|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Trools ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2011 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 02-August-2011 kl. 12:48 |
Hej Alle :)
Er ny på forummet, og håber i kan hjælpe mig med mit problem. Jeg står i den situation at jeg har erhvervet mig en Boxee Box, samt en NAS server (synology ds211j). Når jeg forsøger at uploade store filer til NAS-serveren får jeg ofte en fejlmeddelelse om at overførslen er afbrudt, og at jeg bør tjekke mine netværksindstillinger. Selve upload delen foregår over web-ui'et og starter fint op. overfører typisk med ca 20 MBps, og går så pludseligt i stå :( Har også forsøgt at kopiere direkte til NAS-serverens film mappe, men igennem alm. windows overførsel opnår jeg max 2 MBps, hvilket jeg syntes er meget underligt... Dette er faktisk generelt når jeg overfører filer over det lokale netværk, hvilket er et helt andet problem. Nogle andre der kender til ovenstående problem, og som har forslag til hvordan det kan løses.... Føler ikke rigtigt at synology support hjælper mig med at afhjælpe problemet. Vh. Trools
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
"Selve upload delen foregår over web-ui'et" - hvilken browser og hvor store filer? (der er forskel i hvor store filer der kan uploades med de forskellige browsere - mener at IE står dårligst her)
"Dette er faktisk generelt når jeg overfører filer over det lokale netværk, hvilket er et helt andet problem." ...hvis problemet er generelt, er det jo nok ikke din Synology som er årsag til problemet, men snarere din opbygning af netværket - så en beskrivelse af dét vil være kærkomment. |
|
![]() |
|
Trools ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2011 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Jeg bruger primært Google Chrome, da jeg ikke er så meget for IE. problemerne opstår typisk når vi nærmer os 8-900Mb og opefter.
Der er store forskelle med upload. Som jeg skriver opnår jeg uploadhastigheder på 20 Mb/sek når jeg kører over web-ui'et, hvilket jeg mener burde være standard over LAN. (her fejler upload-delen bare cirka halvvejs) Den anden slags upload sker når jeg finder serveren under netværks-computere i windows explorer og kopiere filen ind i film-mappen. Her oplever jeg ingen fejl, men får derimod kun uploadhastighed på 2 Mb/sek. Håber det er bedre forklaret nu :)
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Din forklaring af hastigheder svinger noget - ved ikke om du kender forskel på begreberne, men hvis ikke så kan det måske være forklaringen på at du *tror* der er forskel i hastighederne...
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan sku aldrig huske hvordan det skal skrives før at det står som Megabyte og ikke bit.
WEB-ui overfører 20 megabyte i sekundet. Almindelig overførsel er 2 megabyte i sekundet. faktum er at webui kører 10 gange så hurtigt, hvilket undrer mig en del... hertil skal det siges at mit primære problem ligger i at upload til synology fejler. Har læst mig frem til at problemet kan skyldes Java fejl, men java er opdateret og har testet med IE, Chrome og Firefox der alle melder samme fejl.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Har du prøvet en FTP-overførsel - det er hurtigst hos mig - men overførsel via Samba (stifinder) og http (Web-UI) giver næsten samme hastighed.
Hvordan er dit nuværende netværk sat op? |
|
![]() |
|
![]() |
Har testet med FTP, der giver mig omkring de 2-5 Megabyte i sekundet så vidt jeg husker. ihvertfald går det væsentligt langsommere end webui.
Har lige tjekket min webhastighed til at være http://speedtest.ookla.com/result/1314370412.png Dog har jeg 30/3 mbit fra Stofa, så måske jeg burde tage en snak med stofa også...
Jeg har stofanet der gør at jeg har en lorte-cisco router som sender et elendigt wifi-signal. Af denne grund har jeg tilsluttet en Dlink dir-615, som altid giver mig fuld signalstyrke. |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
til alle mine blu-ray film osv. som fylder alt fra 1.5-12GB benyttede jeg mig af at smide tingene på ekstern harddisk, som jeg så smed i usbporten på min ds211j, og så gik ind via webiu og kopierede filerne. - vil nok skyde på at overførsel via usb er der hurtigste, da de kan køre op til 30/30 mb/sek.
- alt jeg har prøvet mht. overførsel via netværk tog en evighed sammenlignet med usb. |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvorfor blander du din web-hastighed ind i sammenhængen??
Såvidt jeg forstår, kører du trådløst?? Prøv med kabel. Hvor lang tid tager det at flytte en fil (eks 100 mb) i de forskellige miljøer: WEB, Windows, FTP... ?? |
|
![]() |
|
![]() |
Tænkte at jeg muligvis kunne have problemer med mit udstyr som også påvirkede min LAN forbindelse imellem maskinerne... Dette var dog ikke aktuelt, så bare glem det.
WEB UI gav mig netop overføsel med ca 29 MB/s (megabyte per sekund) FTP har jeg netop testet til 181 KB/s...
|
|
![]() |
|
Runem ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Har til info samme Nas.
Overfører via kabler 1GB netværk mellem 40-80 Mbit/sec afhængig af om jeg uploader eller downloader, filstørrelse o.a. En film på 1000 MB tager ca 2 min. at uploader. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |