recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigere Dvd fra Dvd-recorder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigere Dvd fra Dvd-recorder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: Redigere Dvd fra Dvd-recorder?
    Sendt: 08-Juni-2006 kl. 23:07

Hej Alle.

Her kommer min føste post på recordere.dk

Jeg har en dvd-recorder som jeg har brugt til at overspille gamle videokamera film med. Jeg har derefter brændt dem ud på en dvd-rw.

Mit spørgsmål er så: Hvordan kan jeg redigere på dvd´en?

Jeg ville jo gerne tage nogle scener og lave en "rigtig" film ud af det, istedet for at det bare er en kopi af råbåndet. Man har jo altid noget på et bånd som ikke er noget værd.

Den indeholder to foldere. den ene VIDEO_RM og den anden VIDEO_TS

De indeholder følgende filer: VIDEO_RM :  DAT, BUP og IFO

VIDEO_TS : VOB, IFO og BUP

Håber det var nok

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 23:22
Har du en recorder med harddisk?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 23:31

Hej...

Prøv dette program, det dækker dit behov og det er et af de bedste.

Link her: http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/download/tda20_trial_licen se.html

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 16:26

Dette skulle også kunne gøres.  Filerne .VOB kan overføres til HD på PCen, og derefter omdøbes til MPEG, hvorefter de kan redigeres med et program som kan behandle MPEG, det skulle de fleste kunne gøre. Jeg har også brugt denne metode med .VRO filer fra en RAM.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 16:24

JesperLund

Nej har desværre ingen HD i den

1mba

Kan ikke rigtigt bruge det program. Virker ellers fint, men der findes kun en cut funktion. Kunne godt tænke mig eksempel vis at tage noget fra slutningen af dvd og sætte det først. Noget med f.eks to tidslinjer, en med hele dvd´en, og en med den færdige dvd. Noget med en source og en destination, drag and drop lignende. Findes det?

Radiomanden

Hvilke program ville du så benytte til at redigere Mpeg filerne i?. Ville helst undgå for mange konverteringer, da kvaliteten forringes ved hver konvertering. Det er gamle bånd fra 80´erne, så kvaliteten kan ikke tåle mere forringelse :). Hvad med brænding tilbage til dvd?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 16:38

Bruger 2 programmer Womble MPEG Wizzard, og Pinnacle studio 10. Begge programmer kan brænde til DVD, men det tager sin tid matrialet skal jo konverteres fra MPEG/AVI til DVD filer. Alternativt kan PC tilsluttes Recorder via TV Out/VGA og overføres direkte til DVD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 17:20

Kan jeg evt. kopiere fra vhs til pc?. Eller skal jeg så ud og investere en masse penge i hardware, for så kan jeg helt slippe for at først køre det over på dvd.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

Kan jeg evt. kopiere fra vhs til pc?. Eller skal jeg så ud og investere en masse penge i hardware, for så kan jeg helt slippe for at først køre det over på dvd.

Dårlig ide. VHS->DVD kopiering gøres nemmest og bedst på en recorder. Efterfølgende digital redigering kan du gøre på en PC.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mighty Mouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2006
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2006 kl. 19:11

Prøv at kikke her

Lidt nede gennemgåes redigering fra harddisk.

/Michael
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

JesperLund

Nej har desværre ingen HD i den

1mba

Kan ikke rigtigt bruge det program. Virker ellers fint, men der findes kun en cut funktion. Kunne godt tænke mig eksempel vis at tage noget fra slutningen af dvd og sætte det først. Noget med f.eks to tidslinjer, en med hele dvd´en, og en med den færdige dvd. Noget med en source og en destination, drag and drop lignende. Findes det?

Hej...

Jeg tror ikke, du har forstået det pågældende program, for det er nemlig lige det du kan.

Du kan trække små film stumper ind og redigere i dem hver for sig, så de ligger som perler på en snor.

Herefter laver programmet en film, af alle stumperne og hvis du klipper de rigtige steder, kan du ikke se det på den færdige film.

Prøv dig frem. Du kan ikke lære et så omfattende program som dette på 30 min.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu