|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
TheDexterTeam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2011 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 10-August-2011 kl. 09:25 |
Hej derude,
Jeg har Linksys E3000 WIFi router i den ene ende af huset. I den anden ende af huset er der (naturligvis) et dårligt trådløst signal. Jeg har nu kablet mellem de to ender af huset. I den "nye" ende af huset skal jeg både kunne tilgå tråløst med bærbar og kable til nogle enheder som LCD tv, blue ray m.v. Så jeg har brug for en enhed med indbygget switch (med GB porte)- det er jeg godt med på, men mit spørgsmål gå på hvilken enhed (type) I vil anbefale mig at købe: AP, bridge eller yderligere en wifi router etc. Hvordan skal en ny enhed opsættes/konfigureres, når jeg nu kabler de to ender af huset? Hilsen Torben |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Køb en router mere.
Ændre IP adressen på den nye router til noget andet end den gamle router men i samme netværk (EKS: gl:192.168.1.1 - ny:192.168.1.2
Tjek at den IP du giver den nye router ikke ligger i det range som den gamle routers DHCP deler adresser ud i. Lav i så fald ranget om.
Sluk for DHCP i den nye router
Kabel mellem LAN - LAN
SSID - samme som den game router
Kryptering - samme som den gamle router
Kanal - Forskellig fra den gamle router (installer inssider på en bærbar og lav et survey der hvor den nye router skal stå for at fastslå hvilken kanal der er bedst)
Så kører det hele samlet LAN og WLAN på begge routere.
Det er den løsning der virker og du har både WLAN og 3x LAN (afhængig af router) i hver ende af huset.
BS
Redigeret af Bschmidt - 10-August-2011 kl. 10:19 |
|
![]() |
|
TheDexterTeam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2011 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jeps - det er også den vej jeg "hælder"....nu. Må jeg komme med et par korte spørgsmål til dig:
1) Når du peger på yderligere en router, hvorfor så en router og ikke eks. denne: http://www.proshop.dk/Netvaerk-Access-Point/D-Link-Wireless-N-Dualband-Access-Point-2152479.html For lang tid siden prøvede jeg din løsning - kunne det ikke være en ide, at give et andet SSID så man kunne se, hvilken "trådløs enhed" man var på? Når vi bevæger os rundt i huset eks. med en bærbar (win vista og win 7) kobler de bærbarer på WIFI enheden, såfremt den er i nærheden - betyder det så også, at der altid kobles på den mest optimale enhed altid afg de to jeg nu får? Hilsen Torben |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Det kunne fint være den enhed du linker til. Den har ikke router-funktionen indbygget det er vist den eneste forskel.
Ang. ssid. er det ikke lidt besværligt at skulle "tage stilling" hele tiden? Når man ser sidste svar
![]() Ja der bliver valgt bedste opkobling hvis de har samme navn/kryptering.
BS Redigeret af Bschmidt - 10-August-2011 kl. 10:58 |
|
![]() |
|
![]() |
Bschmidt:
Er det muligt at koble de to routere (2 * E3000) trådløst sammen (AP / repeater) indtil jeg lige får min LAN montering i væggen helt på plads mon? Hilsen Torben
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kender jeg ikke produktet godt nok til at svare på, MEN:
Brug hellere tiden på at få kablet færdigt, med trådløst får du kun problemer. BS |
|
![]() |
|
![]() |
Når nu den bærbare kobler på wifi netværk, hvis det er i nærheden, så skal jeg jo ikke tage stilling løbende vel? - det går jo helt af sig selv, hvis ellers de begge er oprettet på bærbaren ikke?
Det med at bærbaren vælger det wifi netværk, der er i nærheden - er det mon ud fra en tanke om at koble optimale hver gang - men er det er det så signal styrken eller overførselshastighed mon? Kombinationen af styrke og hastighed er jo ikke ens på de forskellige produkter, men hvordan vælger dne bærbare egentlig? Hilsen Torben
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
du skriver forbindelse LAN-LAN. Hvad betyder det? -
Er det 1) Router 1 er forbundet til Cable/DSL og gigabit wired port 1 forbindes til Router 2 cable/DSL?
Eller skal router 1 forbindes via gigabit wired port 1 til Router 2 gigabit wired port 1? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det har du ret I ![]() Hilsen Torben
Redigeret af TheDexterTeam - 10-August-2011 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er sidstnævnte, der menes ![]() Hilsen Torben
|
|
![]() |
|
![]() |
Med LAN - LAN mener jeg fra en LAN port i switchen på den gamle router (tilkoblet internetforbindelsen) til en LAN port i switchen på den nye router (der skal virke som accesspoint).
Cable /DSL/WAN porten skal derfor IKKE bruges i den nye router.
Håber det var mere spiseligt.
![]() Dexter svarede lige det samme :-)
BS Redigeret af Bschmidt - 10-August-2011 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
super. Jeg kunne nemlig godt selv bruge at boost at mit wireless signal i den anden ende af huset. Der er allerede trukket kabel til min switch og hvis jeg forbinder kablet til en wireless router istedet og forbinder min switch med min router 2, så kan jeg få løst mit problem med lavere signalstyrke i den del af huset.
Mange tak. Det er forum rummer ufattelig meget hjælp. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |