|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() Sendt: 02-August-2011 kl. 04:32 |
|
Hey folkens! tænkte på om i ikke ville være med til at lave en lille hjælpe liste her,
det jeg er ude efter, er en liste over forskellige TV apparater som selvfølgelig til at starte med, overholder nutidens behov for div. tilslutninger osv. (dvs. MPEG-4 tuner mest vigtigt er DVB-T/C nok, men også minimum 2 HDMI indgange, og at tv'et er FULL HD!) Andre ting som 3D, og ekstra tilslutnings muligheder må meget gerne nævnes ud for det tv man lister. Men vigtigst af alt, er jeg ude efter at lave en liste over TV Apparater som for det første bruger mindst muligt i strøm, men samtidig også afgiver mindst mulig varme fra sig! (dette kan være et problem for nogen, og da mit eget er et der afgiver god varme fra sig, er det lidt surt at bruge, selv om natten, i sådanne hede sommer måneder!) så folkens, hvis i har et tv, der for det første overholder de gængse "standarder" for recordere.dk brug i dag, men også bruger mindst mulig strøm, og afgiver så lidt varme som muligt, så skriv det endelig! (hold endelig en form for temperatur måler på, så man har en ide om hvad varmegraderne ligger på efter nogen timers brug) HUSK!: Det meget vigtigt i nævner Mærke, Model, helst gerne hvor mange grader, samt hvis muligt, og hvis det til at finde, at der bliver oplyst strømforbrug og også meget gerne hvilke typer ind/udgange det har samt størrelsen på tv'et! (de vigtigste to er som sagt varmen og strømmen!) På forhånd tak for hjælpen med at lave denne liste, og hold venligst snik-snak til et minimum! ![]() Redigeret af Muffeh - 02-August-2011 kl. 04:32 |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
|
Har lige fået målt mit eget tv i første omgang, brugte til at starte med en alm. temperatur måler til hvis man har feber, og den stoppede da den ramte op på over 42 grader, så vil anbefale i finder et stegetermometer hvis i skal måle det.
Tv'et: Toshiba Regza 37RV555D Strømforbrug stand-by/sov - 0.7 Watt Strømforbrug ved drift - 203 Watt Forbindelsestyper: 1 x SCART (AV ind/ud / RGB) ( 21-PIN SCART ) 1 x SCART (AV ind/ud/ S-video) ( 21-PIN SCART ) 1 x Indgang for HD-komponent ( RCA-phono x 3 ) 1 x komposit videoindgang ( RCA-phono ) 2 x lydindgang ( RCA-phono x 2 ) 1 x HDMI ( 19-pin HDMI, type A ) 1 x VGA-indgang ( 15-PIN HD D-Sub (HD-15) ) 1 x hovedtelefoner ( miniconnector stereo 3,5 mm ) 1 x subwoofer-udgang ( RCA-phono ) 1 x digital-lydudgang (optisk) ( TOS-tilslutning ) |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() |
|
Hvor meget strøm de bruger og hvor varme de bliver er nærmest ligefrem proportionalt. Klaus (hvis aldrende plasma bruger strøm og bliver godt varmt, så jeg behøves vidst ikke at måle) |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Ikke for at være kedelig, men strømforbruget på de enkelte skærme afhænger endvidere af kalibreringen, og formodentlig af hvad der sendes (lyse/mørkebilleder) evt brug af forbedrende kredsløb, ambilight, lyssensor m.m.
En liste som denne http://reviews.cnet.com/green-tech/tv-consumption-chart/ Vil derfor sikkert være mere tilgængelig. Hvad temperaturen angår, så drop at måle det, og gå i stedet ud fra at hele strømforbruget bliver til varme. /B |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Der er ikke nogen grund til at måle temperaturen. Hele den optagne effekt bliver i sidste ende omdannet til varme. Derfor: Jo højere effekt jo mere varme og der er derfor ikke nogen grund til at lave en liste over TV der både er energivenlige og som ikke bliver varme. Det vil være de samme TV... :-)Du kan i meget runde tal regne med at 10 kWh svarer til een liter fyringsolie eller een m3 fyringsgas.
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 02-August-2011 kl. 17:27 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Min mening med det var, at prøve at lave en liste over de tv apparater som ikke bliver så varme, men samtidig er strømbesparende.
som sagt har jeg selv et tv der bliver meget varmt, og hvis det var muligt, ville jeg nemlig prøve at få anskaffet et tv der ikke blev nær så varmt, men samtidig et der ikke sluger strøm som en amerikaner øse sluger benzin! samtidig tænkte jeg der måtte være andre der ude som måske ku have samme problem, så hvis det var muligt at få lavet en liste, så havde man en lille form for "guide" til hvad man sku gå efter.. #B-CLG - det kan godt være, men nu tænkte jeg mere på de standard oplysninger der altid står som produkt specifikationer på et tv når man køber det, eller på producentens hjemmeside, det jo mange gange det folk går ud fra, og ikke hvad man kan få det til bagefter. |
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() |
|
Jeg prøver igen: Effekttallet er ligefremt proportionalt med varmen fra skærmen. Har du for øvrigt regnet på, hvor meget (lidt) forskel der er? For mit vedkommende er varmen og strøforbruget nærmest irrelevant, jeg går efter billedet...... Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
bevares, jeg sætter da os pris på et flot billede, og det har jeg da bestemt os (syns jeg selv)
men ville bare ønske mit tv ikke udviklede så meget varme, da der næsten bliver stegende hedt hvis det køre om natten, selv når alt lys er slukket, så eneste varmekilde faktisk er tv'et. DERFOR ville jeg vide hvilke tv apparater som er der ude på markedet, som ikke udviklede ret meget varme igen.. derfor tråden. - er nu lidt ligeglad med folks præferencer, og hvad folk går efter i et tv, det var slet ikke det jeg spurgte om! jeg spørg folk her inde om de kender til et tv der ikke afvikler særlig meget varme, som samtidig opfylder nogen af de krav jeg satte op, og kan folk ikke svare på det, hvorfor så overhoved skrive? keep to the god damn topic altså -.-' |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er et LCD TV du har, ikke? Det kan da ikke udvikle særlig meget varme. Så skulle du prøve at stikke hovedet ind over et 50" plasma
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
jo ganske rigtigt, et LCD.. og 42+ grader (ved ikke præcist) syns jeg er rigeligt...
og nej ku godt tænke mig til plasma er en af de værste syndere på det område, men tænkte måske nogen af de helt tynde LED tv kunne klare opgaven? ![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du får næppe mange svar på specifikke modeller, derfor forsøger vi at fortælle dig at du skal kigge på de data producenterne opgiver som effektforbrug og så ellers kigge på dem med det laveste forbrug, da det er dem der udvikler mindst varme. LED belyste LCD tv burde være de mest energiøkonomiske. Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
hvordan mener du, er ikke lige helt med? |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |