|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() Sendt: 05-August-2011 kl. 10:50 |
Jeg er på udkig efter en løsning så jeg kan streame mit musik til mit anlæg, men er lidt i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge. Sonos er jo en rimelig dyr løsning men får man noget for pengende i forhold til logitech, hvis man tænker på lyd kvaliteten og bruger venligheden? Jeg har før prøvet at streame musik over bluetooth via Belkin Bluetooth Music Reciever, og det var ikke fordi lyden var den bedste. Så er kvaliteten af lyden bedre når man streamer over wifi?
Har kigget på Logitech Squeezbox og en Sonos ZP90 Zoneplayer Håber i kan hjælpe ![]() /Michael |
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Hvis du kun ønsker een enhed, så ville jeg vælge logitech.
Det er en billigere løsning, og fungere mere eller mindre ligeså godt.
Sonos ville jeg vælge hvis du ønsker multirum's løsninger. Sonos er en smulle lettere at sætte op, og er generelt et super brugervenligt produkt, og fungere perfekt.. (ihverfald for mig) Lydkvalitet, der er logitech ganske udmærket. og skifter du et par komponenter, så er der flere som mener at lyden bliver bedre en Sonos (for rigtige HiFi nørder, er der nogle som mener at Sonos mangler det "sidste" før at lyden er rigtig rigtig god.. personligt synes jeg dog at jeg er rigtig godt tilfreds) |
|
BaaaaaH
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Er man rigtig interesseret i god lyd tror jeg ikke man bruger hverken Sonos eller Squeezebox uden DAC ved siden af, så jeg tror at dén debat er lidt overflødig. For nogle er Sonos eller SB jo ikke bare 'lyd i et eller flere rum', men en reel erstatning for en rigtig god cd-afspiller, og her kan den slags apparater jo slet ikke være med. Jeg har selv en Duet sluttet til en high end DAC.
Som nævnt er Sonos kongen hvis du vil have lyd i flere rum, men det koster også derefter! ![]() Fælles for SB og Sonos er, at begge systemer med fordel kan kontrolleres på iPhone, iPod Touch eller iPad (i hvert fald Squeezebox mht. sidstnævnte), så man behøver ikke nødvendigvis smide 2700,- for en Sonos controller. |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Mht lydkvaliteten tror jeg godt du kan forvente fremgang i forhold til din Belkin-dims - men samtidig er lydkvaliteten jo afhængig af kvaliteten af din musikfil og de efterfølgende komponenter i systemet - eks. vil det nok lyde bedre med en Logitech Squeezebox Touch koblet til et godt anlæg end det vil med en lille Logitech Squeezebox Radio med indbygget højttaler.
Vil anbefale at du har dine musikfiler liggende i et tabsfrit format (FLAC, WMLA, ALAC etc). Med de komponenter du i øvrigt har (NAD-anlæg) tror jeg ikke der vil være nævneværdig forskel på om du køber en Logitech Squeezebox Touch eller en Sonos ZP90 i forhold til lydkvaliteten. Der er et display på SB Touch, som afhængig af dit setup kan være en fordel. Derudover kan din Harmony One også kodes op til at styre SB Touch (og de øvrige Squeezeboxe, bortset fra Receiver) og den kan selvfølgelig også fjernstyres vha. webinterface, samt diverse apps på ipod touch, iphone og android lige så vel som Sonos. Jeg har selv en multirumsløsning med Squeezebox som kører fremragende OG har været billig - 2 Classic og 1 Boom som samlet har stået mig i mindre end 3.000kr. MEN Logitech Squeezebox benytter dit eksisterende netværk, hvilket potentielt kan være en "flaskehals" i den samlede oplevelse, hvorimod Sonos kommer med sit eget netværk, hvilket udelukker nogle mulige problemstillinger. (Du kan også sagtens lave et dedikeret Squeezebox netværk som kører ved siden af dit eksisterende) Sonos er temmelig låst i sin opsætning, hvorimod Squeezebox har flere muligheder for at pille og skræddersy systemet til dine behov - både menuer, funktionalitet, udseende osv kan skræddersyes. |
|
![]() |
|
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Ved i om det er muligt at få en enhed som understøtter Apple Airplay, til mindre end hvad en Squeezbox koster? |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
Apple's Airport Express
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Apple TV2. Dertil skal der dog bruges en DAC, da den kun har digital udgang.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
spock ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Hejsa,
- nu har jeg haft Squeezebox i flere år, og var da udmærket glad for det. Nu er jeg så gået over til Sonos og jeg må sige at der absolut ingen sammenligning er. Sonos er bare så meget bedre på alle måder. Langt hurtigere til at håndtere mange tracks, langt bedre synkronisering mellem højttalere (squeeze har store problemer med at synce ordenligt), langt bedre måde at genkende og læse filer og formater, og generelt meget meget lækrere materiel. Jeg kører min Sonos med et P90 til mit anlæg, og så en S3 og S5 til to værelser. Det er absolut alle penge værd og mere til. Så ja: Sonos er efter min mening så uovertruffent godt at det sagtens retfærdiggør den højere pris. Jeg har fortrudt jeg ikke købte det for år siden. Og jo, der er spotify og (crap)-iTunes integration
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
![]() |
|
spock ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Du har ret i at man skal passe på med at generalisere.
Mht fjernbetjening - hvorfor bruger du så ikke din mobiltlf?? Både til Squeeze og Sonos findes der glimrende apps til at styre det hele? Omkring performance, så var eet af problemer for mig, at jeg helst ville undgå at have en server kørende med databasen på. Min musik ligger på en NAS og der er ca. 100.000 tracks. Jeg kunne ikke få Squeeze til at køre ordentligt på NAS'en - den performede for dårligt (NASen har jo lav cpukraft og memory).
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Enig fordele og ulemper ved begge; jeg valgte Squeezebox i sin tid bl.a. grundet åbenheden og de mange 3 parts applikationer... Bemærk f.eks hvor meget tidligere squeeze havde apps til Apple/Android/Spotify end Sonos grundet 3 parts udviklere. Sonos begrænsningen på 65k filer er ikke et problem for mig da jeg pt er på 9017 filer; ved at der er mangel squeeze brugere med 30k, 50k og endda flere med 100-250k samlinger. En ting som for mig var negativt ved Sonos var manglende support for højopløst musik. Et nyt produkt som langt hen af vejen er lig Sonos http://simpleaudio.co.uk/ kan afspille 24/96 og 24/192. Lidt hands-on info kan findes her http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=89685 Nå men der skal også være lidt til Michael. Pris spiller en rolle men et par ting at overveje er: - understøttes de formatter som du bruger i dag/ i morgen: MP3, WMA, FLAC, AIFF, ALAC, 16/44, 24/96, 24/192, .... - understøttes dine musik tjenester: Pandora, Spotify, Wimp, MOG, ....? - fjernbetjening: IR support? findes der applet til din smartphone? web, Windows apps, anden tilgang... Ovenstående er måske ikke altsammen relevant for dig lige nu. Bemærk Squeeze understøtter næsten alle musiktjenester i den vestlige verden, men det betyder ikke at Sonos ikke får support senere... når de engang SELV har lavet support der til... beklager kunne ikke nære mig ;-) |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
![]() |
Mht. antal tracks er jeg faktisk lidt overrasket over at du har 100.000 tracks kørende på dit Sonos-system - afhængig af mængden af meta-data har jeg læst mig frem til at grænsen skulle ligge omkring de 64.000 tracks - der er hvert fald en del andre som har oplevet problemer - men det er jo bare fabelagtigt, hvis dét problem er blevet løst. (Ikke at det er et issue for mig - dér vil begge systemer sikkert være fine i forhold til min musiksamling) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |