recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tuner til PC-skærm (YouSee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital tuner til PC-skærm (YouSee)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wizzz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital tuner til PC-skærm (YouSee)
    Sendt: 05-August-2011 kl. 00:45
Hej alle
Jeg har læst en del i forum, uden at finde klare svar - måske jeg kigger de forkerte steder?

Jeg er på udkig efter en digital tuner til at modtage YouSee kabel-TV på min computer. Hidtil har jeg været tilfreds med mit Hauppauge PVR-150 WinTV PCI-kort i computeren, men jeg savner den digitale (og HD-) kvalitet, og en nylig ram-opgradering giver problemer med bit-hastigheden, så jeg har definitivt opgivet et internt kort, og er nu ude efter en ekstern løsning, der er uafhængig af min PC.

Mine ønsker/krav er - efter egen vurdering - umiddelbart beskedne:

* Tuner til modtagelse af digitalt tv (inkl. HD-kanaler) fra YouSee kabel-TV (fuldpakken)
* Ekstern tuner uafhængig af PC
* Mine to monitorer er 25" FHD (HP 2510i), og jeg regner med at slutte tuneren til den sekundære af disse to
* Tuneren skal fylde mindst muligt, da den skal stå på/ved min PC
* Billedkvaliteten skal være rimelig fornuftig
* Remote, harddisk og andet lir er ligegyldigt
* Jeg har ikke behov for at optage, leje film over nettet el. lign.
* Mit behov er udelukkende at se kanalerne i YouSee fuldpakken digitalt uden bøvl og problemer

Jeg håber I kan hjælpe mig med en god - og rimelig billig - løsning?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 01:43
Lyder som en HDHomerun
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 01:56
Jeg bruger selv på mit lille kontor derhjemme en gammel yousee boks fra Samsung som jeg kunne låne af en bekendt, ellers kunne du feks kigge på en billig DVB-C boks fra feks bluetinum eller clint, der er masser af snak om dem her på forumet.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 08:10
Skal PC-en overhoved anvendes?

Hvis den skal, kan der blot købes et andet indstikskort til dvb-C og opsætte med noget passende software..
Interne tunere er ikke ringere end eksterne tunere til en PC, tilsluttet via USB eller netværk.

Ellers kan man jo også anvende WEBTV fra yousee, det kræver ingen tuner, blot et netkort i PC-en..
(bitraten er lav så billedekvaliteten er lavere) 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Wizzz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-August-2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 00:59
Mureren: Tak for buddet - nok lidt over budget Wink
db89: Ser fornuftigt ud - jeg har dog ikke overvejet, at mine skærme kun har en enkelt DVI indgang, der allerede er optaget af min PC, så der skal jeg lige undersøge løsningsmuligheder Ouch 
avh: Kombinationen af ramopgradering og mit bundkort giver lidt ballade med bit-hastigheden ved TV, så efter en del bøvl, har jeg opgivet en intern løsning i PC'en... meget mod min vilje!
Jeg bliver dog lidt nysgerrig efter at prøve WEBTV. Jeg troede det krævede internet abonnement hos YouSee (som jeg ikke har) - er kabel TV abonnement tilstrækkeligt til at få adgang til WEBTV?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu