recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Apple TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bech312 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Apple TV
    Sendt: 09-August-2011 kl. 21:45
Hej.

Først, jeg har søgt lidt i jeres forum, men synes det virker lidt indviklet stadig væk.

Jeg har købt Apple Tv, sammen med en 2 TB ekstern harddisk. Men er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal sætte det op.

Jeg vil gerne have det sådan at alle mine film, samt musik er samlet, så det er lige til at afspille fra Apple tv uden jeg behøver at tænde computeren.

Hvilken metode er bedst til dette formål?

Den eksterne hdd har kun usb, min router har kun ethernet - skal jeg ud og investere i mere?

Mvh Henrik.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 22:44
det kan ikke lade sig gøre! - appletv streamer kun fra itunes på en anden maskine. Den kan ikke trække det direkte - med mindre du jailbreaker den og installerer xbmc som så kan trække data fra NAS.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det kan ikke lade sig gøre! - appletv streamer kun fra itunes på en anden maskine. Den kan ikke trække det direkte - med mindre du jailbreaker den og installerer xbmc som så kan trække data fra NAS.

HOV HOV HOV. Du kan da streame video fra en iPad til ATV2. Det virker fint herhjemme.

Men korrekt, ATV som enhed kan ikke selvstændigt hive indhold ind fra andre diske på netværket uden at man "bryder ud af fængslet"
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:15
@bech 312.  Jeg ville nok bytte begge dele til en WD afspiller og en dedikeret NAS
Til top
klemme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2005
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:54
Du kan desværre ikke tilslutte den eksterne harddisk til Apple TV heller ikke selvom den er jailbreaket.

Apple TV er lavet fra Apples side som en streaming boks gennem iTunes. Dvs. hvis du skal bruge Apple TV i Danmark uden at jailbreake og med en dansk iTunes konto er boksen som godt som værdiløs.

Det kan kraftigt anbefales at jailbreake boksen og lægge enten Xbmc eller FireCore (www.firecore.com) på boksen. Det vil give dig mange flere muligheder. Desværre vil du stadig ikke kunne anvende den eksterne harddisk. Den skal på netværk før AppleTV kan se den.

Håber det hjalp med forståelsen!

Klemme
Til top
bech312 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:40
Tak for alle jeres gode svar

Jeg er godt klar over hvad den reelle hensigt med den er, og det er ikk det jeg vil bruge den til.

Men Kan jeg købe en router med usb, tilslutte hdd, dele indholdet og streame fra den hvis Apple tv har xmbc eller firecore? I så fald hvordan ville det køre mht. At det er usb?

Hvad vil i anbefale? Xmbc eller firecore.
Har læst lidt om xmbc i nogle andre tråde, og fornemmer at det ikke køre helt optimalt med småfejl osv.
Til top
bech312 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:39
Lige en ting mere, kan det overhovedet virke med en helt almindelig ekstern hdd eller skal det være en NAS?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 21:40
Det kan vist køre fint med en router med tilsluttet hdd - ved i hvert fald, at det kører fint med en Airport Extreme. 

Både XBMC og Firecore's medieafspiller er stadig i beta, så selvfølgelig er der stadig småting, der ikke kører 100% endnu. Firecores medieafspiller er ikke nået så langt som XBMC - den understøtter f.eks. ikke undertekster endnu. XBMC er meget mere fremme, men der sker løbende forbedringer af begge. Firecore skulle komme med en ny version her i løbet af ugen. Læs mere på xbmc.org og firecore.com. 
Go outside, the graphics are amazing!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu