørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS - begynderspørgsmål
    Sendt: 31-Juli-2011 kl. 20:22
Hej

Undskyld, har vist fået lagt dette i forkert forum! (moderator må gerne flytte).

Da jeg ikke har fulgt særligt godt med, er min viden om NAS forholdsvis begrænset. Jeg streamer i ny og næ video og musik fra min computer til min fladskærm via ps3'en (ps3 media server). Jeg har overvejet at anskaffe en NAS af to årsager: Jeg slipper for at have computeren tændt hver gang der skal streames, og så har jeg et problem med, at lyden nogle gange kan lagge lidt, hvis jeg afspiller tunge video filer.

Tror I en NAS vil hjælpe på sidstnævnte? Jeg er usikker på om problemet opstår på netværket, eller om det er computeren der skaber problemet?

jeg skal lige være helt sikker på hvordan en NAS fungerer. Kortfattet er det en netværksharddisk der kan afspilles af alle enheder der kan kommunikere med medieservere? Dvs. jeg via ps3'en vil kunne afspille alt hvad der ligger på den? Og jeg går ud fra, at den skal tilsluttes med kabel til netværket, for at få den stærkeste forbindelse?

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Redigeret af Hanga - 31-Juli-2011 kl. 20:47
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 21:11
Din PS3 er ret sart mht. hvilke formater den vil spise, så det vil jeg ikke umiddelbart anbefale. I mine øjne skal du hellere kigge på en Boxee boks eller lignende afspiller, da de afspiller alle gængse formater. En NAS er kun lagerplads, og den har intet at skulle have sagt om hvorvidt hvilke filer der kan afspilles. Det afhænger fuldstændig af hvilken afspiller du benytter. Og på det punkt er en PS3 altså ikke særlig god. Kablet forbindelse er altid at foretække - især hvis du spiller HD materiale.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 21:19
Du har en pointe. Video filerne er ofte mkv. filer, hvilket jeg har læst ps3'en ikke kan li, men det har den klaret fint indtil nu. Det skyldes måske at afspilning foregår via ps3 media server?

Redigeret af Hanga - 31-Juli-2011 kl. 21:20
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2011 kl. 23:13

Nu er de NAS bokse man kan anskaffe i dag, noget mere end blot lagerplads.

Hvis du f.eks. får fat på en QNAP (blot et eksempel synology laver også gode NAS, specielt deres nyeste), så kan du via deres QPKG installere diverse frontends. Der er mange muligheder, men PS3 media server, twonky og Serviio er blot et par stykker. Jeg benytter selv PS3 media server på min QNAP og det virker fint på min oppo afspiller, samsung tv samt selvfølgelig PS3.

MKV er blot et container format, det er filerne 'inden' i containeren som afspilleren skal understøtte. Hvis ikke PS3 understøtter format, bliver kilden enten transcoded eller remuxed.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu