recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc til PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPc til PX80

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Pc til PX80
    Sendt: 15-August-2011 kl. 17:17
Jeg har lidt problemer med at få billedet over på mit tv, og håber at i kan hjælpe.

Mit grafikkort (gtx 275) har 2 dvi udgange. Det ene er connectet til min monitor, og i den anden har jeg tilsluttet en Dvi - hdmi adaptor. I den sidder der så et langt hdmi 1.4 kabel, som jeg har sat i mit tv.
Lige meget hvad jeg gør, får jeg ikke noget billede på mit tv. Min bærbare kan jeg connecte via hdmi - hdmi, uden problemer, men så snart jeg prøver at sætte den stationære til, sker der ingenting.

Jeg har selvfølgelig googlet problemet, og kan se at der er mange andre der har været udsat for det samme. Et sted læste jeg noget om nogle spændingsforskelle, der kunne gøre at hdmi porten i mit tv brændte af. Jeg har derfor hevet kablet ud nu, og tjekket om den stadig virker, hvilket den heldigvis gør. Men inden jeg forsøger mig igen, og muligvis brænder noget sammen i min iver, vil jeg lige høre om i har nogen gode forslag?

Har forresten prøvet at slukke computeren, hive stikket til min monitor ud, og startet pc'en op hvor den så kun var connectet til mit tv, også uden held.

Håber at der er en der sidder med løsningen. Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:22

Nu er det ikke alle opløsninger TVet kan tage, men 1920x1080 som jeg bruger er der ingen problemer med, det skulle også være den højeste opløsning du kan sende til TVet, så prøv med den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:27
Tak for dit svar. Desværre har jeg allerede prøvet denne opløsning da det er den jeg normalt bruger. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:42

Problemet må ligge i forbindelsen/adapter, jeg bruger HDMI>HDMI som jo også virker fint fra din Laptop.
Du kunne prøve med VGA, den er bare ikke så super til det, har haft brugt den før med anden PC før jeg købte en Acer Aspire Revo 3610 udelukkende til brug på TVet. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 18:01

Ja som det ser ud lige nu, er det adaptoren der er problemet. Hdmi kablet er lige testet med bærbar igen, og det virker fint. Hvis jeg går ind i nvidias control panel, genkender den "panasonic tv", så jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor den ikke også kan sende billedet.

Jeg kan desværre ikke prøve med VGA, da hverken pc eller tv umiddelbart kan flyttes, og jeg har ikke et VGA kabel der er langt nok.

Jeg har på fornemmelsen at der er noget jeg har overset, for det kan ikke passe at det ikke virker på den måde her. Det er garanteret en klassisk fejl 40 der er tale om. Smile

Nogen der har haft succes med en DVI - Hdmi adaptor?
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 18:06
YES! Så virkede det. Endnu en reboot af systemet var åbenbart lige hvad den trængte til. Mystisk. Smile
Tak for din tid Radiomanden. Smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 18:12

Fino.SmileClap
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu