recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame tv over LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreame tv over LAN

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: Streame tv over LAN
    Sendt: 11-August-2011 kl. 11:55
Vil have en pc stående med film, musik etc. som alle andre enheder på mit LAN skal have tilgang til.
Jeg kunne godt tænke mig at den samtidig kunne fungere som TV server, så jeg kan nøjes med ét antenne stik i huset.
kan det lade sig gøre? og hvordan gøres det ?

Jeg har Boxer som tv udbyder

Redigeret af mbm1 - 11-August-2011 kl. 11:55
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:24
Du skal så have 1 tuner pr. kanal du vil se. Du kan ikke snede samtlige kanaler rundt via. LAN og så fiske et enkelt signal ud.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:36
er det ikke det man gør med plex og eye tv ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:40

Jo, men kun 1 kanal da eyeTV kun er 1 tuner. Du kan ikke engang se 1 digital og 1 analog samtidig.

Hvis du vil have mulighed for at se 1 kanal og optage en anden skal der 2 til, og tilsvarende flere hvis du vil have mulighed for at se forskellige kanaler på forskellige TV/maskiner.

Plex som sådan kan jo streame så mange forskellige film samtidig som dit HW kan klare.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:41
Hvorfor lægger du ikke dit indlæg under htpc forumet i stedet ? det er der du finder ekspertisen :-)

Så entydigt som kim.t udlægger det, kan det ikke siges - f.eks til mux1 og mux2 kan man sagtens nøjes med en tuner til hver mux, og så hente alle kanaler ud fra denne. Som det er nu, kan du med én tuner, se / optage DR1, DR2, og TV2 samtidig. Efter nytår flytter tv2 jo så over på en anden mux og bliver kodet.

Mht. de kodede kanaler fra Boxer, kan det være en udfordring at få sat op og du skal evt. have ét kort fra Boxer til HVER tuner eller ihvertfald HVER kanal der skal kunne distribueres på netværket.

Skal du have en tvserver, vil jeg anbefale at købe DVBViewer (koster ca. 15 euro) og så bruge deres recording service.

Alternativt så prøv at kigge på MediaPortal. Denne bruger jeg selv. Jeg kører i øjeblikket med 2 dvb-t tunere, 2 dvb-s tunere, 2 dvb-c tunere samt 3 virtuelle dvb-iptv tunere :-)

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4861
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:42

Hej.

Jeg tror ikke jeg har den endelige løsning, men jeg kan fortælle om, hvordan vi kan se TV på alle PC'er, med kun et antenne stik.

Vi har en Hava Gold fra Monsoon, vi valgte den frem for en Slingbox:

http://www.myhava.com/product_hava_gold.html

Jeg købte den i USA, så den får signal fra en Selector boks. Som via et IR øje kan styres fra hvilken som helst af de tilsluttede PC'er. Men den vil også kunne lære at fjernbetjene en Boxer boks.

Med den kan man via LAN samtidigt se det samme TV program på flere PC'er, heraf kan en PC være forbundet via intenettet.

De har lige introduceret nye produkter:

www.myvulkano.com

Jeg ved ikke om PC'erne samtidigt kunne få adgang til din server?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-August-2011 kl. 12:52
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 12:46
Du kan købe en HDhomerun tuner til netværk, der er 2 tunere i. Og den muligør også brug af DVB-C i Windows Media Center

http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61851&menu=mediacenter

Hvis alle skal kunne se alt, kan du kigge på MythTV til Linux, men det er meget nørdet... Men den har virtuelle tunere, så den kan suge flere programmer fra samme tv-tuner, HVIS programmerne ligger i samme MUX

Det er ikke noget jeg har prøvet, men kun læst om.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu