Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hurrij
Bruger
Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
|
Emne: Apple Thunderbolt Display 27" Sendt: 08-August-2011 kl. 16:17 |
Hej.
inden længe skal jeg flytte og i den forbindelse mangler jeg et TV/skærm til værelset.
Jeg er den heldige ejer af en sprit ny macbook air 2011. Udover det overvejer jeg at invester i en skærm. Når man arbejder hjemme og skal sidde foran pc'en i flere timer, samt have mange vinduer åbne, er det ikke optimalt at sidde med sin lille 13" air. Jeg skal også kunne smække en film på eller noget live TV.
Skærmen skal derfor være forholdsvis stor, men heller ikke større end 30". (da den ellers ville være træls at arbejde på) Opløsningen skal være høj og den skal kunne til kobles min macbook air. (HDMI er fint.)
Jeg ser Apple Thunderbolt Display 27" som det perfekte valg, men også det dyreste valg og jeg har ingen ide om hvordan den er at se film på (men sikkert god). Det er bare prisen der irreter mig lidt.
Nogen der har erfaringer med et lignede setup og kan anbefale en god skærm til fornuftige penge?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 16:44 |
Ja små 8K for noget der kun er et Display er noget dyrt, der kan fås et tilsvarende størrelse TV for det halve eller mindre.
Hvor meget vil du bruge på det.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Sylvest
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 17:00 |
jeg har den gamle 24" Apple display som jeg bruger til film eller tv (via elgato eye tv og stofa kabeltv) mens jeg arbejder på min 27" iMac. Jeg er MEGET tilfreds med billedkvaliteten og jeg sidder ret tæt på da begge står på mit skrivebord. Det er en superfed skærm, men Radiomanden har ret, der kan godt findes billigere løsninger som formentlig er lige så gode.
|
 |
hurrij
Bruger
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 22:22 |
Den skal primært bruges til arbejde og tænker en alm LCD tv ville blive for uskarp og irreternde? Men jeg måske fejl. Hva skal man være opmærksom på hvis den primært skal bruges som pc skærm ok ikke film?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 23:16 |
Hvis det primært er til PC brug, så vil det være bedst med en rigtig PC monitor.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 23:36 |
Dell har vist også en udemærket 27" skærm, men der er vi vist også oppe i omegnen af 8k. Det er dyrt når man skal have store skærme med en høj opløsning til pc-brug.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
|
Sendt: 08-August-2011 kl. 23:50 |
du kan få en dell til 5000 men ved ikke om den er ligeså god. den vil dog mangle de specielle apple features. hvis det er samme display som i en imac, så er den både god til pc og film.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 09-August-2011 kl. 07:57 |
Radiomanden skrev:
Hvis det primært er til PC brug, så vil det være bedst med en rigtig PC monitor. |
Nu er det jo primært til Apple brug, så ifølge dén logik vil det vel være bedst med en rigtig Apple monitor.
Seriøst, så er Apple's skærme glimrende til både grafik og film-brug (sammenlignet med andre monitorer). Jeg har været i mange tv/film studier hvor Apple skærme bliver brugt som "arbejdsskærm" til redigering osv, og så har man naturligvis en referencemonitor til evaluering af farve osv. Jeg skal ikke kunne sige om man kan finde bedre/billigere, men det er i hvert fald en skærm der er designet til at fungere godt til begge dele. Derudover får du jo fordelene gennem Thunderbolt hvor skærmen kan fungere som hub, dét synes jeg da også er lidt værd (hvis du har noget at bruge det til, forstås...)
|
 |
hurrij
Bruger
|
Sendt: 09-August-2011 kl. 09:05 |
Det bliver helt sikkert apple skærmen kan jeg forstå på det hele og det da også den jeg helst ville have. Angånede dens hub funktionalitet, er det kun strøm og ethernet featurene jeg ville bruge og det skal ikke være det som er afgørende. men helt sikkert et plus, det kan bare ikke forsvare en mere pris på 2k eller ligende.
Dog ser jeg ikke nogle bedre alternativer, derfor bliver det apple. :D
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
|
Sendt: 09-August-2011 kl. 09:25 |
hurrij skrev:
Det bliver helt sikkert apple skærmen kan jeg forstå på det hele og det da også den jeg helst ville have.Angånede dens hub funktionalitet, er det kun strøm og ethernet featurene jeg ville bruge og det skal ikke være det som er afgørende. men helt sikkert et plus, det kan bare ikke forsvare en mere pris på 2k eller ligende.
Dog ser jeg ikke nogle bedre alternativer, derfor bliver det apple. :D |
Synes egentligt ikke den er så dyr. Apple ca 7500 Dell ca 5.000 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4174650 Det du betaler 2500 mere for er: Et væsentligt flottere design/matrialer, Dell ligner en almindelig plastic skærm Thunderbolt, lyssensor, indbyggede højtalere, Mag Save connector, FaceTime kamera. Om billede kvaliteten er bedre / dårligere end Dell skærmen, det må du selv vurdere.
|
 |
hurrij
Bruger
|
Sendt: 09-August-2011 kl. 11:21 |
lahan skrev:
hurrij skrev:
Det bliver helt sikkert apple skærmen kan jeg forstå på det hele og det da også den jeg helst ville have.Angånede dens hub funktionalitet, er det kun strøm og ethernet featurene jeg ville bruge og det skal ikke være det som er afgørende. men helt sikkert et plus, det kan bare ikke forsvare en mere pris på 2k eller ligende.
Dog ser jeg ikke nogle bedre alternativer, derfor bliver det apple. :D |
Synes egentligt ikke den er så dyr.
Apple ca 7500
Dell ca 5.000 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4174650
Det du betaler 2500 mere for er:
Et væsentligt flottere design/matrialer, Dell ligner en almindelig plastic skærm Thunderbolt, lyssensor, indbyggede højtalere, Mag Save connector, FaceTime kamera.
Om billede kvaliteten er bedre / dårligere end Dell skærmen, det må du selv vurdere.
|
Når jeg sammenligner priser med andre skærme er det slet ikke dyrt. Men knap 8k er bare mange penge for en skærm.
Jeg er dog blevet bevidst om det er sådan en jeg vælger. Ville også passe skide godt med designet :D
Men hvordan kan det være den ikke køre 120hz? troede mere eller mindre det var ved at blive standard, men det er måske ikke noget man har behov for?
|
 |
Ghump
Bruger
Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
|
Sendt: 09-August-2011 kl. 12:38 |
De forskellige 120hz skærme kan stadig tælles på 2 hænder (ok der er vist lidt flere, men nogle er også den samme skærm inde bag plastiken). Dertil skal siges, at der indtil videre ikke findes en eneste 120hz skærm man desideret kan anbefale eller kalde fremragende. Det er mest et spørgsmål om at vælge mellem flere onder
|
 |