|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() Sendt: 03-August-2011 kl. 15:22 |
Jeg er lige i gang med at blænde en dør af, og har nu 8 plader Rockwool tilbage på 96 x 55 5 5 cm. Kan jeg bruge det til noget mht til lyd? Jeg overvejede at smide stof rundt om og sætte det bag højtalerne, men jeg har hørt at det indeholder en masse der ikke er sundt at indånde.
Help, please.
![]() |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Rockwool bruges i stor stil i dansk byggeri så jeg tvivler på at der er noget sundhedsskadeligt ved det. Det skal dog pakkes ind da fibrene ikke er rare at omgås (klør) Ang. lymæssige egenskaber er jeg ikke i tvivl om at det gavner men ved hvilken frekvens ved jeg ikke.
BS
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Ja, det bruges inde i vægge, med det er jo noget lidt andet end at have det stående i en stof-pose i stuen, er det ikke?
Jeg er ikke så meget inde i det med frekvenser, desværre.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Monteret bag akustikgips (med huller) i en indervæg eller etageadskillelse er der ikke andet end et stykke filt imellem. I et Rocfonloft er der heller ikke megen adskillelse. Bare et par eksempler. Jeg ville ikke være så bange igen.
Er det ikke Joans i JBL pro bio der har sække med rockwool/isover bag lærredet?
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan der være noget om. Tak for det.
![]() Får jeg noget ud af det jeg bare laver nogle på 5 cm? Eller skal jeg hellere lægge dem dobbelt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er forskelligt læsestof HER. Google er din ven :-) jeg har ikke styr på selve opbygningen. BS |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Du får størst effekt ved at placere rockwool'en et stykke ude fra væggen. Det skyldes at der ikke er noget energi i lydbølgen helt inde ved væggen.
Her er et link til en udførlig guide til at bygge bredbåndsabsorbenter: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=15&t=41404 Har selv bygget noget lignende, og det fungerer rigtig godt (det passer også med teorien, så det skulle det helst :-).
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak til begge for links. :)
Det er ikke terrænbats jeg har, så ved ikke om det vil være helt så godt. Jeg må jo prøve mig frem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |