|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() Sendt: 03-August-2011 kl. 11:32 |
||
Jeg er helt grøn hvad angår ext harddiske til PC'en. Regner med hvis jeg lægger hele familie album'et over på en ext disc, bliver min PC hurtigere.
Og hvad skal jeg så købe? De har Verbatim og Iomega i Fona. Verbatim 1 TB koster det samme som Iomega 500 GB: 499,95 (lyder som fiskeolie
![]() Men er de strømforsynet via USB, og er det 7200 rpm. Og er det et helt tredje mærke jeg skal gå efter
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
||
Det kommer lidt an på hvad du vil opnå ved at flytte billederne. Er det PGA. hurtighed, sikkerhed eller pladsmangel?
Hurtighed: ingen effekt.
Sikkerhed: Hvis du bibeholder dine billeder på din PC og sikkerhedskopierer dem til din eksterne harddisk en gang i ugen/måneden så køber du een af dem du har kig på eller kig HER. Har du kun billederne et sted er der ingen ekstra sikkerhed ved at have dem på en ekstern disk.
Pladsmangel: køb en af dem du har kig på eller kig HER. Men overvej det med sikkerheden.
Du kunne overveje en lille 1 bay NAS og koble på dit netværk så du kan tilgå billederne trådløst og gemme harddisken væk. De koster dog lidt mere, kig HER. Eller gå hele vejen med en NAS til 4-5 diske hvor du kan køre RAID og forbedre sikkerheden for dine data, men så stiger prisen også :-)
BS
|
|||
![]() |
|||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
||
Hvis jeg forstår dig rigtigt, og du mener at din computer bliver overall hurtigere af at du flytter noget data fra din harddisk over på en ekstern harddisk, så tager du umiddelbart fejl. Hvis problemet derimod er at du mangler lagerplads, så køb hellere en intern harddisk (medmindre du har en bærbar computer), da en ekstern harddisk er et kedeligt kompromis, specielt hvis du tilmed ikke engang har behov for at have en ekstern harddisk som du kan flytte med rent fysisk uafhængigt af din computer. |
|||
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|||
![]() |
|||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
||
Hvis du tager "back up", beholder du også billederne på din pc. Ellers "arkiverer" eller "flytter" du billederne.
Forvent ikke en hurtigere pc, med mindre den er fyldt til kanten. Det lyder som om du kan klare dig med en 2 1/2 " ekstern disk, som får strøm gennem USB. Vælg en mærkevare med længst mulig garanti. /B |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Pladsmangel nej! Jeg har 203 gb ledig plads ud af 233 gb.
Så tilbage er back-up, som jo sikkert er meget fornuftigt. Og her tænker jeg en harddisk, som er Plug'n-Play, som ikke kræver separat strøm, og ikke er stor i fysisk størrelse, men gerne med stor lagerkapacitet.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
||
Nogle få producenter yder vist stadig 5 års garanti på eksterne diske. Brug fritekst søg på edb priser under harddiske. /B |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
||
Overvej evt en Thunderbolt / USB 3.0 harddisk, hvis backuppen skal foregå lidt hurtigt.
Det kræver selvfølgeligt at din maskine understøtter et af ovenstående formater. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
||
Overvej en ny PC....... Hvis dit samlede system inkl data kun fylder 33GB, så er det en gammel computer uden nærmest andet end styresystem på..... Så overvejer du om den gamle computer skal stå som filserver, mens din nye hurtige skal bruges til hverdag. Klaus |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |